Évről évre emelkedik a mobilfizetési tranzakciók száma
Várakozásoknak megfelelő jelentős tranzakciószám növekedést produkáltak a 2017. évben is a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. készpénzmentes szolgáltatásai.
A 2016. évhez viszonyítva tavaly (2017. január 1 – december 31.) a magyarországi, országosan egységes rendszeren indított mobilparkolások száma 15 százalékot meghaladó növekedést mutatott. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer 2014. július 1-i bevezetése óta a tavaly (2017. év) elért, több mint 28 millió tranzakció a működés megkezdésétől számított legmagasabb forgalmi érték, amely jól mutatja, hogy a lakosság készpénzmentes, modern fizetési szolgáltatások iránti igénye folyamatosan növekszik.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által és 22 viszonteladó partnerén keresztül kínált országosan egységes mobilparkolási tranzakciók száma - a 2016. évben elért 23 millióval szemben - 2017. évben meghaladta a 26,5 millió alkalmat, amely 15 százalékot meghaladó növekedésnek felelt meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren 2017-ben elindított mobilparkolási szolgáltatások mellett az e-matrica és a HU-GO TopUp használatarányos autópályadíj (viszonylati jegy) vásárlások száma is mintegy 27 százalékot meghaladóan emelkedett, azaz 2016. évi 1,4 millióról, több mint 1,7 millióra nőtt.
„Tekintettel arra, hogy az elmúlt évek statisztikai adatai azt mutatják, hogy a lakosság egyre nagyobb mértékben használja a készpénzmentes, innovatív mobilfizetési szolgáltatásokat, ezért edukációs jelleggel 2017. december közepétől az e-matrica mobilfizetéssel történő megvásárlását és a mobilparkolást marketing eszközökkel kezdtük népszerűsíteni. A kampányunk társadalmi célja, hogy a potenciális felhasználó célközönség számára bemutassuk a biztonságos mobilfizetés előnyeit, népszerűsítsük a készpénzmentes fizetést és egyúttal növeljük annak elfogadottságát, valamint nem utolsósorban, ezzel a digitális megoldásokkal kapcsolatos lakossági előítéleteket csökkentsük.
A korábbi terveknek megfelelően 2017-ben elindult a NEJP fejlesztése, amelynek lezárására reményeink szerint idén sor kerülhet, terveink szerint 2018. első felében átadhatjuk a Pécs Behajtás - Védett Övezet projektet, amelynek célja a Baranya megye központjában található UNESCO világörökséget képező övezet forgalomcsökkentése és a debreceni intelligens kerékpártároló megoldásunkat is. A 2018. évben meg akarjuk valósítani a „V4 Smart Platform” projektet, amelynek célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható (interoperábilis), a lakosság kényelmét és a közigazgatást segítő elektronikus szolgáltatások épüljenek ki, ezzel is támogatva az elektronikus térben megjelenő szolgáltatások körét” - nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2017. január 1. – 2017. december 31. (éves) üzemi statisztikai adatai*:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 26 560 130
- Összes parkoló ellenőri lekérdezés száma (alkalom): 21 189 763
- Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 11 600 446 231 Ft
- Összes autópálya e-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy vásárlások száma (alkalom): 1 775 821
- Összes autópálya e-matricából, HU-GO TopUp és viszonylati jegyből származó forgalom (Ft): 8 185 223 429
__________________
*A Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül létrejött tranzakciók, az önkormányzatok, és az állam számára megfizetett díjak.
Kapcsolódó cikkek
- Üzemszünet a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerben
- Átadták a kecskeméti intelligens parkolási rendszert
- Növekedett az autópálya matricák mobilos értékesítése
- Sok újdonság az újévben az autópályás díjfizetésben
- Innovatív parkolási megoldás a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-től
- Sikeresen zárult az útdíj-visszajelző készülék új funkciójának tesztelése
- Már december elejétől megvásárolhatóak elővételben az éves e-matricák
- Elindíthatja a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a közhiteles megszemélyesítést
- Úthasználati jogosultságok értékesítésének szüneteltetése
- Lezárult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen fejlesztett első európai mobilitási platform kialakítása
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.