Szélesíti kuvaiti tevékenységét a magyar Quadron
A legnagyobb kuvaiti internetszolgáltató, a QualityNet a magyar QUADRON Kibervédelmi Kft. szakmai támogatásával indította el IT-biztonsági üzletágát az arab-öbölbeli országban. A két vállalat 2016-ban induló együttműködése ezzel tovább mélyül. A QUADRON szakmai tudása és tapasztalata igen értékes a kuvaiti partner számára, mivel a régió IT-biztonság terén 5-10 éves lemaradásban van Magyarországhoz képest.
A kuvaiti internetszolgáltató QualityNet október 29-i kiberbiztonsági konferenciáján jelentette be, hogy telekommunikációs cégből ICT szolgáltatóvá alakul, külön kiberbiztonsági üzletággal, amely magyar partnere, a QUADRON Kiberbiztonsági Kft. szakmai támogatásával valósult meg. A két cég 2016 óta működik együtt, az eddigi tapasztalatok pedig mindkét oldalról pozitívak: „A közel-keleti régióban sokkal gyakrabban történnek kibertámadások, ám tudásban 5-10 éves lemaradásban vannak hozzánk képest, így a mi tapasztalatunk és szakértelmünk rendkívül értékes számukra” – fogalmazott Gulyás Péter, a QUADRON Kibervédelmi Kft. ügyvezető igazgatója, aki a kuvaiti konferencián Michael Daniel, Barack Obama volt biztonsági vezetője és tanácsadója társaságában tartott szakmai előadást.
A kiberbiztonsági üzletág új ajtókat nyit meg a QualityNet előtt, hiszen a magas fenyegetettség miatt új ügyfeleket nyerhetnek, melyeknek a QUADRON segítségével már értéknövelt szolgáltatásokat tudnak nyújtani. „Eddigi együttműködésünk keretében házon belüli adatvédelmi szolgáltatásokat kaptak tőlünk, biztonsági stratégiát készítettünk, és kiképeztük a szakértőiket a kurrens IT-biztonsági problémák kezelésére. Az új üzletágban ezt a kompetenciát kell tovább építenünk: belső és külső stratégiát készítünk, csapatot szervezünk, kiképezzük az újonnan érkező munkavállalókat. Az a célunk, hogy a QualityNet ICT szolgáltatóvá válva, a kiberbiztonság terén is piacvezető legyen a régióban” – mondta el Gulyás Péter.
A szintlépés a QUADRON számára is új lehetőségeket jelent: 2018-ban a cég kuvaiti tevékenységéből 3-5 millió USD bevételt tervez, amely a következő 3 évben ennek többszöröse is lehet, hiszen a QualityNet anyavállalata, a piacvezető Batelco számos országban – többek között Jordániába, Szaúd-Arábiában, Egyiptomban és a Maldív-szigeteken – is jelen van leányvállalataival, melyekkel a magyar kiberbiztonsági cég együttműködhet a jövőben. A QUADRON két ilyen projektben már is felkérést kapott, amelyek teljesítéséhez más stratégiai partnereket is be kell vonnia Magyarországról, hiszen több tíz vagy akár százas nagyságrendben is szükség lehet kibervédelmi szakértőkre ezekben a projektekben, melyek jellemzően a közlekedési infrastruktúra és a honvédelem területén valósulnak meg.
Kapcsolódó cikkek
- A hatékony IT-biztonság alapja a sérülékenységek korai észlelése
- A Kaspersky Lab sebezhetőséget talált az Adobe Flash-ben
- Idén is megrendezésre kerül az Európai Kiberbiztonsági Hónap
- Nőnek a helyreállítási költségek az informatikai piacon
- Biztonságtudatosság újratöltve
- Fokozódó veszély a brutális mennyiségű adatforgalom
- Milliárdos károkat okozott a kiberbűnözés az év első felében
- Eltűnnek a jövőben az IT-biztonsági szakemberek?
- Mondd, mennyit ér a biztonság?
- Digitális iskolakezdés: legyünk résen gyermekünk biztonsága érdekében!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.