Növekedésre hangolva alakul át az Invitech Solutions
Az Invitel Csoporthoz tartozó, üzleti ügyfeleket kiszolgáló telekommunikációs és informatikai társaság növelni kívánja részesedését a bővülő hazai ICT-piacon.
A vállalatcsoport év eleji tulajdonosváltása, illetve a csoport lakossági és kisvállalati üzletágának folyamatban lévő értékesítése a korábbinál is erősebb fókuszt és komoly többletforrásokat jelent az Invitech Solutions ambiciózus növekedési és akvizíciós terveihez. Ennek érdekében szervezeti struktúrájában és az ügyfelek kiszolgálásában is komoly fejlesztéseket kezdeményezett a vállalat.
Az Invitech Solutions az elmúlt időszakban két jelentős változtatást hajtott végre működésében. Egységes értékesítési és ügyfélkiszolgálási szervezetet hozott létre, amely magában foglalja mind a nagyvállalati és kormányzati szektort, mind pedig a korábbi középvállalati szegmenst. A másik változás, hogy a szolgáltatások fejlesztését és piacra vitelét támogató kompetenciákat egy szervezeti egységbe integrálta a társaság.
Az üzleti ügyfelekkel fenntartott közvetlen kapcsolatot a továbbiakban egységes szervezetként összehangoló Vállalati és Kormányzati Igazgatóság vezetője Marton László, aki eddig a nagyvállalati és kormányzati szegmenst vezette. Ez a szerepköre egészül most ki a teljes üzleti ügyfélkör kiszolgálásának irányításával. Az integrált szervezet kialakításának fő célja, hogy az Invitech Solutions az egyre specializáltabb és összetettebb IT-megoldásokat egységes elvek mentén nyújtsa valamennyi üzleti ügyfele részére. A területet vezető Marton László korábban meghatározó szerepet töltött be az Invitel Csoport informatikai kompetenciájának megteremtésében, az infokommunikációs szolgáltatások bevezetésében. „Az egységes szervezet kiváló lehetőséget teremt a hatékonyabb kiszolgálásra, ügyfeleink igényeinek még mélyebb megértésére. Erre szükség is van, hiszen még több vállalathoz szeretnénk eljutni az ország minden pontján. Az új szervezettel a második legnagyobb hazai, technológiai fókuszú kereskedelmi csapat jön létre, amelynek köszönhetően minden jelenlegi és jövőbeni ügyfelünk egyedi kiszolgáláshoz juthat szükség esetén, amellett hogy hozzáfér a közös tudáshoz és innovációs eredményekhez” – fogalmazott Marton László.
Az Invitech Solutions a sikeres piaci szereplés szempontjából meghatározó további területeket is megerősítette, és egy szervezetbe integrálta. Az így létrejött Stratégiai és Marketing Igazgatóság biztosítja a stratégiai tervezés, az üzletfejlesztés, a kontrolling, az üzleti intelligencia, a termékmenedzsment, valamint a marketing feladatok kereteit. A területet a társasághoz 2016 elején érkezett Horváth Balázs vezeti. A szakember korábban a Boston Consulting Group budapesti irodájában dolgozott, ahol a telekommunikáció, média és technológiai szakterület tagjaként nyolc évet töltött el magyar, regionális és nemzetközi iparági ügyfelek támogatásával. Korábban rövidebb ideig dolgozott a Google és az Universal Music külföldi irodáiban is. Szakterülete a stratégiai tervezés, a piacra jutási stratégiák kidolgozása, az értékesítési és marketing hatékonyság fejlesztése. „A piacra viteli kompetenciák integrálásával egy, a hagyományos telekommunikációs cégeknél megszokott széttagolt működésről áttérünk a globális technológiai cégekre jellemző hálózatos működési modellre. Az új szervezettől az értékesítés támogatásának további szakszerűsítését, a marketing terület reagálási képességének növekedését várjuk” – tette hozzá Horváth Balázs.
