Valóban rémálom az évvége a munkahelyeken?
Év végi hajtás. Szinte minden dolgozó ember számára ismerős az az időszak, amikor az ünnepek közeledtével nemcsak a munka szaporodik meg, hanem a harc is elindul azért, hogy ki mikor vegyen ki szabadságot. A profession.hu ezúttal annak járt utána, hogy az év végi munkaszervezést illetően mi jellemző a hazai cégekre.
Van ahol nyugodt a készülődés
A profession.hu nyári kutatásai adatai szerint a munkavállalók 13 szerencsés százaléka nem érez semmit az év végi hajrából, nekik ugyanis pont ebben az időszakban van számottevően kevesebb munkájuk. Nagy többségük valószínűleg a termelésben dolgozik, hiszen a nagyobb gyártó cégekre jellemző, hogy év végén akár egy hétnél is több időre leállnak nemcsak fő tevékenységükkel, de az irodai munkákkal is. Ezzel szemben 33 százalék nagyon is tudja mit jelent a decemberi hajtás: ők azok, akik azt válaszolták, hogy nincs olyan időszak az évben, amikor csökken az elvégzendő munka mennyisége. Velük együtt, a nyáron lazább munkarendben dolgozók 36 százaléka is érzi, hogy az év utolsó hónapjában sűrűbbek a munkanapok.
Emelkedett hangulatban?
A leterheltségen túl az is rányomja a bélyegét a munkahelyi hangulatra, hogy mindenki egyszerre akar szabadságra menni. A megoldás néha ugyan egyszerű: gyakran előfordul, hogy a családos kollégák karácsonyra időzítik a szabadságot, míg a fiatalabbak inkább a szilveszteri bulira tartalékolják azt.
„Fontos, hogy a vezető lehetőség szerint hagyja a csapatát önállóan megszervezni az ünnepi munkarendet, természetesen biztosítva a napi üzletmenetet. Ez nemcsak a gördülékeny munkavégzést segíti, hanem a dolgozói elégedettséget is növeli. Ha teret engedünk a munkavállalók számára, hogy szabadon dönthessenek az éves szabadságuk felhasználásáról, azzal a cég iránti lojalitásukat is növeljük.” – mondja Szigeti Nikoletta Profession Services toborzási üzletágvezetője. – „Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ma már egyre kevesebb munka helyhez kötött. Ennek szinte csak előnyei vannak, ezért az a cég lesz már rövid távon is sikeresebb, amelyik támogatja az otthoni munkavégzést és a rugalmas feladat beosztást.” – tette hozzá.
Ahol alig várják a januárt
Az év végi hajrát a szolgáltatóiparban és a kereskedelemben dolgozók érzik meg leginkább. Már egy hónappal karácsony beköszönte előtt érezhető a megnövekedett forgalom az üzletekben, melyek gyakran hosszított nyitva tartással próbálják meg állni a rohamot. Ez egyfelől a vásárló kényelmét szolgálja, másfelől munkavállalóként extrém megterhelést jelent. Ezt kárpótolhatja, hogy a hétvégi vagy esti munkavégzésre más bérezési szabályok érvényesek, így az a munkavállaló, aki sok ilyen alkalmat vállal decemberben, kiugróan jó fizetést vihet haza.
Kapcsolódó cikkek
- A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
- Tévévásárlási szokások a Samsung felmérése szerint
- A cégvezetők többsége optimista, mégis stagnálhatnak az IT fejlesztések
- Munkaerőpiac és toborzás 2018-ban
- A Neo Interactive kutatása számos érdekes adatot mutat be a magyar Viber felhasználókról
- SUSE-felmérés az átalakuló informatikáról
- Év végén ingyen dolgoznak a nők?
- Az egyik legjobb munkahely a Profession.hu
- Az amerikai diákoknak zsebben a tudás
- Átfogó körkép született a legkelendőbb munkavállalói készségekről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.