Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
Éves informatikai rendezvényén, az Ignite konferencián a Microsoft felhőre épülő, már a mesterséges intelligenciát és a kevert valóságot is alkalmazó megoldásokat mutatott be. Külön figyelmet fordítottak az oktatásra, valamint az ügyfélkapcsolat első vonalában dolgozó, a vállalatot személyesen képviselő munkavállalókra.
Több mint 25 000 üzleti partnere előtt, az egyesült államokbeli Orlandoban megrendezett éves informatikai konferenciáján jelentett be új IT megoldásokat a Microsoft, amelyek egyesítik a felhőszolgáltatások, a mesterséges intelligencia és a vegyes valóság előnyeit, megteremtve a lehetőséget forradalmian új üzleti modellek kialakítására. A Microsoft jól ismert termékei – az Office 365, a Windows 10, a Microsoft Azure, a Dynamics 365 és a Microsoft AI – a gyorsan változó munkahelyi infrastruktúrához alkalmazkodnak: még hatékonyabb adatgyűjtő és -kezelő, több mesterséges intelligenciára, hibrid és felhő technológiára épülő funkcióval bővültek. A vállalat vezetői és szakemberei arról is megosztották a terveiket, hogy az új kvantumszámítógépek miként járulhatnak hozzá az emberiség előtt álló legnagyobb kihívások megoldásához. A beszéd megtekinthető az esemény hivatalos weboldalán.
Két új Microsoft konstrukció
A Microsoft két új csomagajánlatot állított össze, amely a népszerű iroda alkalmazásokat, a Windows 10 operációs rendszert, valamint a mobilitást és az adatvédelmet szolgáló megoldásokat tartalmaznak. A csomagok elsősorban a tanulók és tanárok, valamint a vásárlókkal, ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban lévő dolgozók számára nyújtanak forradalmi megoldásokat.
A Microsoft 365 F1 az Office 365, a Windows 10, és az Enterprise Mobility + Security termékeket kínálja együtt és becslések szerint több mint 2 milliárd közvetlen ügyfélkapcsolati munkát végző, „első vonalbeli” dolgozó munkavégzését könnyítheti meg.
A Microsoft 365 Education az Office 365 for Education irodai szoftvercsomagot tartalmazza és kiegészült a Minecraft Education Edition alkalmazással. A Microsoft 365 Education a diákok és tanáraik közötti adatvédett kollaborációt és a kreativitás kibontakoztatását támogatja. A Microsoft 365 továbbfejlesztett veszélyforrások elleni védelemmel (Advanced Threat Protection) érkezik, amely többek között a SharePoint Online, a OneDrive for Business és a Microsoft Team erőteljesebb védelmét, adathalászat szembeni ellenállóságát, a felhőszolgáltatásokban és a helyi szerveren tárolt felhasználói adatok elleni támadásokat jelző rendszerek működésének összehangolását jelenti.
Intelligens keresés és segítség a rendszergazdáknak
A keresést mesterséges intelligencia és gépi tanulás teszi minden korábbinál hatékonyabbá, amely a Microsoft 365 összes alkalmazására kiterjed. Újdonság a Bing vállalkozásoknak kifejlesztett változata, a Bing for Business, amely a felhasználó által megadott tényezőkre alapuló, kontextusfüggő kereséseket hajt végre a szervezeten belül és azon kívül is.
Microsoft Teams és Skype for Business egyben
A Microsoft az intelligens kommunikáció elsődleges eszközeként tekint a Microsoft Teams alkalmazásra. Ebbe tervezik integrálni a Skype for Business Online funkcióit is, továbbá kognitív és adatkezelő megoldásokat, így a Teams ezentúl képes lesz egy platformon összefogni az Office 365-ben együtt dolgozók munkáját.
Újgenerációs munkafolyamatokat
A Microsoft új, mesterséges intelligenciára épülő megoldásokkal bővítette ki a Dynamics 365 vállalatirányítási rendszert is. Ez olyan válaszokat képes adni a vállalkozások számára kritikus üzleti helyzetekre, és úgy alakítja át az applikációkat és szolgáltatásokat, hogy a cég munkatársai képesek legyenek megújítani a mindennapi munkafolyamataikat. Az egyik ilyen megoldás nem más, mint egy intelligens, virtuális ügyfélkapcsolati menedzser, amely az ügyfélszolgálati részleg munkáját támogatja, a Microsoft AI által működtetett intelligens chatbottal.
A Dynamics 365 számára kifejlesztett moduláris alkalmazások segítségével a vállalkozások nagyon rövid időn belül átalakíthatják a kritikus fontosságú munkafolyamataikat. Ezek a meglévő rendszereket integrálják, majd a Dynamics 365-ből, a LinkedInből és az Office 365-ből kinyert információkkal emelik magasabb szintre a hatékonyságukat. Az első két moduláris alkalmazás, az Attract és az Onboard a legjobb pályázó kiválasztásában és integrációjában segíti a vállalatokat.
Megújult felhőszolgáltatások
A Microsoft Azure egyedülálló és egységes hibrid infrastruktúrát biztosít az intelligens, adatvezérelt üzleti folyamatokhoz – a telephelyen és a felhőben egyaránt.
Az SQL Server az első olyan, felhős adatbázis kezelő rendszer, amely telephelyi változatban is elérhető. Az SQL Server 2017 elsőként lesz alkalmas Windows, Linux és Docker konténerek futtatására, így a fejlesztők az általuk preferált nyelven és környezetben írhatják meg intelligens alkalmazásaikat. Ez, a hatékonyság növelése mellett, az adatvédelmet is erősíti. Szintén elérhetővé vált a teljesen automatizált Database Migration Service és az SQL DB Managed Instance, amelyek a telephelyi SQL szerver adatbázis átmozgatását könnyítik meg Azure SQL-be.
A Microsoft Cognitive Services új változata pedig lehetővé teszi, hogy a fejlesztők mesterséges intelligenciát építhessenek be az alkalmazásaikba. Ilyen a szövegelemzés, a nyelvhasználatból következtethető attitűd-elemzés, egy szöveg kulcskifejezéseink és nyelvének azonosítása.
Az Ignite konferencia újdonságairól részletesen a Microsoft hivatalos blogbejegyzésében olvashatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- Újabb funkcióval erősít a Microsoft Teams
- A Huawei megépíti a világ öt legnagyobb felhőszolgáltatásának egyikét
- Már a magyar AIESEC is Teams-szel dolgozik
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Huawei stratégia a digitális okoskorszakra
- Microsoft Teams – a csapatmunka új dimenziója
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.