GEFCO Csoport: növekedés és kiemelkedő pénzügyi teljesítmény 2017 első felében

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 26. 09:41

Az ipari logisztika globális szereplőjeként és Európa vezető autóipari logisztikai vállalataként ismert GEFCO Csoport bejelentette, hogy 2017 első félévében bevétele elérte a 2,262 milliárd eurót (1,9%-os növekedés), a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) pedig 115 millió euró (25,8%-os növekedés) volt.

Luc Nadal, a GEFCO Csoport igazgatótanácsának elnöke szerint: „A GEFCO félévi eredményei tükrözik azt a már 2016-ban is megmutatkozó pozitív trendet, melynek eredményeként a csoport működési és pénzügyi teljesítménye is nőtt, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye pedig 25,8%-kal növekedett. A 1,9%-os bevétel gyarapodás a régebbi partnereinkkel kialakított szoros együttműködés eredménye, és köszönhető a szélesebb ügyfélkörben folyamatosan erősödő kereskedelmi teljesítményünknek is, ami elérte a 6%-ot."

 

Stabil pénzügyi helyzet és növekedés 

2017 első felében a GEFCO Csoport forgalma elérte a 2,262 milliárd eurót, mely 1,9%-os növekedést jelent a 2016-os év azonos időszakához képest. A növekedés főként a megerősödő európai autópiacnak és európai gazdaságnak, illetve a nemzetközi ügyfélkör folyamatos bővítésének köszönhető.

 

Az első hat hónap kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 114,8 euró volt, mely 25,8%-os növekedést jelent 2016 első félévéhez viszonyítva. A nyereségesség jelentős növekedése a GEFCO által bevezetett proaktív politika eredménye, melynek célja a beszerzésmenedzsment optimalizálása és az állandó költségek csökkentése. A Csoport „asset-light” (nem eszközigényes) üzleti modellje szintén elősegíti a hatékony költségmenedzsmentet. A GEFCO nagyon kevés adóssággal rendelkezik, pénzügyi helyzete stabil.

 

A diverzifikáció a fejlődés motorja 

Az egyik legösszetettebb, legnagyobb igényeket támasztó logisztikai ágazatnak számító autóiparban a GEFCO több, mint 65 éve van jelen, és világszerte teljes ellátási láncokat menedzsel, illetve optimalizál. E páratlan know-how-nak köszönhetően a cégcsoport 2017-ben újabb szerződéseket kötött. A legjelentősebb ezek közt egy kibővített partnerségi megállapodás a Volkswagennel a cég rosarioi és Buenos Aires-i üzemeire vonatkozóan, a közép-európai internetes használtautó-kereskedés piacvezetőjével, az Auto 1-gyel kötött megállapodás, valamint a BMW-vel kötött egyesült királysági megállapodás, melynek keretében a GEFCO összetett menedzsmentszolgáltatásokat nyújt új autókhoz és motorkerékpárokhoz, valamint gondoskodik a járművekről az élettartamuk lejártát követően.  

 

A Csoport az ipari szektor különböző gyártóit is segíti abban, hogy növeljék saját versenyképességüket. A partnerek bizalma, és számuk folyamatos növekedése igazolja a GEFCO egyedülálló szakértelmét. A vállalat 2017 első felében új, kiterjedt együttműködési megállapodást kötött a francia ruházati márkakereskedővel, a Kiabival a cég normandiai és délnyugat-franciaországi üzleteire vonatkozóan, valamint megállapodott egy vezető egyesült királysági olajipari vállalattal kenőanyagok FÁK országokba való szállításáról, multimodális logisztikai megoldások segítségével. 

 

A GEFCO a fentieken túl is folytatja diverzifikációs stratégiáját, és igyekszik megragadni a dinamikusan fejlődő élettudományi és egészségügyi piac nyújtotta lehetőségeket, így kibővítette a Mundipharma Medical Company-nak nyújtott szolgáltatásainak körét. A vállalat egyre több támogatást nyújt a humanitárius és segély szektorban is. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01