A Neo Interactive kutatása számos érdekes adatot mutat be a magyar Viber felhasználókról

forrás: Prím Online, 2017. november 30. 12:13

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja sokkal személyesebb, azonnali kommunikációs kapcsolatot biztosít a felhasználóval, amely már túlmutat a klasszikus tömegkommunikáción. 

A Neo Interactive legfrissebb kutatásában a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, az eredmények alapján a Viber egyedülálló lehetőséget tartogat a vezető magyar reklámügynökségek és márkák számára.  A reprezentatív felmérés átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.

 

A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87%-a ismeri a Vibert, közülük 55% aktívan használja a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21%-uk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20% pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16%-a tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.*

 

Az eredmények alapján a legtöbben (77%) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41% az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15%-a használja.

 

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71%), ezt követik a közeli rokonok (52%) majd a munkatársak (25%).

 

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47%-a saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64%-ban érzelemkifejezésre, 51%-ban köszönésre, 37%-ban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.

 

A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5%-a szakított már párjával a Viberen, 10% vallott már szerelmet a másiknak és 23% kért már segítséget a csatornán egy problémára.

 

A Neo Interactive szerint a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit, ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42%-a inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72% véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű. 

 

 

Haló, itt a Chatbot beszél!

Jelenleg nincs más közösségi média platform, amely olyan lehetőséget biztosít a hiteles profil létrehozásában, mint a Viber Publikus Profilja.

 

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15%-a szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak üzeneteikre,32%-uk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.

 

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

 

„Azért esett a chat platformok közül a Viberre a választásunk, mert egyrészt a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, másrészt olyan szemlélettel és funkciókkal indított, ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber mellett szólt az is, hogy a márka kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki” - mondta Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.

 

„Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína” - mondta Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

____________________ 

* A Neo Interactive reprezentatív kutatásában 16-49-es korosztályt Viber felhasználóit kérdezte

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01