Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
Az LG Electronics (LG) egy éve, a Las Vegas-i CES-en jelentkezett első robotikai megoldásaival, az idei kiállításon pedig három új robotot mutat be. A legújabb robotokat kifejezetten kereskedelmi használatra, a hotelek, repülőterek és bevásárlóközpontok számára fejlesztették ki. Az LG szerint ez a terület lehet a vállalat jövőbeni növekedésének a motorja, ezért helyez mind nagyobb hangsúlyt a robotikára.
Mindhárom robot az LG új CLOi márkájának tagja: a felszolgáló robot (Serving Robot), a hordárrobot (Porter Robot) és a bevásárló-asszisztens robot (Shopping Cart Robot) az LG tavaly bemutatott reptéri robotjainak (Airport Guide Robot és Airport Cleaning Robot) nyomdokaiba lép, melyek sikerrel vizsgáztak a koreai Incheon Nemzetközi Repülőtéren. A CLOi termékcsaládnak szintén tagja a tavaly bemutatott fűnyíró robot (Lawn Mowing Robot) és a barátságos Hub Robot. Utóbbit nemrégiben sikeresen tesztelték Korea egyik legnagyobb pénzintézeténél, ahol a robot a bankfiókokban szolgálta ki az ügyfeleket.
A felszolgáló robot (Serving Robot) feladata, hogy a hotelekben és reptéri várótermekben gyorsan és hatékonyan vigye ki a megrendelt ételeket és italokat a vendégeknek. A robot éjjel-nappal, megszakítás nélkül képes ellátni egy pincér feladatait, beépített csúsztatható tálcájával pedig úgy képes odanyújtani a vásárlóknak az elkészült fogásokat, hogy azokat könnyebb legyen elvenni. Ha a kívánt ételek és italok felszolgálása megtörtént és ezt a vendég is jóváhagyja, a robot önállóan visszatér a helyére.
A csomaghordó robotot (Porter Robot) kifejezetten arra tervezték, hogy a szállóvendégek poggyászát a szobákba szállítsa – ezzel a robot minimálisra csökkenti azt a kényelmetlenséget, amit a lassú kiszolgálás vagy az alkalmazottakra történő várakozás jelenthet egy forgalmas hotelben. A csomaghordó robot segítségével be- és kijelentkezhetnek a vendégek, de a számlát is rendezhetik rajta keresztül, így a szobák elfoglalása vagy a hotelből való távozás a lehető leggyorsabbá és legkényelmesebbé válik.
Az LG a bevásárlóközpontokban is felhasználja a robotika terén szerzett tapasztalatait, különleges vásárlási élményt nyújtva a prémium szupermarketek látogatóinak. Az LG bevásárló-asszisztens robotjának (Shopping Cart Robot) vonalkód-olvasójával a vásárlók beszkennnelhetik a termékeket, így azonnal tájékozódhatnak az árakról, de a teljes bevásárlólistájukat is megtekinthetik a robot kijelzőjén. A robot az okostelefonos alkalmazásokban kiválasztott termékekhez is el tudja vezetni a vásárlókat az üzleten belül.
Az LG a CLOi termékcsalád robotjait a ThinQ termékekkel párhuzamosan fejleszti: utóbbi a cég mesterséges intelligenciával felszerelt szórakoztató- és háztartási elektronikai termékeinek új márkája. Az LG CLOi brandjének célja, hogy a vásárlók a mesterségesintelligencia-technológia használatával innovatív kényelmi megoldásokat és közvetlen segítséget kapjanak a robo-toktól.
„Az LG elkötelezett a robotportfólió bővítése iránt: hiszünk benne, hogy a robotikai megoldások jövőbeni növekedésünk motorját jelentik. Olyan robotokat szeretnénk létrehozni, amelyek valódi innovációval teszik kényelmesebbé vásárlóink életét” – mondta Ryu Hye-jung, az LG háztartási elektronikai és légkondicionáló üzletágának divízióvezetője. „A továbbiakban is kereskedelmi és háztartási robotok széles választékát fejlesztjük majd ki, és új lehetőségeket keresünk a robotikai iparág fejlődésének előmozdítására.”
Kapcsolódó cikkek
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
- Az LG új légtisztítót és légkondicionálót mutat be a CES-en
- Az LG új IPS monitorokat mutat be a CES-en
- A ThinQ márkával nyit a mesterséges intelligencia felé az LG
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Az együttműködő robotok gyorsítják a robotika elterjedését
- Humán vs. Robot – ideje felébredni!
- Az ABB YuMi nevű robotja Andrea Bocellivel és a Luccai Filharmonikusokkal lépett fel Pisában
- Bízza a munkát a robot-komornyikra!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.