Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 30. 10:23

A globális online kereskedelem egyik meghatározó vállalata öt pontban foglalta össze az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.

Bár a nyár még csak most ért véget, a webáruház tulajdonosok jobban teszik, ha máris megkezdik a felkészülést a téli ünnepekre, mert aki november végén nem áll készen az e-kereskedelem egyik legnagyobb eseményére, és az azzal kezdődő rohamra, rögtön versenyhátrányból vághat neki az év legforgalmasabb időszakának. Az biztos, hogy érdemes felkészülni, mert a 18-50 év közötti magyarok 28%-a vásárol ezen a napon, többségük online áruházakban tervezi megtalálni a számára legmegfelelőbb ajánlatot, ráadásul 34%-unk több mint 60 ezer forintot tervez költeni. A biztonságos és kényelmes online fizetési megoldásairól ismert PayPal összegyűjtötte, hogy milyen kulcsterületekre kell fókuszálnia azoknak a webshopoknak, akik maximalizálni szeretnék forgalmukat a Black Friday napjával kezdődő ünnepi időszak során.

 

1. Mobiloptimalizált weboldal fejlesztése

A fogyasztók egyre nagyobb arányban szeretnek mobilon böngészni és vásárolni, a StatCounter statisztikái szerint tavaly óta a mobilforgalom az összes internetforgalom már több mint 50% -át teszi ki. Mindennél fontosabb szempont tehát, hogy a webáruház maradéktalanul megfeleljen a mobil eszközökön (okostelefonok, tabletek) történő megjelenítés igényeinek, hiszen enélkül a potenciális vásárlók felét elveszíthetjük. A optimalizálás célja, hogy a látogatók gyorsan és egyszerűen tudjanak navigálni, keresni, kiválasztani egy terméket és fizetni.  Először is érdemes róla megbizonyosodni, hogy az oldalunkon történő böngészés kis képernyőn sem egy rémálom, majd  gondoljuk végig, hogyan egyszerűsíthetjük ezeket a folyamatokat. Használj nagy méretű betűket, nyomógombokat és minimalizáld a szükséges adatbevitelt. Ne felejts el gondoskodni a megfelelő ütemezésről, a teszteléseknek időben meg kell történniük, hogy a Black Friday-re minden tökéletesen működjön. Ha további információra van szükséged, nézd meg az olyan e-kereskedelmi platformokat, mint a Shopify, a SquareSpace, vagy a BigCommerce, amelyek segítségével pillanatok alatt létrehozhatsz egy mobiloptimalizált webshopot.

 

2. Egyszerűsítsd a fizetés folyamatát!

Ha egy vásárló valamit nem tud néhány kattintással megvenni, könnyen lehet, hogy a fizetés megtörténte előtt megszakítja a vásárlás folyamatát. Ezt támasztja alá az a kutatás is, amely szerint a kosárelhagyások 45 százaléka közvetlenül a fizetés előtt történik. A problémát többek között az olyan egyszerű és zökkenőmentes megoldásokkal lehet áthidalni, mint például a PayPal’s One Touch, amely a visszatérő felhasználókat bejelentkezve tartja, így a szolgáltatás aktiválása után már csupán egyetlen kattintás is elég a fizetéshez. A vásárlók nagyra értékelik, ha nem kell jelszavakkal bajlódniuk, és ennyivel is kényelmesebbé teszed az életüket. Mindez az offline üzletekre is igaz, egy mobiltelefonhoz csatlakoztatható bankkártya olvasóval bárhol és bármikor tudsz fizetéseket fogadni.

 

 

3. Használd az alábbi üzleti hatékonyságot növelő eszközöket

Bár a fogyasztók ma már számos digitális csatornán elérhetők, az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja, hogy információkat juttassunk el potenciális vásárlóknak az ünnepi időszak akcióiról, a legközelebbi leértékelésekről. A hatékony e-mail marketinghez érdemes igénybe venni az erre a területre specializálódott szolgáltatások segítségét, mert néhány kattintással olyan hírleveleket tudsz küldeni a célközönségednek, mint a világ legnagyobb online áruházai. További előnyük, hogy az olyan vállalatok, mint a Mailchimp, vagy a Constant Contact nagy tapasztalattal és know-how-val rendelkeznek a területen, így az ezeket az odalakat igénybe vevő kereskedők az üzlet más területeire tudnak összpontosítani. 

 

4. Szerezz tőkét és finanszírozd az ügyfeleket is!

Az ünnepek idején a pénzügyi eszközök a fogyasztók és üzlettulajdonosok számára egyaránt korlátozottan állnak rendelkezésre. A vállalkozásoknak ilyenkor olyan intézkedésekkel kell kezelhetővé tenni a hirtelen megugró keresletet, amelyekhez új pénzügyi források bevonására lehet szükség. Ilyen intézkedés lehet például a raktárkészlet növelése, vagy új alkalmazottak felvétele. A megfelelő likviditás biztosítása kulcsfontosságú lehet a siker szempontjából, ezért szükség estén érdemes lehet kifejezetten egy a kisvállalkozások számára létrehozott hitelkonstrukciót igénybe venni. Az érme másik oldala, hogy a hitelfelvételi lehetőségeknek köszönhetően a webshopban böngésző vendégekből is könnyen vásárló válhat. Például azzal, hogy az online fizetés során lehetőséget kínálunk a fogyasztóknak a hitel igénybevételével történő vásárlásra, növelhetjük az esélyét, hogy magasabb árkategóriájú termékeket is megvásárolnak.

 

5. Használd ki az ünnepi időszakot a külföldi piacokon történő értékesítés növelésére is!

A határokon és kontinenseken átívelő globális kereskedelem az internetnek köszönhetően bárki számára egyre könnyebben hozzáférhető. A globális e-kereskedelem folyamatos fejlődése megnyitja a lehetőséget, hogy az olyan ünnepnapok, mint a Boxing Day, vagy a Singles Day a magyar vállalkozások számára is lehetőséget teremtsenek egy új, külföldi vásárlóbázis  megteremtésére. A határokon átnyúló értékesítéshez számos online igénybe vehető szolgáltatás áll rendelkezésünkre a világhálón. Ezek segítségünkre lehetnek a weboldalak globális verziójának létrehozásában, az aloldalak lokalizálásában, de találunk olyan vállalatot is, amelyik a termékek kiszállításában /visszaküldésben nyújt teljes körű szolgáltatásokat.

 

Most még csak kora ősz van, de a Black Friday és az ünnepi vásárlási roham pillanatokon belül itt lesz, ezért számos nehézségtől és fejfájástól kímélheti meg magát, aki időben meghozza a megfelelő döntéseket és megteszi a felkészüléshez szükséges lépéseket. Egy kis munkával és a megfelelő eszközök igénybevételével a te webshopodnak is ez lehet a legforgalmasabb ünnepi időszaka!

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01