Nagy bejelentést tett a Vodafone
A Vodafone bemutatta új márkastratégiáját, amelynek részeként változik a szlogen és a vállalat vizuális identitása is – ez az első váltás a világ egyik legismertebb márkájánál a „Power to you” szlogen 2009-es bevezetése óta.
A 36 országot érintő márkastratégia a Vodafone azon alapelvén nyugszik, mely szerint az új technológiák és a digitális szolgáltatások pozitív szerepet játszanak majd a társadalom formálásában és az életminőség javításában. A bejelentést két, a jövővel kapcsolatos nemzetközi kutatás bemutatásával támasztották alá, de a hazai sajtóeseményen esett szó először a megújuló Family ajánlatról és Digitális Család honlapról is.
Az újrapozícionálás központi témája a jövővel kapcsolatos optimizmus, melyet az új szlogen is kiemel: „The future is exciting. Ready?” A szlogen első felét mindig az adott ország nyelvére adaptálva használják majd, míg a második rész – „Ready?” – megmarad angolul. Magyarországon így a fogyasztók a következő szlogennel találkozhatnak majd a reklámokban, óriásplakátokon és egyéb hirdetési felületeken:
„A jövő izgalmas. Ready?”
Az új vizuális identitásban sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek az ikonikus Vodafone speechmark („idézőjel”) logóra, mely az eddigi legnagyobb változás annak 1998 óta tartó története során. A logó mostantól fókuszba kerül minden marketing anyagon és marketingkommunikációs aktivitásban. A 3D-s megközelítés helyett pedig megjelenik 2D-s ábrázolásban is.
A márkastratégiát kiterjedt kutatásokkal alapozták meg – 17 országban, közel 30.000 ember részvételével végeztek kvantitatív és kvalitatív kutatásokat. A Vodafone mindezek után 2017. október 6-án megkezdi 33 éves története legnagyobb reklámkampányát, amelyhez a tévé szpotot a Ridley Scott Associates készítette.
„A Vodafone már nem csak mobilkommunikációs vállalatként van jelen a világban, folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatási portfóliónkat. Nem csupán hangot és adatot szolgáltatunk, de egyúttal innovációra inspiráljuk fogyasztóinkat és partnereinket. Azért dolgozunk, hogy az emberek egy jobb világban élhessenek és egy még jobbat építhessenek. A jövő izgalmas és az a célunk, hogy ezt a nézőpontot mindenki magáénak érezhesse. A Vodafone Csoport által végzett kutatások is azt igazolták, hogy ez a törekvésünk értő fülekre talál majd” – mondta el Carra Anita, a Vodafone Magyarország Lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone 14 országban, közel 13.000 ember körében végzett kutatásokat arra vonatkozóan, hogy hol miként viszonyulnak a jövőhöz (a kutatást a YouGov kutatócég végezte). A legfontosabb eredmények a következők:
- Minden korosztályt figyelembe véve egyöntetű a vélekedés, hogy a technológia és az innováció lehet a legpozitívabb hatással a jövőre a következő 20 évben.
- A 18-24 éves korosztály a legoptimistább a jövővel kapcsolatban: a megkérdezettek 62 százaléka gondolja úgy, hogy a maihoz képest jobbak lesznek az életkörülmények 20 év múlva;
- abban pedig minden korosztály egyetértett, hogy a saját és gyermekeik életminősége javulni fog 20 év múlva.
Ugyanennek a kutatásnak külön Magyarországra vonatkozó eredményei is születtek. E szerint a magyarok 51 százaléka gondolja úgy, hogy a következő húsz évben javulni fog az életminőség, amivel némileg rácáfolunk arra az általános vélekedésre, hogy a magyar egy pesszimista nemzet, hiszen több országban ennél jelentősen kevesebben gondolták úgy, hogy pozitív lehet a jövő (részletes eredmények a csatolt infografikában). Az is kiderült, hogy a jövő technológiái közül az olcsó és tiszta energiát (57%) és a személyre szabott egészségügyet (49%) tartják a legizgalmasabbnak, de arról is egyöntetű a vélekedés, hogy ez a két fejlesztés lesz a leginkább pozitív hatással az országra. A jobb jövő zálogaként legtöbben a technológiai innovációt (17%), illetve munkakultúra változásait, a flexibilitás elterjedését (13%) jelölték.
