Új fejlesztéseket vezetett be a Viber
Újabb fejlesztéseket vezetett be a csoportos beszélgetések terén a világ egyik vezető üzenetküldő alkalmazása, a Viber.
Mostantól a csoportok adminjai számára lehetőség nyílik az üzenetek rögzítésére, a beszélgetés résztvevői a chatfolyamban külön tudnak válaszolni az egyes üzenetekre, a címlista funkciójával pedig a felhasználók egy üzenetet több címzettnek tudnak privát módon elküldeni.
A csoportos beszélgetések legfontosabb bejegyzései az adminok által rögzíthetővé válnak a csevegőablakban. A rögzített üzenetet a képernyő tetején egy lila banner emeli ki, amely az csevegés során mindvégig látható marad. A funkcióval mindenki számára fontos bejelentéseket, emlékeztetőket és utasításokat tűzhetünk a képernyőre, ezzel még hatékonyabbá téve a csoportos beszélgetéseket, és megkímélve a résztvevőket az üzenetek egyenkénti azonosításának és elmentésének terhétől. A rögzítéshez nem kell mást tenni, mint hosszan az üzenetre nyomni, majd a felugró menüből kiválasztani a pin opciót. Az üzenet addig marad kiemelve, amíg az admin el nem távolítja vagy le nem cseréli azt egy másikra.
További újdonság, hogy a felhasználók mostantól külön válaszolhatnak az egyes üzenetekre, anélkül, hogy megszakítanák a beszélgetés természetes folyamatát a csoportban. Az adott üzenetet hosszan érintve válik elérhetővé a reply funkció, így a résztvevők saját szövegkörnyezetében reagálhatnak rá azt követően is, ha a beszélgetés témája már megváltozott. Az irányított válasz segítségével egyértelművé válik az is, hogy a résztvevők kinek szánták pontosan az elküldött üzenetet.
Ha a felhasználó több olyan embernek szeretne egyszerre üzenni, akik nincsenek egy közös csoportban, erre az esetre nyújt megoldást a címlista, amellyel ugyanaz az üzenet egyszerre több címzett számára is privát módon elküldhető. A funkció segítségével azoknak is küldhetünk üzenetet, akik egymással nem állnak kapcsolatban, ugyanakkor a küldemény tárgya minden címzettre vonatkozik. A címlistával a felhasználó időt takarít meg: nem kell egyesével elküldenie a címzetteknek ugyanazt az üzenetet.
A létrehozott címlista az első üzenet elküldését követően hozzáférhetővé válik a felhasználó chat listájában. Az innen küldött üzenetet a címzettek privát küldeményként kapják meg, a feladóval már folyamatban lévő beszélgetéseik folytatásaként. Ha előzetesen még nem volt üzenetváltás a feladó és címzett között, úgy az elküldött üzenet új beszélgetésként jelenik meg a chatben. A felhasználók el is nevezhetik címlistáikat, és tetszőlegesen adhatnak hozzá vagy törölhetnek kontaktokat belőle. A címlistán keresztül kizárólag olyan kontaktoknak küldhető üzenet, akiknek a névjegyzékében a feladó telefonszáma megtalálható.
„A csoportos beszélgetések központi szerepet töltenek be az emberek életében, segítségükkel alakítják kapcsolataikat, mindennapjaik eseményeit” - mondta Ofir Eyal, a Viber termékekért felelős alelnöke. „Szeretnénk felhasználóink számára minden lehetséges eszközt biztosítani ennek megkönnyítéséhez. Az irányított válaszok, rögzített üzenetek és címlisták funkcióival a felhasználók még nagyobb hasznát vehetik a csoportoknak.”
Kapcsolódó cikkek
- A Viber „Üzenet törlése” funkcióját több mint 5 milliárd alkalommal vették igénybe a világon
- Egy hónapja startolt a Sendee
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Testreszabott feladatkiosztás az emeléstechnikai szektorban
- Azonnali készülékelemzést és gyártóüzemi együttműködést biztosító új eszközöket fejlesztett a Rockwell Automation
- A Femina.hu már Viberen keresztül is elérhető
- Sendee: futárnak lenni menő
- A Viber megkönnyíti felhasználói életét
- A Rakuten Viber felvásárolta a Chatter Commerce-t
- Viber matricák és csevegőrobot is segíti az idei Szigetlakók kommunikációját