Dupla kamerás megoldás középkategóriás telefonokba
A Samsung Electronics, a fejlett félvezetőgyártó technológia egyik vezető vállalata bemutatta a ISOCELL DUAL képszenzorokkal és szabadalmaztatott szoftverrel érkező átfogó dual kamera megoldását, amellyel két népszerű funkció, az újrafókuszálás (bokeh) és a gyenge fényviszonyok közötti fotózás (low-light shooting, LLS) is lehetővé válik.
Míg ezek a dual kamera megoldások eddig kizárólag a prémium okostelefonokban voltak elérhetőek, a Samsung ISOCELL Dual szenzorának és a saját fejlesztésű szoftver algoritmusokból álló könyvtárának köszönhetően mostantól az alacsonyabb árkategóriába tartozó telefonokban is fellelhetőek lesznek.
„A dual kamerákkal új és izgalmas fotózási lehetőségek nyílnak meg a mobil eszközökön – mondta Ben K. Hur, a Samsung Electronics System LSI üzletágának marketingért felelős alelnöke. – A Samsung ISOCELL Dual számára fejlesztett teljeskörű megoldása megkönnyíti a termékfejlesztési folyamatot az ügyfelek számára, ezáltal a jövőben a felhasználók szélesebb köréhez juttathatják el a különféle készülékekre optimalizált dual kamera funkciókat.”
A dual kamerás okostelefonoknak két képszenzoruk van, amelyek különböző fényviszonyokat rögzítenek, ezáltal olyan új funkciókkal rendelkeznek, mint az újrafókuszálás vagy az LLS. Ezen előnyöknek köszönhetően a dual kamerák egyre növekvő trended jelentenek a prémium mobil eszközök piacán. A dual kamera integrálása azonban rendkívül nehéz folyamat az eredeti termék gyártója (Original equipment manufacturers, OEM) számára, hiszen időigényes optimalizálási egyeztetésekre van szükség az OEM-ek és a különböző, szenzorokat és szoftver algoritmusokat fejlesztő beszállítók között. A Samsung teljeskörű dual kamera megoldása egyszerűsíti ezt a folyamatot és lehetővé teszi, hogy az alsó és középkategóriás telefonok is kihasználják azokat a kamera jellemzőket, amelyek eddig főként az extra képjel-feldolgozó processzorokkal felszerelt prémium eszközökben volt elérhető.
A fejlesztés felgyorsítása és a dual kamerás okostelefonok optimalizálásakor fellépő nehézségek csökkentése érdekében a Samsung az iparág első teljeskörű dual kamera megoldását kínálja, ISOCELL Dual szenzor hardverrel és a szenzorra optimalizált szoftver algoritmusokkal. Ez már a belépő és középkategóriás mobil eszközök számára is lehetővé teszi az olyan népszerű dual kamera funkciókat, mint az újrafókuszálás vagy az LLS. A Samsung az újrafókuszálási algoritmust 13 megapixeles és 5 megapixeles képszenzor készlettel, míg az LSS algoritmust két 8 megapixeles szenzorból álló csomaggal párosítja, ezáltal is egyszerűsítve az integrálást az OEM-ek számára.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországra érkezett a Samsung Galaxy A8(2018)
- Így mentsük át adatainkat a karácsonyra kapott okostelefonra
- Januárban érkezik a Galaxy A8(2018) okostelefon
- Így várták a világ különböző pontjain a Galaxy Note8 érkezést
- A Samsung bemutatta a Galaxy Note8-at, a Note széria új generációját
- Az új Tizen-alapú Samsung Z4 még kényelmesebb használatot és nagyobb teljesítményt biztosít
- Megérkezett hazánkba a Samsung Galaxy S8 és S8+
- Már mától online előrendelhető a Samsung Galaxy S8 és S8+ a Telekomnál!
- A Vodafone is bemutatta a Samsung új készülékét
- Megérkezett a Samsung Galaxy S8 és S8+ okostelefon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.