A müncheni Fujitsu Fórum bemutatja miként ösztönzi a „Digital Co-creation” az átalakulást
A müncheni Fujitsu Fórum holnap nyitja meg kapuit az emberközpontú innováció és a közös digitális alkotás, a „Digital Co-creation” jegyében. A több mint 12 ezer látogatót váró rendezvény azt mutatja be, hogyan járul hozzá a közös digitális alkotás az üzleti működés átalakításához az ügyfelek által felhalmozott üzleti szakértelem és az innovatív technológia ötvözésével.
„A Fujitsu innovatív technológiáit és szakértelmét az ügyfelek egyedülálló ismereteivel kombinálva dolgoz ki az üzleti kihívásokra reagáló, új megoldásokat. Egyre inkább ez a közös alkotásra épülő szemlélet válik elfogadott normává napjaink digitális gazdaságában, ahol a technológia az emberi képességeket kiegészítve támogatja az innovációt és a produktivitás növelését. Napjainkban minden vállalat technológiai céggé válik, ahol a digitális elemek beágyazódnak az alapfolyamatokba. A digitális átalakulás a gazdagabb, biztonságosabb és fenntarthatóbb jövőt formálja, a Fujitsu pedig továbbra is elkötelezetten dolgozik azon, hogy ügyfeleivel és partnereivel közösen új értéket teremtsen” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és EMEIA-régióért felelős vezetője.
Az elmúlt évben a Fujitsu jelentős előrehaladást ért el a következő négy stratégiai fontosságú üzleti területen: felhő, dolgok internetje (IoT), mesterséges intelligencia és biztonság. A Fujitsu Fórum a négy terület legfőbb fejlesztéseit mutatja be.
Felhő
A felhőben a hibrid IT a fő piaci lehetőség. Arra számítva, hogy a nagyméretű szervezetek több mint fele két éven belül felhőszolgáltatásokon keresztül fogja nyújtani IT-képességei többségét, a Fujitsu új régiókban vezette be K5 felhőszolgáltatását: az Egyesült Királyságban, Finnországban, Németországban, Spanyolországban és Észak-Amerikában. A Fujitsu új, dedikált privát adattárolási megoldással is piacra lépett, amely a nyilvános és a virtuális privátfelhő-környezetekben is lehetővé teszi az adatok helyi tárolását. Ez fontos eredmény az Európai Unió új általános adatvédelmi rendeletében (GDPR) foglalt előírások teljesítése szempontjából.
Dolgok internetje
A felhő terjedését ösztönző technológiák egyike a dolgok internetje, amelynél a Fujitsu minden eddiginél magasabb szintre emeli a hálózat peremén – tehát az érzékelők közvetlen közelében – elérhető intelligenciát. E lehetőség egyszerű kiaknázására a vállalat új márkát vezet be FUJITSU INTELLIEDGE néven. Az INTELLIEDGE a hálózat peremén biztosítja a szükséges intelligenciát. A felhőből származó információk alapján képes valós idejű, intelligens döntéseket hozni. Mesterséges intelligencia segítségével gyűjti és dolgozza fel az érzékelők adatait, von le belőlük tanulságokat, és kapcsolódik össze a különféle digitális gyártási információkkal, a tervezéstől a termelésen át a karbantartásig minden területen.
Mesterséges intelligencia
A dolgok internetjével szorosan együttműködő mesterséges intelligencia (AI) új utakat nyit meg a vállalatok által generált információk értelmezése terén. A Fujitsu óriási lehetőségeket lát ezen a területen, és mindent megtesz azért, hogy hozzásegítse ügyfeleit ezek kiaknázásához.
A mesterséges intelligenciában rejlő értéket hasznosítva a Fujitsu új minőségellenőrzési rendszert vezetett be a Siemens Gamesa szélturbina-gyártó vállalatnál. Ebben az esetben az AI nem csupán a minőségellenőrzés időigényét csökkenti számottevően, hanem az emberi szem számára láthatatlan apróbb hibák észlelését is segíti. A turbinalapátok felületének manuális átvizsgálása korábban közel egy napig tartott – ma a Siemens Gamesa mindössze 1,5 óra alatt elvégzi a műveletet. Így a mérnökök mentesülnek a szükséges ám monoton feladat alól, és a rendszer által megjelölt problémás területekre összpontosíthatnak. Tekintve, hogy a Siemens Gamesa 5000 turbinalapátot gyárt évente, ez mintegy 30 ezer emberórányi munkaidő, ezen keresztül pedig tetemes költség megtakarítását jelenti.
Biztonság
Az, hogy egy szervezet mennyire sikeresen működik a digitális világban, erősen függ attól, milyen hatékonyan képes védekezni az internetes támadások ellen. A védelem kritikus fontosságú a digitális szolgáltatások nyújtása, a márka megóvása, valamint az árbevétel és az ügyfélbizalom megtartása szempontjából. Hogy ezen a területen is a lehető legjobb támogatást nyújtsa ügyfeleinek, a Fujitsu globális kiberbiztonsági szervezetet hozott létre, és tovább dolgozik internetes biztonsági szolgáltatásai fejlesztésén. A fejlett szolgáltatásportfólióban mesterséges intelligenciára és automatizációra épülő analitikai és intelligencia-szolgáltatások (Cyber Threat Intelligence, Cyber Threat Analytics) segítik a biztonsági események elleni eredményesebb védekezést.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu és a NetApp bevezetik az NFLEX konvergens infrastruktúramegoldást
- A Fujitsu nagy teljesítményű adatanalitikai referenciamodellel bővíti PRIMEFLEX kínálatát
- Fujitsu bemutatta FUTRO vékonykliens-eszközeinek következő generációját
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Halloweeni kísértet járja át otthonunkat?
- A Fujitsu szerint a mesterséges intelligencia határozza meg a jövő munkahelyét
- A hibrid IT kulcsa az összehangolt üzleti és informatikai stratégia
- A Fujitsu új munkaállomásokat mutatott be
- A Fujitsu integrált adatbiztonsági célgépet vezet be
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.