A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést* készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10.000 válaszadó megkérdezésével készült.
A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. Létezik gyógyír a karácsony lázra? Kiderül a kutatásból!
- Tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során
- 22% amiatt aggódik, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak
- 28% pedig attól fél, hogy többet költ majd ajándékokra, mint amit előre eltervezett
Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig
Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17%-a tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül egy negyedük (26%) elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22% pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28%), vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28%).
A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64%) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. Az kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25%-a, a lengyelek 30%-a említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.
A karácsonyi lázra gyógyír az internet
Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70% szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66%-a gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87%), az időmegtakarítás (80%) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67%).
"Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontoktat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.
______________
* A Christmas Shopping Inconveniences című reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown nemzetközi piackutató intézet. Az online felmérés 2017 novemberében készült 10 országban (Spanyolország, Oroszország, Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Magyarország, Svédország és Hollandia) olyan 18 és 65 év közötti személyek megkérdezésével, akik vásárolnak ajándékot.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- Tévévásárlási szokások a Samsung felmérése szerint
- Decemberre ismét nagy újítással készült az OTP Mobil
- A cégvezetők többsége optimista, mégis stagnálhatnak az IT fejlesztések
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- Egyre több autópálya matricát vásárolunk alkalmazáson és interneten keresztül
- A Neo Interactive kutatása számos érdekes adatot mutat be a magyar Viber felhasználókról
- A Cellum és a Telkom stratégiai együttműködést jelentett be
- SUSE-felmérés az átalakuló informatikáról
- Az amerikai diákoknak zsebben a tudás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.