Samsung DRVLINE platform: lépés az önvezető jövő felé
A Samsung a 2018-as Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (Consumer Electronics Show, CES) mutatja be az új Samsung DRVLINE platformot, melynek köszönhetően a vállalat az eredeti berendezésgyártók (Original Equipment Manufacturers, OEM) és a mobilitást mint szolgáltatást nyújtó szereplők (Mobility as a Service, MaaS) egyik jelentős partnerévé lépett elő az önvezető autók piacán.
A DRVLINE felület egy nyitott, moduláris és skálázható hardver és szoftver alapú platform, amely az autógyártók számára jelent értékes megoldást. A felület képes a legmagasabb szintű technológiát integrálni az új járművekbe, miközben lefekteti a jövő autóparkjának alapjait.
“A jövő autói nem csak azt fogják megváltoztatni, ahogyan vezetünk, az utcákat és a társadalmat is egyaránt átalakítják majd. Nagyobb mobilitást jelentenek azoknak, akinek szükségük van rá, biztonságosabbá teszik az utakat, és forradalmasítják a közösségeket – mondta Young Sohn, a Samsung elnök-vezérigazgatója és a HARMAN igazgatótanácsának elnöke. – Az önvezető felület megépítése a teljes iparág szoros együttműködését kívánja meg, mivel egyetlen vállalat sem képes önmagában megragadni ezt a hatalmas lehetőséget. Egész egyszerűen túl nagy és összetett kihívás. A DRVLINE felületen keresztül az önvezető autó iparág legjobbjait és legnagyobbjait szólítjuk meg, hogy csatlakozzanak hozzánk, és segítsenek közösen alakítani ma az autózás holnapját.”
A Samsung mostani közleményét a vállalat számos nagy horderejű bejelentése előzte meg a tavalyi évben. Egy 8 milliárd dollár értékű akvizíció során felvásárolta a csatlakoztatott technológiákkal foglalkozó HARMAN vállalatot, és megalkotta a közös autóipari stratégiai üzletágat, létrehozott egy 300 millió dolláros autóipari innovációs alapot (Samsung Automotive Innovation Fund), valamint egy sor beruházást hajtott végre és lépett különböző partnerségekre annak érdekében, hogy előmozdítsa az együttműködést az autóipar területén.
Sok hardveres és szoftveres önvezető felület arra kényszeríti a felhasználót, hogy egy bizonyos technológiát alkalmazzon, ezáltal megfosztja őt a későbbiekben a választás szabadságától. Ezzel szemben a DRVLINE platformot úgy tervezték, hogy a gyártók együttműködésben testre szabhassák a szoftvert, az egyes elemeit szükség szerint akár kicserélhetik másra. Ez biztosíték arra is, hogy a platformot a jövőben is használni fogják, ami a gyorsan változó technológiák korában elengedhetetlen. A gyártók értékesíthetik az egyik legfejlettebb önálló technológiát, míg újabb és újabb innovációkat építhetnek bele, hogy elérjék az ötös szintű automatizációt.
A Samsung elektronikai tapasztalatainak és az IoT, valamint beágyazott rendszerekben való jártasságának köszönhetően a DRVLINE platformot a legmodernebb technológiák és elemek alkotják, amelyek képesek a 3-as 4-es és 5-ös szintű automatizációra. A Samsung és a HARMAN által gyártott új ADAS első kamerarendszer tökéletesen megfelel a New Car Assessment Program (NCAP) különféle szabványainak, mint például a sáv elhagyásakor adott figyelmeztetés, a figyelmeztetés lehetséges ütközésre, a járókelőket érzékelő technológia, és az automatikus vészfékezés.
„Az autóban, vezetés közben az emberi agy folyamatosan rendkívül komplex számításokat végez – mondta John Absmeier, a Samsung okos gépekkel foglalkozó üzletágának alelnöke és a HARMAN Önvezető Járművek és Fejlett Gépjárművezetés-Támogató Rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) stratégiai üzleti részlegének vezető alelnöke. – Milyen messze van az a lámpa? Vajon az a gyalogos le fog lépni az úttestre? Mennyi idő múlva vált a sárga lámpa pirosra? Az ipar hihetetlen előrelépéseket tett az automatizáció területén, de a járművekbe épített számítási rendszerek még mindig messze járnak az agyunk teljesítményétől. A nyílt és magas szintű számítási képességgel rendelkező DRVLINE platform az első jelentős lépés egy olyan rendszer kiépítése felé, amely a lehetővé teszi a teljesen önvezető autók létrehozását.”
A Samsung az önvezető autók és a fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) területén működő több partnerével együtt jelen van a 2018-as CES-en. A nyílt innovációkra és az együttműködésre épülő stratégiájának megfelelően a Samsung szilárd partnerkapcsolati rendszert alakított ki az iparág egész területén, amely többek között az alábbi vállalatokkal való együttműködéseket tartalmazza:
- Szoftver: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto
- Járművekbe épített számítástechnológia: Graphcore, ThinCi, Infineon
- Kommunikáció: Autotalks, Valens
- Szenzorok: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz
Kapcsolódó cikkek
- A CES-en mutatta be legújabb termékeit a Sony
- Nucleum hétportos USB-C elosztó MacBookhoz
- Újgenerációs mobil robotok: rohamosan fejlődik az intralogisztika
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- A Sony új csúcskamerás okostelefonokat mutatott be
- Új innovatív HyperX Predator DDR4 RGB memória
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
- A Samsung a CES-en mutatja be Thunderbolt 3-as protokollal felszerelt monitorát
- Az LG új légtisztítót és légkondicionálót mutat be a CES-en
- Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.