Az InnoEnergy stratégiai partnere lett a MOL-csoport
Partnerségi szerződést kötött egymással az InnoEnergy, Európa vezető fenntartható energiagazdálkodást képviselő befektető szervezete és a MOL-csoport, a legnagyobb hazai olaj-és gázipari nagyvállalat.
A két cég együttműködésének fókuszában az energetikai célú fejlesztések támogatása áll. Az első közös projektjük már meg is valósult, miután a MOL, mint főszponzor karolta fel az InnoEnergy által az energetikai startupok számára szervezett PowerUp! versenyt, amelynek november 22-én, Budapesten rendezték meg a döntőjét.
A megállapodás értelmében MOL aktív szereplőként kapcsolódik be az InnoEnergy által kiemelten kezelt területekhez, mint az oktatás, az innovatív projektek menedzselése és üzletfejlesztési szolgáltatások biztosítása. Emellett pedig részt vesz különböző aktivitások megvalósításában, amelyek közé tartoznak kiemelkedő iparági események, illetve a fejlesztőkkel való együttműködések is.
„Az általunk felkarolt startupok hatalmas lehetőséghez jutnak annak köszönhetően, hogy közvetlen kapcsolatot építhetnek ki, illetve dolgozhatnak együtt egy vezető nemzetközi nagyvállalattal. A MOL pedig befektetőként jelenhet meg a tiszta technológiát érintő fejlesztések legnagyobb nyitott innovációs platformján, illetve azon belül is a számára kulcsterületnek számító kelet-európai régióban.” – hangsúlyozta Jakub Miler, az InnoEnergy közép-európai ügyvezető igazgatója. Hozzátette, a MOL-csoport, a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb vállalata, amely az InnoEnergy-hez szintén becsatlakozott RAFAKO mellett jelentősen hozzájárulhat ahhoz, hogy új irányokat jelöljön ki az európai piacon és globális szinten is vezető töltsön be az energetikai-és mobilitási szektor forradalmi megújításában.
“A startup közösséggel való kapcsolatfelvétel nélkülözhetetlen lépés az 2030-as stratégiánk céljának eléréséhez, azaz ahhoz, hogy az ügyfelek első számú választása legyünk. Hiszünk abban, hogy az InnoEnergy-vel kialakított partnerségünk az európai innovációs ökoszisztéma fontos pillérévé válik, épp ezért óriási örömmel és hatalmas lendülettel vetjük bele magunkat a jövőbeni projektek közös megvalósításába.” – emelte ki az együttműködési szerződés megkötése után Winkler Zsolt a MOL-csoport Open Innovation HUB vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi startup hálózathoz csatlakozott a METU
- A Fujitsu mainframe-mérnökök új generációját képezi az EPS Akadémián
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Komplex informatikai szaktudásra lesz szüksége a jövő mezőgépészének
- Újabb startup fellendülés indulhat Pécsről
- Minden nagy teljesítmény mögött ott áll egy kiváló tanár
- Elindult a Minecraftország mozgalom
- Miért ne lehetne lányokból is programozó?
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- A HeatVentors lett Európa legjobb energia startupja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.