Egyszerűbbé válik az adatkezelés a hazai cégek számára

forrás: Prím Online, 2017. november 29. 07:23

Egységes vezérlőközpontot fejlesztett ki a vállalati adatdzsungelek irányításához az SAP szoftvercég. A hazai piacon is debütált megoldás segítségével a vállalatok egyszerűsíthetik és jobban hasznosíthatják a mind több forrásból érkező, egyre hatalmasabbá növekvő adatvagyonukat. 

Az SAP Data Hub a különböző típusú és tárolási helyeken lévő adatok szervezésével, megosztásával, felhasználásuk szabályozásával és irányításával segíti, hogy a megfelelő információk jussanak el a megfelelő személyekhez. Ezzel lehetővé válik, hogy a vállalatok a leghatékonyabban tudják kezelni, értelmezni a big datát.

 

Kihívást jelent a big data menedzselése

Az SAP új, globális felmérése során az IT vezetők 74 százaléka mondta, hogy vállalatánál a gyors reagálási képesség rovására megy a bonyolult adatkörnyezet, míg 86 százalékuk úgy véli, sokkal többet is kihozhatnának adataikból, ha azokhoz könnyebben hozzáférhetnének. Az SAP Data Hub e kihívásokra ad választ, függetlenül attól, hogy azok a felhőben vagy házon belül, adattavakban vagy adattárházakban, SAP alapú vagy más szállítótól származó rendszerekben találhatók.

 

 

Nemzetközi big data tapasztalatok a memória alapú technológiával

Egy másik big data felmérés*, amelyet az IDC piackutató készített a szoftvercég megbízásából, azt vizsgálta, miként térül meg az SAP villámgyors adatfeldolgozást kínáló platformjának használata. Az interjúk során megkérdezett szervezetek arról számoltak be, hogy a valós idejű döntéshozatalnak és üzleti folyamatoknak köszönhetően innovatív, akár az addigi játékszabályokat is átíró használati eseteket tudtak létrehozni. Versenyképességük és működési hatékonyságuk is nőtt– az IDC számításai szerint e vállalatok az SAP HANA segítségével évente átlagosan 19,27 millió dollár üzleti értéket teremtenek, miközben átlagosan évi 2,41 millió dollárt költenek a megoldásra öt éven keresztül. Erre az időszakra vetítve ez 575 százalékos megtérülésnek (ROI-nak) felel meg.

 

E big data technológia a piacvezetők között szerepel a Forrester kutatásaiban is. Az online adatfolyamok elemzésére szolgáló megoldásokat rangsoroló jelentés** kiemeli az SAP átfogó kínálatát, és hogy egyszerre képes a tranzakciók és az analitika futtatására. Ugyancsak a vezető megoldások közé sorolja a piackutató az SAP-t az adattárházak piacán*** is. Itt azon szállítók kaphattak vezetői titulust, amelyek nagy és komplex megoldásokat képesek szállítani, széleskörű felhasználást biztosítanak, nagyfokú automatizáció mellett. A big data kihívásra választ adó HANA technológia előnye nem csupán gyorsaságában, egyszerűsítést, új innovációkat lehetővé tevő erejében jelentkezik, hanem kisebb tárhelyigényében, költségcsökkentésében is: számos esetben akár tizedannyira csökkenthető le a szükséges tárhelyigény.

 

Mindezeket az SAP megoldásainak piaci fogadtatása egyaránt visszaigazolja. A HANA technológia előnyeit kihasználó, újgenerációs ERP rendszer iránti kereslet éves szinten 70 százalékkal nőtt. Az SAP S/4HANA-t közel 7 ezer vállalat használja világszerte, közöttük olyan Magyarországon is operációval bíró cégek, mint például a Bosch, az Erste Bankcsoport, a SHELL. 

 

 

______________

*Innovating with Real-Time Data and Insights with SAP HANA (IDC), November 2016, Carl W. Olofson, Matthew Marden

** Forrester Wave: Streaming Analytics Q3 2017

*** Forrester Wave: Big Data Warehouse Q2 2017

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01