5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
Országszerte legalább 1500 helyen lesznek elérhetőek a Digitális Jólét Program (DJP) Hálózat Pontok, melyek elsődleges feladata a polgárok ösztönzése az infokommunikációs eszközök használatára, korszerű digitális technológiai eszközök és felkészült szakemberek segítségével. A programot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) összesen 5 milliárd forintból valósítja meg, 85 százalékban európai uniós, 15 százalékban hazai forrásból.
Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta: Magyarországon a digitalizáció folyamata az utóbbi időben érezhetően felgyorsult, ehhez a DJP keretében hozott intézkedések is jelentős mértékben hozzájárultak. Elkészültek a következő évek digitális fejlesztési irányait meghatározó stratégiák és több fontos, európai viszonylatban is meghatározó döntést hoztunk a digitális ökoszisztéma valamennyi szereplőjével egyetértésben. A digitális átalakulás egy összetett, színes és esélyt teremtő társadalmi változás. A DJP célja, hogy ennek az átalakulásnak minden magyar ember a nyertese lehessen. Ehhez elengedhetetlen, hogy az állampolgárok és a munkavállalók egyaránt megfelelő digitális kompetenciákkal rendelkezzenek. 2017. október 2-től a kompetenciafejlesztő programok végrehajtását 1173 településen, 1415 Digitális Jólét Program Pontban 2116 Digitális Jólét Program Mentor segíti majd. A következő egy évben 1500 DJP Pont infrastrukturális fejlesztése történik meg a 21. század követelményeinek megfelelően. Célunk, hogy hazánk 2018-ra elérje, 2020-ra pedig meghaladja az Európai Unió átlagát a digitális írástudást és a digitális eszközök használatát illetően.
A közösségi internet-hozzáférési helyek fejlesztésének alapvető célja, hogy a pontok hozzájárulhassanak a digitális alapkészségek fejlesztéséhez, biztosítsák a digitális készségekkel nem rendelkező emberek számára az informatikai eszközöket, az internetelérést és az ehhez szükséges szakértői támogatást.
A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által kiírt pályázatra 2017. november 15-ig lehet beadni a támogatási kérelmeket. A Digitális Jólét Program Hálózati Pontok kialakításához és fenntartásához a pályázóknak több kritériumnak is meg kell felelniük: legalább 30 Mbit/s sávszélesség biztosítása mellett valamennyi helyszínen kell lennie egy mentornak, aki a Digitális Jólét Program mentor képzését követően szakszerű segítséget tud nyújtani az érdeklődőknek. A pontok üzemeltetőinek vállalniuk kell a heti minimum 20 óra nyitvatartási időt is, ami alatt a szakképzett mentorok az érdeklődők rendelkezésére állnak.
Solymár Károly Balázs, az NFM infokommunikációért felelős helyettes államtitkára kiemelte: „Magyarország Kormánya elkötelezett abban, hogy a digitális világ nyújtotta előnyöket minden magyar állampolgár és minden magyar vállalkozás számára elérhetővé tegye. Lehetőséget teremtünk a digitális kompetenciák folyamatos fejlesztésére: korszerű eszközök, megfelelő szakmai segítség és infrastruktúra biztosításával teremtjük meg az esélyét annak, hogy a magyar emberek és a magyar gazdaság is a nemzetközi versenyben történelmi léptékű digitális átalakulás nyertesévé válhasson.”
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy mind az ezerötszáz ponton jelentős infrastruktúra-fejlesztést hajtanak végre. A megfelelő sávszélesség elérésének biztosítása mellett különböző informatikai eszközöket, laptopokat, szoftvereket, tableteket, projektorokat, okostelefonokat, nyomtatókat, az épületen belül és kívül is elérhető wi-fi hozzáférést építenek ki.
Kapcsolódó cikkek
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- 7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
- Az európai munkavállalók számára kulcsfontosságú a munkahelyi digitális innováció
- Digitalizáció a vállalati bankolásban
- A digitális átállás kulisszatitkai
- Kedvezményes mobilinternet a Telenortól
- Hiányoznak a digitális képességek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.