A chatbot segít az ajándékválasztásban
Magyarországon a kereskedelmi bolthálózatok között elsőként a Libri könyvesboltjaiban találkozhatnak a vásárlók virtuális könyvajánlóval. Az új típusú digitális csatornák irányába nyitva a chatbot technológiáját vezette be a cég, annak érdekében, hogy támogassa a vásárlók bolti tájékozódását és segítsen az ajándékválasztásban.
A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik; emiatt nő az eladók leterheltsége is, kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni nekik az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segíti elő azzal, hogy online ad tanácsot. A chatbot azért jött létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanás ideje alatt sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja, mint a legjobb eladó, vagy könyvszakértő segít dönteni a fogyasztóknak.
A csevegőrobot egy megközelítőleg 150-es nagyságrendű könyvválogatásból dolgozik, amely életkor, nem, tematika vagy akár népszerűség alapján ajánl könyvet a vásárlóknak, így segítségével könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot szeretteinknek. A „Libri Ajándékkereső” használatához nincs szükség másra, mint egy Facebook felhasználói fiókra és egy okostelefonon futó Messenger applikációra. A chatbot tulajdonképpen egy Facebook profillal rendelkező felhasználó, akit a Messengeren keresztül lehet megszólítani. A chatbottal való társalgáshoz nem kell gépelnünk, mindössze annyi a dolgunk, hogy a chatbot kérdésére a választási lehetőségek közül rábökünk az előre definiált válaszok egyikére. (pl.: Kinek keres ajándékot? Kisgyermek, kamasz, felnőtt nő stb.)
Legkönnyebben úgy találhatjuk meg a chatbotot, ha rákeresünk a „Libri Ajándékkereső” kifejezésre a Messengerben. A boltban elhelyezett egyéb kommunikációs eszközök segítik még a chatbot gyors elindítását. Használhatjuk a „Messenger-kód beolvasása” funkciót, ami a készülék kamerájával olvas be egy QR kódhoz hasonló ábrát. NFC-alapú megoldás is létezik a chatbot elérésére. Az NFC a készüléket (bekapcsolt NFC opció esetén) az adott NFC matricához, felülethez érintve képes azonnal elindítani a beszélgetést.
„A „Libri Ajándékkereső” chatbot egy olyan ajándékválasztást segítő megoldás, ami néhány egyszerű kérdés megválaszolása után ajánl könyvet felhasználói számára. A csevegőrobot alapját a hosszú évek alatt felmerülő általános vásárlói kérdésekre építve programoztuk, azzal a céllal, hogy a fogyasztók a lehető legkönnyebben találjanak rá a számukra releváns könyvajánlatokhoz.” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri marketingigazgatója.
A projekt igazolja azt a trendet, miszerint a digitális technikák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetőek, a csatornák kombinálásával pedig még jobb ügyfélélmény érhető el.
A chatbot már elérhető az alábbi Libri Könyvesboltokban:
Debrecen, Kecskemét Malom, Szeged Árkád, Győr Plaza, Szeged Plaza, Miskolc Plaza, Budapest Mammut, Budapest Árkád, Budapest Aréna, Budapest Campona, Budapest Allee, Budapest Köki, Budapest Budaörs, Budapest Pólus, Budapest Duna Plaza, Budapest Corvin Plaza.
Kapcsolódó cikkek
- Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Messengeren is elérjük az Air France beszállókártyákat
- Chatbotom van, és nem félek használni!
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Leáldozott a mobilappok kora?
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.