A szervezet fejlesztésével párhuzamosan újabb eredményekről és tervekről is beszámolhatott a társaság. „Az elmúlt időszakban egy olyan ügyfélportált vezettünk be, amellyel lényegében új szintre emeltük a szolgáltató és a megrendelő közti kapcsolat kultúráját is. A rendszeren transzparens módon, szinte valós időben követhetik nyomon partnereink a felénk érkező kérések teljesítését, később pedig folyamatos betekintés nyerhetnek a nekik kínált megoldásaink működésébe. Ez különös jelentőséget kaphat például az IT-biztonsági megoldásaink esetében, amelyeket szintén folyamatosan fejlesztünk. Ugyanakkor nem csak belső erőforrásokból kívánunk bővülni, hanem akvizíciók révén is. Idén már felvásároltuk az egyik IT-biztonsági megoldásszállítót, és még nagyobb lépésekre készülünk a jövőben. Aktív szerepet kívánunk vállalni a júniusban létrejött magyarországi 5G Koalícióban is, infrastrukturális adottságaink nagyban hozzájárulhatnak az ötödik generációs telekommunikációs mobiltechnológia széles körű hazai elterjedéséhez. Mindemellett magasabb fokozatra kapcsoltunk a legnagyobb gyártók és partnerek minősítéseinek megszerzésében, ideértve olyan tanúsítványokat is, amelyekkel sok esetben kizárólag mi rendelkezünk Magyarországon. Jelenleg pedig olyan beruházásokat hajtunk végre, amelyek segítségével még több ügyfelet tudunk kiszolgálni, adatközpont-kapacitásunk bővítése is ezt szolgálja. A célunk egyértelmű: növekedni” – nyilatkozta Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezérigazgató-helyettese.
A jelenlegi ICT-piaci trendek, ahogy az Invitech Solutions látja
Napjainkban három jelentős trend alakítja az ICT-piacot. Hazánkban is egyre több vállalat dönt olyan komplex, nagy hozzáadott értékű infrastruktúra- és IT-szolgáltatás kiszervezése mellett, mint például az informatikai biztonság. Ebben szerepe van annak is, hogy Magyarországon is hiány van az informatikai szakemberekből, akiknek ráadásul egyre összetettebb feladatokat kellene megoldaniuk házon belül, de a felhőalapú megoldások fejlődése is egyre vonzóbbá teszi a szolgáltatók megbízását. Ide kapcsolódik, hogy az újonnan lehívható EU-források felgyorsíthatják a Digitális Magyarország program megvalósítását, amelyben a társaság a meglévő iparági és technológiai kompetenciájával kíván az államigazgatási ügyfelek meghatározó partnere lenni. A második fontos trend a globális technológiai fejlődés felgyorsulása. A kiberbiztonsági fenyegetettség növekedése, az 5G-s mobilhálózatok és a vállalati okos eszközök elterjedése, mind olyan példák, amelyek komoly kihívások elé állíthatják a magyar vállalatokat is a közeljövőben. A harmadik, hazánkra speciálisan jellemző trend, hogy a közelmúltban több, Magyarországon is jelen levő nemzetközi ICT-szolgáltató tért át költségmegtakarítási okokból a korábbi egyedi, országokra fókuszáló szervezetről a regionális működésre – amely lassíthatja a magyar ügyfelek igényeinek kiszolgálását. Az Invitech Solutions éppen ezért gondolja úgy, hogy szükség van egy erős, hazai ICT-szolgáltatóra, amely naprakész és a helyi viszonyokat kiválóan ismerő partnere tud lenni a magyar közép- és nagyvállalatoknak, valamint az államigazgatási szektornak egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- 2021-ig négyezer új informatikai fejlesztő munkába állítása kerül megvalósításra a hazai it piacon
- Felhő vagy kolokáció? Ez itt a kérdés!
- Felhőbe mennek tanulni a soproni egyetemisták
- Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal
- Indul az idei InnoMax Díj
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- Fokozódó veszély a brutális mennyiségű adatforgalom
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- 19 kategóriában keresik a legjobbakat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.