Szárnyal a magyar Flight Refund
Összesen 250 millió forint tőkebefektetést kap a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a légitársaságok szolgáltatásával kapcsolatos panaszok érvényesítésére szakosodott Flight Refund.
A dinamikusan fejlődő startup szerződött ügyfeleinek száma meghatszorozódott az elmúlt évben, így immáron több mint 100 millió forint követelésállományt kezelnek a légitársaságokkal szemben. A jelenleg 11 országban jelen lévő magyar vállalkozás a tőkeinjekciónak köszönhetően további nemzetközi terjeszkedést tervez, céljuk a közép-kelet-európai régió első számú jogi utaskísérőjévé válni.
Magyarországon is egyre inkább ismert tény, hogy az EU szabályoknak megfelelően - a vis maior helyzetektől eltekintve - kártérítés illeti meg azokat a légi utasokat, akiknek repülőjárata több mint 3 órát késett, el sem indult, vagy a légitársaság túlfoglalása miatt nem fértek fel az adott járatra az elmúlt öt évben.
Erősödő fogyasztói tudatosság
A légi utasok fogyasztói tudatosságának erősödésében úttörő szerepet játszott a 2012-ben családi startup-ként induló, de mára nemzetközileg is versenyképes Flight Refund, amely most összesen 250 millió forint tőkebefektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Növekedési Befektetési programja keretében.
A törvényileg 250 és 600 euró (77-186 000 forint) közötti kártérítési igény képviseletére és beszedésére szakosodott cég szolgáltatása iránt a tavalyi évhez képest tízszer annyian érdeklődtek idén, a szerződött ügyfeleik száma pedig meghatszorozódott ugyanebben az időszakban. A dinamikus fejlődés eredményeként a magyar startup immár több mint 100 millió forint követelésállományt kezel a légitársaságokkal szemben.
Félezernél is több problémás gép Budapesten
A magyar jogi utaskisérő sikerét segítette a légiforgalom töretlen növekedése is Európában. 2016 novembere óta közel 35 millió fel- és leszállást regisztráltak az Európai Unió repterein, közülük több mint 131 ezer volt problémás, azaz a törölt, vagy a 3 óránál többet késő járat. Az európai trendeknek megfelelően a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is rekordszámú forgalmat regisztráltak szeptemberben: összesen 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti légi kikötőből. Az első kilenc hónapban a forgalom csaknem elérte a tíz-, év végére várhatóan meghaladja a 13 milliót. A magyar főváros esetében tavaly november óta összesen 510 olyan járatról lehet tudni, ahol valamilyen gond volt: 199 esetben késett a gép, 311-et pedig töröltek.
Az iparág legnagyobb szakértőivé válnának a régióban
A Hiventures-től kapott kockázati tőke felhasználásával a Flight Refund a közép-kelet-európai piaci jelenlétének megszilárdítása mellett, Romániában, Máltán és Spanyolországban nyit irodát. Illetve céljaik között szerepel további nemzetközi üzleti partnerek és iparágak bevonása az együttműködésbe.
„A három fővel induló cégünk az elmúlt években a légi ipari és követeléskezelési szakmákban járatos menedzsmenttel, jogi szakértői csapattal bővült, mára húsz állandó munkatársat és számos külső szakértőt foglalkoztatunk. Ennek köszönhetően évente sokezer utasnak tudunk érdemben segíteni” – mondta el Bolyó Anikó, a Flight Refund ügyvezetője.
A Flight Refund működéséről:
A panaszos utasnak csak regisztrálnia kell a https://flight-refund.eu/hu/ oldalon a járat információit megadva. A szakértői csapat megvizsgálja az ügyet, eldönti, hogy az adott járat problémája a légitársaság miatt következett-e be. Három nap alatt értesítik az utast, hogy elvállalják-e az ügyet, és innen kezdve neki a várakozáson kívül semmi tennivalója. Az elvállalt eseteket 98 százalékos sikerrátával fejezi be a Flight Refund – ezért 30 százalékos sikerdíjat számol fel, még abban az esetben is, ha netán többletköltséget jelentő pereskedésig fajulna az ügy.
A Flight Refund nemcsak az egyéni utasoknak, hanem az utazási irodáknak is segítséget nyújt, akik plusz, lojalitás-növelő szolgáltatásként tudják nyújtani utasaiknak a kártérítési lehetőségekről szóló gyors és pro-aktív értesítést. Az Európában egyedülálló informatikai fejlesztésnek köszönhetően a szolgáltatást igénybe vevő utazási irodák ügyfelei már a járatkésés napján értesülnek e-mailben arról, hogy kártérítésre jogosultak, és regisztrálhatnak a Flight Refund weboldalán.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Ustream alapító: nehéz egy cégnek néhány év alatt csecsemőből felnőtté válni
- Egyre több repülőgépen elérhető az internet
- Közel 18 milliárd forintnyi befektetés vár a hazai startupokra
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Pénzügyi, oktatási és képalkotó vállalkozások kerültek a Telenor startup programjába
- Elindult az áruszállítók Ubere, a Fuvar.hu!
- Boatly néven indított „hajómegosztó” szolgáltatást egy magyar startup
- Szabad-e felhasználni Instagram képet, videót a honlapomon, blogomon vagy cikkemben?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.