Az LG a DeepThinQ technológiával erősíti mesterséges intelligenciát alkalmazó termékeit és szolgáltatásait
Az LG Electronics (LG) a vállalat minden üzletágára kiterjeszti szabadalmazott gépi mélytanulás (deep learning) alapú mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) technológiáját, mellyel célja, hogy meggyorsítsa a legújabb technológiával ellátott termékek piaci bevezetését.
Az LG tavaly fejlesztette ki a DeepThinQ 1.0 platformot a cég koreai mesterségesintelligencia-laboratóriumában – az intézmény megalapításának célja az AI technológiákkal kapcsolatos kutatások felgyorsítása volt. A platform segítségével a mesterséges intelligencia számos termékbe integrálható, így az LG termékfejlesztői a jövőbeli készülékekben alkalmazhatják a gépi mélytanulási technológiát. Az LG nemrégiben bejelentett ThinQ elnevezésű AI márkájának stratégiája szerint a DeepThinQ technológiával fejlesztett termékek – a mobileszközöktől a háztartási berendezésekig – egy sor technológia és szolgáltatás összekapcsolásával teljes körű felhasználói élményt nyújtanak majd.
A DeepThinQ 1.0 olyan AI-funkciókat tartalmaz, mint a hang-, a video- és a szenzorfelismerés, vagy a tér- és testérzékelés, melyeket az évek során az LG felhasználók szokásai nyomán gyűjtött adatok alapján fejlesztettek. A DeepThinQ 1.0-t a kezdetektől a nyitottság és a változatosság figyelembe vételével tervezték, melynek eredményeként a platform számos operációs rendszert, többek között az Androidot, a Linuxot és a webOS-t is támogatja.
Az LG ThinQ-val az „élni és tanulni” mottó egészen új értelmet nyer. A DeepThinQ platformon fejlesztett termékek felhőalapú szervereken keresztül tanítják önmagukat, így idővel egyre okosabbak lesznek. Ez a tanulási tulajdonság a DeepThinQ technológia alapja, amely révén az LG AI-termékei nemcsak a közvetlen környezetüket, hanem tulajdonosuk viselkedési mintáit is értelmezni tudják. Az LG ThinQ légkondicionáló például idővel megtanulja tulajdonosa szokásait, és automatikusan lehűti a szobát a megszokott hőmérsékletre. Az autóban az LG utastérfigyelő technológiája megtanulja a sofőr arckifejezéseit és mozdulatait, így észreveszi, ha az autót vezető személy elálmosodik. Mindemellett a ThinQ az autót legtöbbet használó utasok igényei szerint állítja be a zenét, a világítást és a klímát az utastéren belül.
A DeepThinQ már most megváltoztatta néhány – a kereskedelmi szektor és a fogyasztók számára készült – termék tervezésének módját. A koreai Incheon Nemzetközi Repülőtéren működő LG reptéri robotok (Airport Guide Robots) például a környezeti zajok kifinomult elemzése révén könnyebben megértik az utasok beszédét. Az LG robotporszívója pedig megtanulja, mi a különbség a szék és a kutya között, és ennek megfelelően navigál a lakáson belül.
„A DeepThinQ a nyílt filozófiánk megtestesítője – célunk, hogy a platformok, együttműködések és összekapcsolhatóság nyílt stratégiáján keresztül a legerősebb AI-megoldásokat nyújtsuk vásárlóinknak” – mondta Dr. IP Park, az LG Electronics technológiai igazgatója. „A ThinQ teljesen meg fogja változtatni azt, ahogyan vásárlóink a termékeinket használják: a ThinQ termékek fognak róluk tanulni, nem pedig fordítva.”
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- A KLM-nél a DigitalGenius mesterséges intelligenciája válaszol
- Látványos LG installáció a CES-en
- Az LG intelligens konyhai eszközei a háziasszonyok kedvence lehet
- Az LG első 4K UHD projektora a kényelmes kialakítás mellett lenyűgöző minőségű képpel szolgál
- Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
- Okosmegoldások okosvárosoknak
- Samsung DRVLINE platform: lépés az önvezető jövő felé
- AI-megoldás és új képfeldolgozó processzor az LG 2018-as tévéiben
- Az LG új hangszórókat mutat be minden zene- és filmkedvelőnek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.