Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
A Vodafone Magyarország folyamatos hálózatfejlesztései nyomán 2017-ben több mérföldkövet ért el, így a kiemelt fontosságot élvező lefedettség bővítés mellett a 4G+ szolgáltatás is egyre több helyen érhető el. Míg Budapest és Tatabánya mellett nyártól már a Balaton keleti medencéjében is élvezhető a technológia, addig az elmúlt időszakban számos további nagyvárosban is megkezdődött a szolgáltatás bevezetése.
A Vodafone folyamatosan fejleszti hálózatát, melynek köszönhetően a 4G hálózat esetén Budapesten a Vodafone kültéri lefedettsége közel 100%-os, a beltéri 98,1%-os, metróvonalak mentén pedig 99%-os, ami nemzetközi viszonylatban is kiemelkedőnek számít. A Vodafone Magyarország országos kültéri 4G lefedettsége pedig elérte a 95%-ot, s a fejlesztések tovább folytatódnak a kisebb falvakban, településeken is.
Ezen túlmenően a Vodafone elindította a fővárosban és Tatabányán a 4G+ szolgáltatást is az 1800MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával. A 4G kapacitás megduplázása azért kiemelkedően fontos, mert így a vállalat még magasabb szinten szolgálhatja ki az előfizetők egyre növekvő sebesség- és adatigényét. A 4G+ szolgáltatás bekapcsolásával akár a 150Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhetővé vált, ami azt jelenti, hogy a Vodafone ügyfelei – erre alkalmas készülékekkel és a lefedett területeken – egy nagyfelbontású (HD) filmet már néhány perc alatt képesek lehetnek letölteni. Az előfizetők így folyamatosan és kiváló minőségben élvezhetik az online streaming szolgáltatásokat. Idén nyártól pedig már a Balaton keleti medencéjében is elindult 4G+ szolgáltatását, ami a zsúfolt nyári időszakban egy kiemelten fontos terület.
Ami pedig a legfrissebb 4G+ híreket illeti: a 2600MHz-es LTE frekvenciasáv bekapcsolásával már Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így az arra képes telefonokon ezekben a városokban az akár 225Mbit/s-os elméleti letöltési sebesség is elérhető.
A lefedettség fejlesztésében a szolgáltató jelenleg a 2014-es frekvencia tenderhez kapcsolódó kötelezettségeire fókuszál, az elsődleges cél a vidéki, gyéren lakott települések lefedésének szélesítése. Ennek köszönhetően az ország nagy részén elérhetővé válik a korszerű mobiltechnológia, amit (jellemzően az ország észak-keleti és dél-nyugati területein) új állomások építésével is biztosít a szolgáltató.
Ahogyan azt az elmúlt egy év legfontosabb fejlesztéseinek összegzése is mutatja, a Vodafone Magyarország a mobil szélessávú lefedettség bővítésére, illetve a hangszolgáltatások minőségének fenntartására és javítására helyezte a hangsúlyt az utóbbi időben. Mindezeket figyelembe véve nem meglepő, hogy az elmúlt napokban nyilvánosságra hozott, 3 magyarországi mobilszolgáltatót érintő nemzetközi, független mérése szerint a Vodafone Magyarország az eredményei alapján Európa élvonalába tartozik, hiszen a 800 fölötti pontérték e kategória ismérve.
„Technológiai vállalatként a Vodafone világszerte kiemelt figyelmet fordít a hálózat folyamatos fejlesztésére. Jelenleg a lefedettség további növelésére helyeztük a fő fókuszt, de emellett a háttérben elkezdtük az 5G hálózat néhány éven belüli bevezetéséhez szükséges előkészületeket is. A hálózatfejlesztési stratégiánkat igazolja az is, hogy a szolgáltatás minőségét tekintve jelenleg Európa élmezőnyébe tartozunk” – mondta el Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország műszaki vezérigazgató-helyettese.
A Vodafone a különböző fejlesztésekkel is a magas ügyfél elégedettségért küzd. Ennek sikerét bizonyítja, hogy az iparágban sztenderdnek számító NPS (net promoter score) mutatószámra vonatkozó felmérések azt mutatják, hogy a Vodafone Csoport országai közül a Vodafone Magyarország ügyfelei az egyik legelégedettebbek. Ez pedig az innovatív szolgáltatások és magas színvonalú ügyfélkiszolgálás mellett természetesen a kiváló és folyamatosan fejlődő hálózatnak köszönhető.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább bővülnek a Vodafone Pass csomagok
- 4G labort létesített a Vodafone az Óbudai Egyetemen
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- A Telekom 4G+ mobilinternet már egész Budapesten elérhető!
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- 2016 végére a teljes mobil adatforgalom 70%-a már a 4G hálózaton fut a Telekomnál
- 1,2 Gbps feletti adatátviteli sebességet ért el mobilinterneten a Telenor
- Európa legnagyobb 4G roaming hálózata a Vodafone Magyarországé
- A Vodafone jelentős hálózatfejlesztéssel tovább javította beltéri lefedettségét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.