Beszámoló a Safer Internet Program 2017. II. félévi oktatási eredményeiről
Az Európai Unió Safer Internet Programjának (SIP) hazai konzorciuma összesítette a 2017. II. félévi oktatási tevékenységét. Hasonlóan a korábbi évekhez, a Program keretében tavaly is kötetlen, játékos, interaktív formában hívták fel a szülők, pedagógusok, gyermekek figyelmét az internethasználatból fakadó esetleges veszélyekre és azok kivédésének lehetőségeire.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat a SIP hazai koordinátora és tudatosságnövelő központja, oktatóinak feladata és célja az internet biztonságos használatának tudatosítása. 2017. II. félévében 146 alkalommal 489 tanórát tartottak, összesen 9683 felhasználónak. A nagy létszámú gyerekcsoportok – teljes gyereklétszám 8097 – mellett a szakembereknek 1586 szülőt és tanárt is sikerült elérniük, akiknek szintén tudtak hasznos és új információval szolgálni.
2017. II. félévében a SIP oktatói 85 budapesti és 61 vidéki helyszínre jutottak el. A gyerekek, szülők és pedagógusok minden településen nagy lelkesedéssel fogadták az oktatókat. Az előadások számos esetben kötetlen beszélgetésekké alakultak át, ahol a résztvevők saját tapasztalataikat osztották meg egymással.
A szakemberek Preszl Éva, a SIP oktatója által kifejlesztett „Lájkvadász” nevű társasjátékot is szívesen vitték magukkal a rendezvényekre, amellyel még könnyebben és közvetlenebbül tudták megszólítani a fiatal hallgatóságot. A társasjáték továbbra is nagyon népszerű a pedagógusok körében, hisz játékosan, kötetlen formában sok hasznos információt tudnak vele átadni a gyerekek részére.
2017. II. féléve során közel 100 társast ajándékoztak térítésmentesen az ország különböző intézményeinek.
A játék továbbfejlesztett verziója is közkedvelt volt a nagyobb rendezvényeken, melyet már nem csak az asztal mellett, hanem szabad téren, élőbábus megoldással is lehet használni.
A Safer Internet Program oktatói 2017. második felében több rendezvényen is részt vettek, így a nyár folyamán programozói táborokban, médiatáborokban, napközis táborokban, ahol több száz gyermekkel találkozhattak, de számos meghívást kaptak szabadtéri rendezvényekre is, mint például a Kőbányai Rendvédelmi Napokra, a Pozsonyi Piknikre, Egészség Napra vagy a Mobilitási Hétre. A Nyitott Bírósági Napok keretében jártak már Szolnokon, Karcagon és Martfűn, ezen kívül a Vodafone Magyarországgal együttműködve több alkalommal is tartottak nyereményfoglalkozást szülőknek és gyerekeknek a Back to School program keretében. Decemberben pedig a II. Adventi Jótékonysági Vásáron is részt vettek. Ezzel együtt 2017 II. félévében összesen több mint 4 000 fő vett részt a SIP nyári kitelepülésein.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) támogatásával tavaly szeptember 27-29. között rendezte meg Balatonalmádiban három napos, nemzetközi médiakonferenciáját („A média hatása a gyermekekre és fiatalokra”), melyen többek között a Safer Internet Program hazai és külföldi szakemberei tartottak előadást.
Fotók: Gordon Eszter
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságos Internet Nap 2018
- A Telenor évi 40 óra tanulásra ösztönzi a munkavállalóit
- A Safer Internet Program felhívása 13-19 éves fiatalok részére
- Feleslegessé teszi az egyetemeket a technológia?
- Melyik programozóiskola való neked?
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- Új informatikai eszközökkel kezdik az iskolák az újévet
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján
- A jobb internet veled kezdődik
- Januárban indul az ABB női mentor-, és egy új gyakornoki programja a jövő mérnökeinek képzéséhez
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.