Emellett a Futerra tanácsadó cég jóvoltából megvizsgálták azt is, melyek azok a technológiai fejlesztések, amik már a következő 20 évben a mindennapi életünk részévé válhatnak. Az 5 ország jövőkutatói által összeállított lista a következőket tartalmazza:
- Háromdimenziós nyomtatóval készített elemek, melyeket épületeknél használnak majd. Mindezeket olyan 4D nyomtatott elemek egészítik ki, melyek folyamatosan módosulnak a családok lakhatási igényeinek változásával.
- A globális energiatermelő kapacitás ötszörös növekedése, ami annak lesz köszönhető, hogy a tiszta energiák, mint pl. a napelem, már nem csak tetőkön, de ablakokon, falakon és autópályákon is elérhetők lesznek.
- Személyre szabott orvosi beavatkozások, szervek és végtagok előállítása 3D nyomtató technológiával.
- Új tömegközlekedési rendszerek, melynek köszönhetően közel 1000 km/órás sebességgel közlekedő vonatok kötik majd össze a világ nagyvárosait.
- Óriási vízgyűjtő projektek, beleértve a csapadék felhasználását, a felszín alatti vizek begyűjtését, a hatékonyabb sómentesítést, mindezzel 1,2 milliárd ember életét átalakítva, és
- az élelmiszer gazdálkodás hatékonyabbá tétele a technológia által, mely olyan fehérjeforrások kifejlesztését is maga után vonja, amelyek egyre inkább kiszorítják majd a húst.
„A technológiai fejlődésnek már napjainkban is számos előnye van, de a rendkívül fontos a megismerés, a képzés, az oktatás, hiszen a mesterséges intelligencia mellett növekszik az érzelmi intelligencia fontossága, és hogy az új technológiák az emberiség érdekét szolgálják. Mindebben pedig a jövő generációjának kulcsszerepe lesz, hiszen digitális bennszülöttként merőben más gondolkodásmódot adaptálhatnak majd a technológia világába, de annak érdekében, hogy mindenki részesülhessen az izgalmas jövőből, nagyon fontos, hogy széles körben elterjedjen a digitális tudás” – fejtette ki dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtóeseményen. „Emiatt kiemelt figyelmet fordítunk a jövő generációjának digitális képzésére, amiben kulcsszerep jut a tanároknak is. Ezért hoztuk létre a Digitális Iskola Programot, hogy az ország elmaradott térségeiben digitális képzést nyújthassunk a tanároknak és a diákoknak egyaránt. A technikai képzés mellett nagy hangsúlyt fektetünk a kreatív felhasználási területekre is. Ilyen jellegű módszer a ma itt bemutatott, újrahasznosított alapanyagokból készült robotok készítése, azaz Vecsei Ákos találmánya, a RebotKit is.”
A digitális kor közeledtével a technológiának köszönhetően elmosódnak a határok, amivel együtt a lehetőségeknek egy korábban elképzelhetetlenül széles tárháza nyílik meg. A Vodafone kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindebbe a családokat is bevonja. Ezért, lépést tartva a márka újrapozícionálásával, megújították a www.digitaliscsalad.hu weboldalt (október 9-től érhető el), melynek célja, hogy csökkentse a generációk közti szakadékot és a digitális világhoz kapcsolódó hasznos tanácsokkal és tippekkel segítse a szülőket és a gyerekeket egyaránt. Valamint bejelentették a megújuló Family ajánlat érkezését is, melynek célja, hogy elérhető áron biztosítson a családok számára eszközt, és lebontsa a határokat a folyamatosan fejlődő mobilkommunikáció segítségével akkor is, ha nagy távolság választja el a családtagokat. Az ajánlatba akár hat előfizetés is bevonható. Az október 6-tól elérhető, megújult Family ajánlat részeként a 3. és 4. előfizetésre a jelenleginél még nagyobb kedvezmények érhetők el – egy 3 fős család esetében például három Red Smart előfizetés 29.970 forint helyett már 21.970 forintért elérhető, ami 26,69 százalékos (8.000 forintos) kedvezményt jelent. A Family ajánlatról október 6-tól bővebb információ érhető el a Vodafone Magyarország honlapján.
A kvalitatív jövőkutatás teljes anyaga ezen a linken érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar fiatalok 30%-a közösségi média függő
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Jól járnak a Vodafone ügyfelek
- Vodafone mérnökök segítenek az Irma hurrikán sújtotta területeken
- Üzleti döntéseket támogat a Vodafone látogatószámláló megoldása
- A Vodafone bővítette mobilszolgáltatását
- Egyedi elemző megoldással segíti a Magyar Vízilabda Válogatottak munkáját a Vodafone és a Nextent
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- Új vezérigazgató-helyettes a Vodafone-nál
- Három új sajátmárkás okostelefonnal bővül a Vodafone kínálata
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.