Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
Partnerségre lép az LG Electronics (LG) és a vezető globális autógyártók által felvásárolt, digitális térkép- és helymeghatározási szolgáltatásokat nyújtó HERE Technologies.
Az együttműködés célja, hogy a két vállalat az önvezető járművek számára közösen fejlessze ki a telematikai megoldások következő generációját, mégpedig az LG fejlett telematikai technológiája, valamint a HERE Open Location Platformján működő, nagy pontosságú térképadatok és helymeghatározási szolgáltatások kombinálásával. A felek a tervezett együttműködés révén a magas fokon automatizált és a teljesen önvezető autók működéséhez szükséges erőteljes és biztonságos adatkommunikációs központokkal kívánják segíteni az autógyártókat.
A telematika a telekommunikációt és az informatikát integráló iparág, amely a járműveket olyan biztonsági és infotainment szolgáltatásokkal látja el, mint amilyen például a navigáció, a helymeghatározás vagy baleset esetén az automatikus segélyhívás. Ehhez számos kommunikációs technológiát vesz igénybe, a GPS- és DMB- (Digital Multimedia Broadcasting, azaz digitális multimédiás műsorszórás) hálózatoktól kezdve a Bluetooth- és wifi-kapcsolaton át a mobilkommunikációs csatornákig. A 2013 óta a globális telematikai piacvezető szereplőjének számító LG elkötelezte magát amellett, hogy az önvezető járművek rendkívül gyorsan fejlődő iparága számára a legmodernebb, rendkívül precíz térképinformációkat tartalmazó megoldásokat fejlessze ki.
A HERE a globális autóipar egyik vezető térképadat- és helymeghatározási szolgáltatójának számító vállalat, amelynek megoldásait napjainkban a világ útjain több mint 100 millió autó használja. A társaság az autógyártókkal együttműködve dolgozik a HD Live Map nagy pontosságú, felhő alapú térképszolgáltatásán, amely támogatja az összekapcsolt ADAS- (Advanced Driver Assistance Systems, azaz fejlett járművezető-asszisztensi rendszerek) és az automata járművezetői megoldásokat. A HD Live Map – amelyet az LG a HERE-rel közösen kifejlesztendő eszközökben is felhasználna – képes azonosítani az utak és környezetük jellemzőit, köztük a sáv-felfestéseket, a stoptáblákat, a zebrákat, a sebességkorlátozó táblákat és a jelzőlámpákat. A HERE szellemi tőkéje és a benne rejlő lehetőségek fontosságára 2015-ben az irányította rá a figyelmet, hogy három globális autógyártó, az Audi, a BMW és a Daimler konzorciuma felvásárolta a vállalatot. Ezt követően további befektetők érkeztek a szélesebb értelemben vett technológiai iparból.
A telematikai megoldások – amint elérik a megfelelő fejlettséget – az önvezető autók kommunikációs központjaként játszhatnak majd kulcsszerepet. Ezek a rendszerek első lépésként az autók szenzorai – kamerák, radarok és lézerradarok (lidar) – által érzékelt környezeti adatokat a felhőbe továbbítják csakúgy, mint a közelben tartózkodó egyéb járművekről a V2X-megoldások révén beérkező adatokat. (A V2X – Vehicle-to-Everything – a környezetével, pl. más járművekkel, eszközökkel, a közlekedési infrastruktúra elemeivel kommunikáló járműveket jelenti.) Ezt a begyűjtött információtömeget a rendszer kielemzi és továbbítja a járművek telematikai rendszerei számára, így személyre szabott vezetési és közlekedési információkat szolgáltat.
Az LG telematikai megoldásai számos távközlési technológiát támogatnak, a GPS-től kezdve a Bluetooth-on és a wifin át egészen a mobilkommunikációig. A vállalat mérnökei nagy erőkkel dolgoznak az LTE szabványnál négy-ötször gyorsabb adatátvitelt és 90 százalékkal kevesebb késleltetési időt biztosító 5G eszközök fejlesztésén, amelyek ideális megoldást jelentenek az új generációs önvezető járművek működtetéséhez.
„Örömmel mutatjuk be az autonóm mobilkommunikációs megoldások új szabványát a legmodernebb járműirányítási technológiával rendelkező HERE vállalattal együttműködésben” – mondta Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész-üzletágának alelnöke. „A HERE-hez hasonló partnerekkel dolgozva az LG folytatja az összekapcsolt autók technológiájának továbbfejlesztését, így segítve az autógyártókat abban, hogy felkészülhessenek az önvezető járművek korára.”
„Az önvezető autók biztonságos és hatékony működéséhez számos, erőteljes adatforrásra és hasonlóan erőteljes kommunikációs technológiákra van szükség” – mondta Moon Lee, a HERE Technologies alelnöke. „Hiszünk benne, hogy a vállalatunk Open Location Platformjára épülő szolgáltatások fontos szerepet kapnak az önvezető járművek új generációs telematikai megoldásaiban, és örömmel kezdünk az LG-vel a közös munkába azért, hogy mindezt megvalósíthassuk.”
Kapcsolódó cikkek
- Az LG új IPS monitorokat mutat be a CES-en
- Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten
- Partnerségre lép az LG és a Meridian Audio
- A ThinQ márkával nyit a mesterséges intelligencia felé az LG
- Mostantól Dolby TrueHD minőséget élvezhetnek az LG OLED tévé tulajdonosok
- Az LG egyetlen rendszerbe integrálja otthoni IoT platformját és okos háztartási gépeit
- Vezetőségi és üzleti változásokkal erősíti pozícióját az LG
- Új monitorokat mutatott be az LG a Medica 2017 szakkiállításon
- Autók hálózatba kötve: közös kutatás-fejlesztési projektet indít az LG és a Qualcomm
- A szoftveripar lesz a nyertese a hálózatba kapcsolt autók időszakának
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.