15 éve Magyarországon debütált a világon először az első mobil képtovábbító szolgáltatás
Több mint másfél évtizeddel ezelőtt a Telekom (előző nevén Matáv) akkori mobil leányvállalata, a Westel szakemberei az Ericsson mérnökeivel közösen tették lehetővé a világon először, hogy a mobilelőfizetők kereskedelmi szolgáltatásként küldjenek egymásnak fotókat. A képmegosztásból azóta globális járvány lett.
A képek és videók már most is domináns részt hasítanak ki a földkerekség mobilinternetforgalmából: az Ericsson Mobility Report tavaly novemberi statisztikái szerint a havi 14 ExaByte több mint fele vizuális tartalom, és ez a szám 2023-ra a 75 százalékot is elérheti az akkorra már 110 ExaByte-osra duzzadó volumenben.
Bár az ezredfordulón a kamerás mobil még különlegességnek számított, a vállalat 2002 tavaszán a világ szolgáltatói közül elsőként elindította teljes körű kereskedelmi MMS szolgáltatását, így az ügyfelek mobiltelefonnal színes fényképeket és hangokat küldhettek egymásnak - a világon először.
Az MMS első verziójában a felhasználók egy másik mobilkészülékre, valamint elektronikus levélcímre juttathattak el képeket. Az első telefon, amely képet és videót egyaránt tudott küldeni, az Ericsson T68i volt, amelyhez különálló, felcsatlakoztatható kamera tartozott. Ennek képességeit ma már ugyanúgy megmosolyognánk, mint a T68i képernyőjének a felbontását. Akkor azonban csúcstechnológiának számított, ahogyan a 100-200 kbps sebességű mobiladatátvitel is, amellyel a képek két telefon között „közlekedtek”.
Míg az SMS-t a hagyományos mobilhálózaton küldte a készülék, addig az MMS már a mobilneten közlekedett a felhasználók között.
Az MMS ma is létező szolgáltatás, a szélessávú mobilnet térnyerésével azonban a kép- és videómegosztás – benne az önkifejezés egyik legfontosabb eszközévé avanzsált szelfikkel – egyszerűbb és sokoldalúbb lett.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánkban is elindul a FOX+ a Magyar Telekommal együttműködésben
- Vodafone ünnepi adatok
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- 4G+ mobil bázisállomás Zalaegerszeg belvárosában
- A világ első SMS-e
- European Excellence Awardot nyert a Magyar Telekom
- A Telenor ügyfelek időt és korlátlanságot kapnak ajándékba
- A Magyar Telekom 2017. harmadik negyedéves eredményei
- Az Utazómajom gazdagítja kínálatát
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.