A Schneider Electric újévi fogadalma: megújuló energia minden szinten
Az új év kezdete sokunknak a megújulásról szól, és ennek kivitelezéséhez általában különféle fogadalmakat teszünk. A Schneider Electricnél sincs ez másképp: nemrégiben tett „fogadalma” szerint a társaság villamosenergia-igényeit 12 éven belül 100 százalékban megújuló forrásokból fogja ellátni. A cég ezenkívül azt is vállalta, hogy rendszeresen beszámol energiahatékonyságának fejlesztéséről, hogy ezzel is jó példaként szolgálhasson más szervezetek számára.
A vállalat határozott álláspontja, hogy a megújuló energiákra való átálláshoz előbb az energiarendszer optimalizálására van szükség. A mostani kötelezettségvállalás egy újabb lépés abba az irányba, hogy a Schneider Electric 2030-ra elérje a szén-dioxid-semleges működést. Ezekkel a célkitűzésekkel összhangban a cég úgy döntött, hogy csatlakozik a The Climate Group két nemzetközi együttműködési kezdeményezéséhez is, amelyek az éghajlatváltozás elleni gyors fellépést szorgalmazzák, jelentős piaci szereplőket tömörítve:
- RE100: célja, hogy a résztvevők 2030-ra 100 százalékban (köztes célként pedig 2020-ra 80 százalékban) átálljanak a megújuló villamosenergia használatára.
- EP100: célja, hogy a résztvevők 2030-ig a 2005-ös referenciaértékekhez képest megduplázzák energiahatékonyságukat.
A Schneider Electric az energetikai kihívásokkal összhangban minden területen elősegíti az energiahatékony működést az otthonoktól, épületektől és városoktól kezdve a gyártáson át a félreeső területeken élő közösségekig. Új ígéretei teljesítéséhez és a fenntartható energiahatékonyság megvalósításához a társaság saját műszaki megoldásait (EcoStruxure Power, EcoStruxure Grid) alkalmazza. Ezekkel a megoldásokkal a vállalatcsoport az elmúlt évtizedben háromévente 10 százalékkal tudta csökkenteni saját energiafogyasztását.
Az új vállalások több mint 1000 fogyasztási helyet érintenek szerte a világon, köztük 200 üzemet is, ahol a társaság a megújuló energiaforrások széles palettáját beveti, többek között nap-, szél-, geotermikus és biomasszából nyert energiát is.
Annak érdekében, hogy 2030-ra teljesen, köztes célként pedig 2020-ra 80 százalékban képes legyen átállni a megújuló villamosenergia használatára, a Schneider Electric három fronton lép fel:
- Helyi projektek a vállalat létesítményeiben: a Schneider Electric egyes létesítményeiben már korábban is elindított olyan kezdeményezéseket, amelyek a megújuló energia használatát szorgalmazzák. Tetőkollektorokat építettek ki például a vadodarai (India) és bangpooi (Thaiföld) gyáregységekben, a vállalat központi irodájában, a franciaországi The Hive-ban pedig geotermikus és tetőkollektoros energetikai rendszert alakítottak ki. A vállalat 2030-as célkitűzéseit részben hasonló helyi megújulóenergia-projektekkel tervezi teljesíteni, amelyekkel követendő példát mutathat az ilyen lehetőségeket mérlegelő, egyéb szervezetek számára.
- Beszerzés külső forrásokból, hosszú lejáratú villamosenergia-értékesítési szerződéseken keresztül: A megújulóenergia-termelőkkel kötött, hosszú lejáratú (12–20 évre szóló) beszállítói szerződések révén a Schneider Electric előre tervezhető áron juthat tiszta energiához, a termelők pedig biztosíthatják az új szél-, nap- és egyéb megújulóenergia-projektjeik finanszírozását.
- EAC és zöld tarifák: Az EAC (energetikai tanúsítvány) egy szabadpiaci eszköz, amely igazolja, hogy az adott megawattórányi megújuló villamosenergia zöld energiaforrásból származik. A Schneider Electric a tanúsítványok révén rugalmasan és gyorsan tudja biztosítani, illetve nyomon követni a megújuló villamosenergiát.
A Schneider Electric két évvel ezelőtt, a Párizsban megrendezett COP21 klímaváltozási ENSZ-konferencián 10 fenntarthatósági vállalást jelentett be. Mindezek mellett a vállalat 2030-as szén-dioxid-semlegességi céljai érdekében nemrégiben az alábbi új kezdeményezéseket indította el:
- Climate Leadership Council: 2017 elején a Schneider Electric más résztvevőkkel együttműködésben megalapította a Climate Leadership Council tanácsot. A szervezet célja egy olyan új éghajlatváltozás-megelőzési megoldás támogatása, amely a fejlődést és a környezetvédelmet egyaránt támogatja.
- Global Footprint Network: 2017 nyarán a Schneider Electric partneri megállapodást írt alá a Global Footprint Network nemzetközi nonprofit szervezettel, hogy elősegítse egy olyan fenntartható jövő megvalósítását, ahol mindenkinek lehetősége van használni a bolygó nyújtotta forrásokat.
- EcoStruxure: A Schneider Electric 2016 novemberében vezette be IoT-kompatibilis, könnyen telepíthető, nyílt architektúráját, az EcoStruxure-t, amely hat szakterületen kínál teljes körű megoldást négy végfelhasználói piac számára, beleértve az épületrendszereket, az adatközpontokat, az ipart és a hálózati infrastruktúrákat.
- Livelihoods szénalap: A Schneider Electric a Crédit Agricole, a Danone, a Firmenich, az Hermès, a Michelin, az SAP és a Voyageurs du Monde társaságában létrehozott egy új társadalmi hatást célzó befektetési alapot, amelynek célja 2 millió ember életminőségének javítása és akár 25 millió tonna szén-dioxid kibocsátásának megelőzése 20 éves időtávon.
Kapcsolódó cikkek
- Egy magyar techcég megszűnteti a megújuló energiák időjárásfüggőségből fakadó kockázatát
- Bővíti partnerségi kapcsolatát a VELUX Cégcsoport és a Schneider Electric
- 4+1 tipp, hogy ne hozzon csődöt az áramszünet
- 100%-ban megújuló energiával működik a Vodafone európai hálózata
- Új vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
- 100%-ban megújuló energiaforrásokat használ európai telephelyein a Bridgestone
- Beszáll a Föld Órája akcióba a Schneider Electric
- A világ legelismertebb vállalatai között a Schneider Electric
- Megvan a legfenntarthatóbban működő cégek toplistája
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.