Digitális adócsökkentés
A kormány célja, hogy minden eddiginél olcsóbb, gyorsabb, elérhetőbb és jobb minőségű legyen az internet Magyarországon, ezért 2018-ban tovább csökken az internet áfája és folytatódik a Szupergyors Internet Program. Az elérhető és olcsó internet egyformán fontos a magyar családok és vállalkozások számára.
A Digitális Jólét Program (DJP) célja, hogy minden akadályt lebontson ami annak az útjában áll, hogy valaki internetfelhasználóvá válhasson. A kormány javaslatára Magyarországon még soha nem látott mértékben, két lépésben, 2017. január 1-től 27%-ról 18%-ra, 2018. január 1-től 18%-ról 5%-ra csökken az internet-előfizetés áfája. Az adócsökkentéssel 2018. január 1-től Magyarországon lesz a legalacsonyabb az internetezés áfa-kulcsának mértéke az Európai Unió tagállamai között. Az áfacsökkentés első lépésének köszönhetően minden internet előfizetés ára 7-9%-kal csökkent, 13-15 milliárd forintot hagyva a magyar családoknál. 2018-ban az újabb adócsökkentéssel immár összességében 17-18%-kal olcsóbb az internetezés ára Magyarországon, amivel két év alatt összesen 35-40 milliárd forinttal több marad majd a magyar polgárok és vállalkozások zsebében.
Akinek még az áfa-csökkentés után is drága az internet, annak a kedvezményes Digitális Jólét Alapcsomag segíthet belépni a digitális világba. Azok számára, akik az internet alapcsomagot sem engedhetik meg maguknak, vagy más okból nem tudnak hozzáférni az internethez, minden magyar településen lehetővé tesszük a hozzáférést az ingyenes wifi-szolgáltatáshoz. 2018 végére az Európai Unióban elsőként Magyarországon jut el minden háztartásba a szupergyors, legalább 30 megabit per szekundum adatátviteli sebességű internetszolgáltatás.
A Digitális Jólét Program fejlesztéseinek is köszönhetően 2017 végére, a másfél évvel korábbi 72%-ról, 78%-ra nőtt a rendszeres internethasználók aránya. A célunk, hogy 2018-ban hazánkban meghaladja a 80 százalékot a rendszeres internethasználók aránya és így Magyarország az unión belül a legjobb mutatóval rendelkező országok közé kerüljön.
Digitális Jólét Program Titkársága
Kapcsolódó cikkek
- Jogszabályváltozások - Öt százalékra csökken az internet áfája jövőre
- Kaspersky: jobban kell védeni az internetező gyerekeket az ünnepek alatt
- A jobb internet veled kezdődik
- Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?
- Kémkednek az okosjátékok
- Végre a maximumon pöröghet a Wave 2 Wi-Fi
- Indul Magyarország első nincsnet-felmérése
- A PushAir a tömegrendezvények mellett a HoReCa szektort is meghódítaná a „virtuális reklámtáblával”
- A Zyxel Multy X háromsávos újítása zökkenőmentes Wi-Fi lefedettséget biztosít
- December közepétől igénybe vehető az angyalbefektetői adókedvezmény
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.