Az ABB kulcsrakész inverteres megoldásait építették be Kolumbia legnagyobb fotovoltaikus erőművébe
Az ABB Kolumbia első, több megawattos teljesítményű naperőművében telepített PVS800 típusú központi inverterei már üzemszerűen végzik az energia betáplálását a kolumbiai Országos Összekapcsolt Villamosenergia-rendszerbe (National Interconneted System).
A Celsia Solar Yumbo projekt keretében, a kolumbiai Cauca-völgyben felépített fotovoltaikus erőmű az első ilyen típusú létesítmény, amely az Országos Összekapcsolt Villamosenergia-hálózatra csatlakozik. A projekt kivitelezését EPC-típusú, azaz a tervezést, a beszerzést és a kivitelezést is magába foglaló fővállalkozás keretében a Prodiel végezte, az elkészült erőművet pedig a Celsia üzemelteti.
A tiszta, fenntartható napenergiát termelő Celsia Solar Yumbo arról a széntüzelésű hőerőműről kapta a nevét, amely korábban az új létesítmény helyén üzemelt. A 9,8 MW névleges teljesítményű új naperőmű a tervek szerint évente 16,5 GWh tiszta energiát termel majd.
Az ABB szállítási köre, amely a könnyű és gyors csatlakozást biztosító „Plug-and-Play” (önkonfiguráló) invertert és középfeszültségű részegységeket tartalmazó állomásokból áll, a következő berendezésekre terjedt ki: öt darab PVS800-MWS megawatt állomás, amelyben kilenc darab 1000 kW-os PVS800-57 típusú központi invertert, öt darab száraztranszformátort, valamint 36 kV-os felfűzött hálózati kompakt kapcsolóberendezéseket (RMU-k) és segédüzemi kapcsolótáblákat helyeztek el. A szállított berendezések körét üzembe helyezés és helyszíni betanítás egészítette ki.
„Jó lehetőség kínálkozik Kolumbiában a napenergia-hasznosítás terén. A kolumbiai Bányászati és Energiaügyi Minisztérium nemrég jelentette be, hogy 2018 tavaszán, versenytárgyalás keretében nagyszabású nap-, szél- és biomasszaenergia-projekteket indítanak” – nyilatkozta William Alvarez, az ABB Kolumbia Energetikai Termékek üzletágának marketing és értékesítési vezetője.
„Vállalatcsoportként további projektek indulására számítunk. Az ABB a megbízható, kiváló hatékonyságú, könnyen karbantartható inverterein és a műszaki támogatási képességein alapuló, „plug-and-play” inverter-megoldásával az ügyfeleink számára valóban bankképes megoldást tudunk ajánlani a közüzemi méretű fotovoltaikus erőművek megvalósításához” – mondja Francisco Tapia, az ABB stratégiai ügyfelekért felelős menedzsere.
Az ABB PVS800-MWS megawatt állomása, amelynek maximális névleges teljesítménye 2,4 MW, egy nagyléptékű, sokmegawattos naperőművekhez kifejlesztett kulcsrakész megoldás. A fotovoltaikus erőmű méretének függvényében, több ABB megawatt-állomás kombinálásával biztosítható a kívánt erőművi kapacitás. A kompatibilitását igazoló számos tanúsítványnak, valamint a fejlett és rugalmas hálózattámogatási funkcióinak köszönhetően a megawatt-állomás megfelel minden releváns hálózatcsatlakozási előírásnak, függetlenül attól, hogy a projektet hol valósítják meg. Az ABB, hogy elősegítse a bankképességi követelményeknek való megfelelést, illetve a legmagasabb befektetési hozam elérését, a globális szervizhálózatán keresztül hatékony támogatást biztosít ügyfelei számára. Globális szervizhálózata teljes körű élettartam-támogatást nyújt több mint 60 országban.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét
- A Schneider Electric újévi fogadalma: megújuló energia minden szinten
- Teljesítmény a csúcson: az ABB technológiájával működik a Zugspitze új drótkötélpályás felvonója
- Az ABB szállítja Bulgária országos gyorstöltőhálózatát
- Januárban indul az ABB női mentor-, és egy új gyakornoki programja a jövő mérnökeinek képzéséhez
- Az ABB és a Kawasaki együttműködik a kollaboratív robotokra épülő automatizálás területén
- Az ABB és a HPE közös megoldásaival intelligens ipari üzemek jönnek létre
- Nantes városa az ABB legújabb e-busz villámtöltési technológiáját választotta
- Az ABB bemutatja a YuMi robotcsalád legújabb tagját
- 2017-ben a Frost & Sullivan az ABB-nek ítélte oda ”Az Év Vállalata” díjat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.