Hódít a hibrid informatika
A hibrid informatika fogalma már nem újkeletű a szakmai berkekben, a valódi üzleti előnyt eredményező alkalmazása azonban még jókora megmérettetések elé állítja a cégeket.
A Gartner jelentése szerint a felhőszolgáltatások növekedése és a hagyományos adatközponti szolgáltatások kiszervezésének csökkenése a hibrid infrastruktúra-szolgáltatások felé mozdítja el a piacot, melynek következtében 2020-ra a szervezetek 90 százaléka fog hibrid infrastruktúrákat használni. A Schneider Electric a 451 Research vállalat közreműködésével nemrég készített új tanulmánya a nagyvállalatok hibrid IT környezeteit vizsgálja, hogy jobb rálátást biztosítson az aktuális iparági trendekre. A kutatás a nagyvállalatok tapasztalatait mutatja be a gyorsan fejlődő hibrid IT és egyéb innovatív technológiák alkalmazásával kapcsolatban, így azokat az iparág más szereplői felhasználhatják saját hibrid hálózataik hatékony kezeléséhez.
Mi fán terem a hibrid IT?
Napjainkban a folyamatosan változó üzleti igények egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az IT-szolgáltatásokkal szemben. Ezek teljesítéséhez rugalmas és könnyen skálázható megoldásokra van szükség, amiben nagy szerepe van a publikus felhőszolgáltatásoknak.
A hibrid IT megközelítés lehetővé teszi, hogy egy vállalat házon belül kezelje az informatikai erőforrásokat, de emellett felhőalapú szolgáltatásokat is használjon. A két rendszer egyesítésével létrejövő hibrid architektúra növeli a rugalmasságot, miközben minimalizálja a költségeket, hiszen a megváltozott helyi infrastruktúra hatékonyan és gyorsan képes integrálni a felhőből érkező erőforrásokat. A hibrid informatikai környezet így számos olyan problémára képes megoldást nyújtani, melyekre a hagyományos infrastruktúra-megoldások nem vagy csak nehézkesen, magas költségek árán.
Magas színvonalú szolgáltatások, átláthatóság, költséghatékonyság
A Schneider Electric kutatása felsővezetőkkel, valamint az adatközpontok és informatikai részlegek vezetőivel készített átfogó mélyinterjúkon alapul. A tanulmány készítői olyan kérdésekre keresték a választ, mint, hogy milyen változtatásokat idéznek elő a különböző környezetekben zajló munkafolyamatok, vagy hogy milyen IT-menedzsment stratégiák és taktikák lehetnek sikeresek.
A felmérés főbb megállapításai az alábbiak:
- A megfelelő adatközponti környezetek kiválasztásakor a kockázatok, a költségek és az IT-szolgáltatások színvonala a leggyakrabban figyelembe vett szempontok.
- A hibrid infrastruktúrát alkalmazó vállalatok a következő területekre hajlandók pénzt áldozni: a különböző adatközponti környezetek átláthatóságát biztosító szoftverek, menedzsmentszoftverek, szabványosított működés, valamint munkaerő-toborzás -és megtartás.
- A szabványosított működési folyamatok, az egyes helyszínek állandó felügyelete és teljesítményértékelése, valamint a felhőszolgáltatások egyre bővülő fejlesztése is a legsikeresebb hibrid IT stratégiák között szerepelnek.
A tanulmány rávilágított, hogy a nagyvállalatoknál alkalmazott stratégiák és technológiák sokszínűsége, valamint az eltérő tapasztalatok ellenére vannak egyértelmű közös pontok a gyakorlatban:
- A hibrid környezetek átláthatósága: A helyszínek összességére való rálátás megteremtése fontos feladat a még be nem következett hibák prognosztizálására. Ennek kialakítása időigényes és drága, a hatékony felügyeletet pedig sokszor akadályozza a szoftverek integrálhatóságának, valamint az egységes adatok elérhetőségének hiánya.
- Költséghatékonyság a teljesítmény feláldozása nélkül: Megfelelő utánajárás és tervezés nélkül a hibrid adatközpont költségei magasak lehetnek, egy működőképes stratégia birtokában azonban csökkenthetők a beruházási és üzemeltetési költségek, ugyanakkor biztosítható és akár tovább is fejleszthető a magas szintű rendelkezésre állás.
- Egységes folyamatok a hibrid IT környezetekben: A szigorú működési folyamatok kialakítása alapvető fontosságú, akárcsak ezek belefoglalása a bérelt kiszolgálói környezeteket és felhőalapú megoldásokat nyújtó szolgáltatókkal kötött megállapodásoknak (SLA, service-level agreement és OLA, operations-level agreement).
Kapcsolódó cikkek
- A Schneider Electric újévi fogadalma: megújuló energia minden szinten
- Digitalizáció, a túlélés záloga
- Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében
- Így csökkentse adatközpontja villanyszámláját
- Okos, és sosem pihen. Mi az?
- Schneider Electric: Nem lehet a nulláról kezdeni
- A hibrid IT kulcsa az összehangolt üzleti és informatikai stratégia
- Felhő vagy kolokáció? Ez itt a kérdés!
- A Schneider Electricnél a család az első
- Azok vagyunk, amit megveszünk?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.