A Fujitsu hordható eszközeit használták a Bridgestone World Solar Challenge versenyén
A Fujitsu UBIQUITOUSWARE hordható megoldásai fontos szerepet játszottak a belga Punch Powertrain Solar Team felkészülésében a napelemes autók október 15-ig tartó 3000 kilométeres ausztráliai versenyére. A hordható technológia valós időben szolgáltatott fontos adatokat az edzések során a sofőrök számára optimális környezet beállításához.
A 2017-es versenyben egyetemi hallgatók vesznek részt a világ minden tájáról saját építésű, legfeljebb 5 kilowattóra energia tárolására alkalmas napelemes autókkal. A csapatok a napenergián kívül kizárólag a járműből visszanyerhető kinetikus energiát hasznosíthatják. A helyenként 38 Celsius fok hőmérsékletű ausztrál kontinenst átszelő versenyben a sofőröknek meg kell találniuk a tökéletes egyensúlyt az energia hűtésre és a jármű hajtására történő felhasználása között.
A Punch Powertrain Solar Team a belga Leuveni Egyetem 21 hallgatójából áll, akik a Fujitsu eszközeit használták a verseny előtti két hétben sofőrjeik pulzusának, éberségi szintjének figyelésére, valamint a hőmérséklet és az út közben jelentkező hőstressz nyomon követésére. Ezeket az adatokat azért gyűjtötték, hogy észlelni tudják a sofőr pillanatnyi közérzetét, és azt, képes-e jól teljesíteni a versenyre jellemző meleg és a szervezetet érő nagy fizikai terhelés során.
„A sofőr állapota kritikus a Bridgestone World Solar Challenge verseny során, mivel fontos, hogy a teste ne hevüljön túl a volánnál. Ugyanakkor a hűtésre felhasznált energia nem fordítható a jármű hajtására. Nagyságrendileg arról van szó, hogy egy hajszárító energiaigényével próbálunk 90 km/h körüli sebességet elérni. A hűtés mindenképpen lassítja az autót, és akár a győzelem is múlhat ezen” – magyarázta Jasper Schrijvers, a Punch Powertrain sofőrje.
„A Fujitsu hordható megoldásaival a belga csapat korábban elérhetetlen adatokat gyűjthet a sofőr állapotáról. Többet láthat, gyorsabban cselekedhet és a reagálás helyett előre jelezheti az eseményeket. A felkészülés során összegyűjtött adatok alapján a csapat segíteni tud a sofőröknek megtalálni a biztonság és teljesítmény közötti optimális egyensúlyt a verseny során. Hiszen végső soron a sofőr egészsége a fő prioritás – és nem csupán a Bridgestone World Solar Challenge-hez hasonló versenyeken, hanem mindenkinél, aki autót vezet, vagy fizikailag megterhelő környezetben dolgozik” – jelentette ki James Maynard, a Fujitsu IoT-megoldásokért és innovációért felelős igazgatója.
A belga csapat a verseny előtti edzések során valós időben monitorozta a sofőrök állapotát. A Fujitsu UBIQUITOUSWARE hordható megoldásokat bocsátott a Punch Powertrain csapat rendelkezésére a környezeti hőmérséklet és az élettani adatok mérésére. Az álmosságot a véráramlást mérő fülklipsz segítségével figyelték, amely hangriasztással figyelmeztetett az éberség csökkenésére, hogy a sofőrt szükség esetén időben le tudják cserélni.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb PRIMEFLEX a kulcs a jövőbiztos IT-infrastruktúra gyors bevezetéséhez
- A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- A Fujitsu PRIMEQUEST szerver új világrekordot állított fel
- A Gartner többszörösen elismeri a Fujitsu átfogó hibrid IT kínálatát
- Mesterséges intelligencia a Fujitsu ügyfélszolgálati megoldásában
- A Fujitsu a digitális világ igényeihez igazította szerverportfóIióját
- Dariusz Kwieciński a Fujitsu új kelet-európai vezetője
- Európában is elérhető a Fujitsu digitális kor igényeire szabott Finplex pénzügyi megoldása
- A Fujitsu új ár-teljesítmény rekordot állított fel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.