A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést* készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10.000 válaszadó megkérdezésével készült.
A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. Létezik gyógyír a karácsony lázra? Kiderül a kutatásból!
- Tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során
- 22% amiatt aggódik, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak
- 28% pedig attól fél, hogy többet költ majd ajándékokra, mint amit előre eltervezett
Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig
Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17%-a tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül egy negyedük (26%) elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22% pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28%), vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28%).
A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64%) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. Az kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25%-a, a lengyelek 30%-a említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.
A karácsonyi lázra gyógyír az internet
Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70% szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66%-a gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87%), az időmegtakarítás (80%) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67%).
"Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontoktat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
______________
* A Christmas Shopping Inconveniences című reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown nemzetközi piackutató intézet. Az online felmérés 2017 novemberében készült 10 országban (Spanyolország, Oroszország, Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Magyarország, Svédország és Hollandia) olyan 18 és 65 év közötti személyek megkérdezésével, akik vásárolnak ajándékot.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Tévévásárlási szokások a Samsung felmérése szerint
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- A cégvezetők többsége optimista, mégis stagnálhatnak az IT fejlesztések
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- Egyre több autópálya matricát vásárolunk alkalmazáson és interneten keresztül
- A Neo Interactive kutatása számos érdekes adatot mutat be a magyar Viber felhasználókról
- A Cellum és a Telkom stratégiai együttműködést jelentett be
- SUSE-felmérés az átalakuló informatikáról
- Az amerikai diákoknak zsebben a tudás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.