A Fujitsu felmérése szerint a tárolóeszközök beszerzésekor a CFO-k hosszú távon gondolkodnak
A következő négy évben várhatóan megduplázódnak a kis- és középvállalatok (KKV-k) adattárolási igényei – állapította meg a Fujitsu pénzügyi felsővezetők körében végzett legújabb felmérése. Sokan (76%) attól tartanak, hogy az adattömeg jelentős vagy kiszámíthatatlan bővülése megnöveli az adattárolás és -kezelés költségeit.
Az Európa, a Közel-Kelet, Afrika és Dél-Ázsia országait átfogó EMEIA-régióban 182 kis- és középvállalati pénzügyi vezérigazgató-helyettes körében végzett felmérés során a megkérdezettek 59%-a tartotta a technológiát a hatékony működés egyik fő mozgatórugójának a digitális átalakulás során, több mint egynegyedük (28%) pedig a versenyelőny fontos forrásaként jelölte meg azt.
Az adatok rendelkezésre állása, védelme és biztonsága kiemelt szempont a kockázatokra érzékeny pénzügyi döntéshozók számára, akik az adattömeg váratlan növekedésének következményei miatt is aggódnak. Nehézséget jelent számukra, hogy az egyre több adat miatt kapacitásbővítést kell finanszírozniuk, és az adatkezelés költségei is megugranak.
A pénzügyi vezetők a hagyományos lemezes és szalagos tárolómegoldásoknál jelentkező kihívásokkal is tisztában vannak. Frusztrálja őket, hogy a rendszereket egy idő után már nem lehet tovább bővíteni, ezért váratlan beruházási igények jelentkeznek, az élettartamuk végét túl korán elérő berendezések lecserélése pazarláshoz vezet, hogy az adattárolás terén nagymértékben rá vannak utalva a felkészült informatikusokra, akiknek folyamatos szakmai továbbképzését is biztosítaniuk kell.
A pénzügyi szakemberek megadták azokat a főbb jellemzőket is, amelyeket a jövőre nézve elvárnak majd az új tárolótechnológiáktól. A három legfontosabb tényező: a manuális műveletek visszaszorításával a költségeket és a kockázatokat csökkentő automatizáció; a teljes rendszer cseréjét nem igénylő kapacitásbővítés lehetősége; és kellő rugalmasság a jelentős, kiszámíthatatlan adattömeg-növekedés követéséhez.
„A CFO-k körében végzett felmérés eredményei megerősítik, hogy a biztonság és az adatvédelem a tárolómodernizációs kezdeményezések fontos céljai közé tartoznak. Tekintve, hogy a megkérdezett pénzügyi vezetők 90%-a feltétlenül jövőbiztos megoldást szeretne, a hagyományos vertikális tárolóbővítés napjai meg vannak számlálva. Napjaink digitális üzleti környezetében a kis- és középvállalatoknak még inkább olyan tárolómegoldásokra van szükségük, amelyek nem hátráltatják őket a fejlődésben, bármilyen gyorsan és kiszámíthatatlanul növekednek is az adattárolási és mentési igények” – nyilatkozta Olivier Delachapelle, a Fujitsu adatközpontokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- A Fujitsu a PRIMEFLEX for VMware Cloud Foundation megoldással támogatja a szoftveralapú adatközpontok kiépítését
- Digitalizáció a vállalati bankolásban
- A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést
- Online eszközök a nemzetközi kereskedelemben
- A Fujitsu válasza a mainframe-mérnök hiányra
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Együttműködés a biztonságos jövőért
- Tízből nyolc kategóriában első az Ericsson a mikrohullámú hálózati szolgáltatók körében végzett felmérésben
- A Fujitsu mainframe-innovációval erősíti a digitális világ gerincét
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.