Az ABB villámtöltői látják el energiával a szingapúri önvezető elektromos buszokat
Az ABB a Volvóval közös új projektjével tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható globális közlekedési megoldások terén. A szigapúri Nanyang Műszaki Egyetem (Nanyang Technical University/ NTU) égisze alatt megvalósuló projekthez, amelynek keretében 2019 eleljére két önvezető elektromos buszt kívánnak üzembe állítani a szigeten, az ABB a legmodenebb Heavy Vehicle Charge (HVC) 300P típusú töltőit fogja szállítani.
Az ABB januári bejelentését követően, hogy névadó szponzorként támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) teljesen elektromos hajtású járművek számára indított Formula-E versenysorozatát, ezzel a projekttel most újabb lépést tesz a fenntartható közlekedés irányába.
A 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszer 3-6 perc alatt tölti fel a jármű akkumulátorát. Az ABB rendszere arra az elektromos buszok töltéséhez kifejlesztett OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, amelyet most Szingapúrban és Ázsia csendes-óceáni térségében is alkalmaznak. A töltési infrastruktúrára szerelt függő pantográf lehetővé teszi, hogy a buszok akkumulátorát az útvonal végén, a végállomáson kiépített töltőkkel töltsék, így a töltési művelet nem zavarja a buszok közlekedését a forgalomban.
A rendszer két teljesen elektromos hajtású, 12 méter hosszú Volvo 7900 Electric típusú busz töltését biztosítja majd. A Volvo és az NTU az önvezető megoldást Volvo platformra építi ki. A Volvónak, amely már sikeresen fejlesztett ki önvezető technológiai megoldást bányák, kőfejtők és hulladékgyűjtés számára, ez lesz az első tömegközlekedési célokra tevezett önvezető járműalkalmazása.
Håkan Agnevall, a Volvo Buses vezetője a következőket mondta projektről: „A nagyvárosokban világszerte egyre növekvő érdeklődést tapasztalunk mind az önvezető, mind az elektromos járművek iránt. A világ egyik vezető műszaki egyetemével, az NTU-val, az ABB-vel, valamint Szingapúr elsőszámú tömegközlekedési szolgáltató cégével, az SMRT-vel együttműködve lehetőségünk lesz valós körülmények között tesztelni a különböző megoldásokat egy olyan nagyvárosban, amely nagy célokat tűzött ki a tömegközlekedés fejlesztésében.”
Az egyik önvezető elektromos járművet Szingapúr új, modern tesztlétesítményében, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják vizsgálni. Itt a kutatók egyrészt az új funkciókat tesztelik majd, illetve azt vizsgálják, hogy az önvezető autóbusz miként működik együtt a forgalom többi résztvevőjével. A másik buszt az SMRT-vel együttműködve fogják tesztelni, az SMRT egyik buszgarázsában. A cél ebben az esetben az, hogy a holnap önvezető elektromos autóbuszai önállóan végre tudják hajtani a lemerült akkumulátor feltöltését, illetve önállóan haladjanak át a gépi mosón és parkoljanak a helyükre.
A Nanyang Műszaki Egyetem becslései szerint az elektromos járművek részaránya 2050-re elérheti a szingapúri járműállomány 50%-át is. Az ABB nagyon büszke rá, hogy hozzájárulhat ezen ambiciózus célkitűzés eléréséhez.
Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB már hosszú ideje a zöldebb, környezetkímélőbb technológiákat fejlesztő cégek élvonalához tartozik. Ezzel a projekttel ismét kifejezzük és megerősítjük szándékunkat, hogy Ázsia csendes-óceáni térségben részt vegyünk az elektromos járműgyártószektor fejlesztésében. Kiváló minőségű elektromos töltőrendszereink, kombinálva a felhő alapú ABB Ability platformunkkal lehetővé teszik, hogy a járművek a korábbiakhoz képest környezetkímélőbbek, jobb hatásfokúak és költséghatékonyabbak legyenek. váljanak.”
Az ABB-nek az első két HVC 300P típusú villámtöltőt 2018 végére kell leszállítania, mivel ekkor indul a Volvo Buses és az NTU közötti együttműködési program. Az önvezető elektromos buszokat 2019 elején fogják leszállítani. Az ABBnapjainkig több mint 6000 felhőre csatlakozó DC villámtöltőt értékesített világszerte, személyautókhoz és haszongépjárművekhez. Az ABB, amely elkötelezte magát a fenntartható közlekedés támogatása mellett, nemrég kötött partneri megállapodást a Formula-E-vel, amely szerint beszáll a FIA égisze alatt bonyolított, teljesen elektromos autók számára kiírt versenysorozat szponzorálásába is.
Kapcsolódó cikkek
- Kedvező a helyzet a nyereséges növekedés eléréséhez
- Az elektromos autók visszatértek a versenypályára
- Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez
- Az ABB az elsőszámú piaci szereplő az osztott intelligenciájú folyamatirányítási rendszerek globális piacán
- Az ABB kulcsrakész inverteres megoldásait építették be Kolumbia legnagyobb fotovoltaikus erőművébe
- Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét
- Teljesítmény a csúcson: az ABB technológiájával működik a Zugspitze új drótkötélpályás felvonója
- Az ABB szállítja Bulgária országos gyorstöltőhálózatát
- Januárban indul az ABB női mentor-, és egy új gyakornoki programja a jövő mérnökeinek képzéséhez
- Az ABB és a Kawasaki együttműködik a kollaboratív robotokra épülő automatizálás területén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.