Egyszerűbbé válik az adatkezelés a hazai cégek számára
Egységes vezérlőközpontot fejlesztett ki a vállalati adatdzsungelek irányításához az SAP szoftvercég. A hazai piacon is debütált megoldás segítségével a vállalatok egyszerűsíthetik és jobban hasznosíthatják a mind több forrásból érkező, egyre hatalmasabbá növekvő adatvagyonukat.
Az SAP Data Hub a különböző típusú és tárolási helyeken lévő adatok szervezésével, megosztásával, felhasználásuk szabályozásával és irányításával segíti, hogy a megfelelő információk jussanak el a megfelelő személyekhez. Ezzel lehetővé válik, hogy a vállalatok a leghatékonyabban tudják kezelni, értelmezni a big datát.
Kihívást jelent a big data menedzselése
Az SAP új, globális felmérése során az IT vezetők 74 százaléka mondta, hogy vállalatánál a gyors reagálási képesség rovására megy a bonyolult adatkörnyezet, míg 86 százalékuk úgy véli, sokkal többet is kihozhatnának adataikból, ha azokhoz könnyebben hozzáférhetnének. Az SAP Data Hub e kihívásokra ad választ, függetlenül attól, hogy azok a felhőben vagy házon belül, adattavakban vagy adattárházakban, SAP alapú vagy más szállítótól származó rendszerekben találhatók.
Nemzetközi big data tapasztalatok a memória alapú technológiával
Egy másik big data felmérés*, amelyet az IDC piackutató készített a szoftvercég megbízásából, azt vizsgálta, miként térül meg az SAP villámgyors adatfeldolgozást kínáló platformjának használata. Az interjúk során megkérdezett szervezetek arról számoltak be, hogy a valós idejű döntéshozatalnak és üzleti folyamatoknak köszönhetően innovatív, akár az addigi játékszabályokat is átíró használati eseteket tudtak létrehozni. Versenyképességük és működési hatékonyságuk is nőtt– az IDC számításai szerint e vállalatok az SAP HANA segítségével évente átlagosan 19,27 millió dollár üzleti értéket teremtenek, miközben átlagosan évi 2,41 millió dollárt költenek a megoldásra öt éven keresztül. Erre az időszakra vetítve ez 575 százalékos megtérülésnek (ROI-nak) felel meg.
E big data technológia a piacvezetők között szerepel a Forrester kutatásaiban is. Az online adatfolyamok elemzésére szolgáló megoldásokat rangsoroló jelentés** kiemeli az SAP átfogó kínálatát, és hogy egyszerre képes a tranzakciók és az analitika futtatására. Ugyancsak a vezető megoldások közé sorolja a piackutató az SAP-t az adattárházak piacán*** is. Itt azon szállítók kaphattak vezetői titulust, amelyek nagy és komplex megoldásokat képesek szállítani, széleskörű felhasználást biztosítanak, nagyfokú automatizáció mellett. A big data kihívásra választ adó HANA technológia előnye nem csupán gyorsaságában, egyszerűsítést, új innovációkat lehetővé tevő erejében jelentkezik, hanem kisebb tárhelyigényében, költségcsökkentésében is: számos esetben akár tizedannyira csökkenthető le a szükséges tárhelyigény.
Mindezeket az SAP megoldásainak piaci fogadtatása egyaránt visszaigazolja. A HANA technológia előnyeit kihasználó, újgenerációs ERP rendszer iránti kereslet éves szinten 70 százalékkal nőtt. Az SAP S/4HANA-t közel 7 ezer vállalat használja világszerte, közöttük olyan Magyarországon is operációval bíró cégek, mint például a Bosch, az Erste Bankcsoport, a SHELL.
______________
*Innovating with Real-Time Data and Insights with SAP HANA (IDC), November 2016, Carl W. Olofson, Matthew Marden
** Forrester Wave: Streaming Analytics Q3 2017
*** Forrester Wave: Big Data Warehouse Q2 2017
Kapcsolódó cikkek
- Akvizíció révén erősíti SAP kompetenciáit a T-Systems Magyarország
- A személyes adatok kezelése 20 millió EUR-ba is kerülhet!
- GDPR: (meg)felel(tet)ésre felkészülni!
- Belépett az IAB-be az SAP
- Schneider Electric: Nem lehet a nulláról kezdeni
- Magyar Big Data cég száll be az éhezés elleni globális küzdelembe
- Ingyenesen letölthetővé tették a belső használatra szánt SAP Fiori témát
- Kihirdették a „Digitális Esély 2017” pályázat nyerteseit
- Big Data: a magyar vállalatok már a rajtnál lemaradhatnak
- Valós veszély-e a 6 milliárdos büntetés egy magyar adatkezelőnek?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.