Indulhat az 5G!
Az Ericsson tovább fejleszti az 5G Platform rendszerét új megoldásokkal véglegesítve az 5G-kompatibilitást a szolgáltatók rendszerei számára. A vállalat 5G Radio Access Network (RAN) elnevezésű kereskedelmi szoftvere, a nemrégiben jóváhagyott első 3GPP 5G New Radio (NR) szabványon alapul. Az Ericsson továbbá bevezet egy új rádiótermék-kategóriát is, amelynek neve Street Macro, ami egy olyan új rádióállomás típus, amely lehetővé teszi a szolgáltatóknak, hogy korlátozott számú rádióállomás-hellyel bíró városokban is növekedhessenek.
Az 5G alkalmazások által nyújtott növekedési potenciál kihasználása érdekében az Ericsson bővíti az 5G Core System rendszerét, új lehetőségeket nyújtva az 5G NR támogatásával, valamint tovább fejleszti Elosztott felhő megoldását is.
Az Ericsson 2017 februárjában vezette be 5G Platformját, melyet szeptemberben további elemekkel bővített. A rendszer elemei: 5G mag-, rádió-, és transzport portfóliók OSS/BSS-szel (üzemeltetés- és üzlettámogatási rendszer), hálózati szolgáltatásokkal és biztonsági funkciókkal támogatva.
Fredrik Jejdling, az Ericsson alelnöke és a Hálózatok üzletág vezetője elmondta: „Az 5G-t elsők között bevezető szolgáltatók, már most rendelkezhetnek az 5G-hálózatok indításához szükséges lényeges elemekkel. Bővített platformunkkal hatékonyabb hálózatokhoz férnek hozzá, lehetőségük nyílik új bevételekhez jutni a fejlődő fogyasztói és ipari alkalmazásokból.”
5G szoftver – az úttörők elsőként indíthatják az 5G rendszert
Az Ericsson 2018 negyedik negyedévében megjelenő 5G rádióhálózati szoftvere többsávú támogatást nyújt a globális bevezetéshez. Lehetővé teszi majd a szolgáltatóknak, hogy kihasználják az új frekvenciaspektrumokat, amint elérhetővé válnak.
A most bejelentett 5G rádióhálózati szoftver kiegészíti az Ericsson már bevezetett alapsávi egységeit és 5G rádióit. A szolgáltatók egyszerűen aktiválhatják 5G hálózataikat, és megtehetik az első lépéseket a kereskedelmi 5G funkciókkal és az új alkalmazásokkal, kihasználva a korszerű mobil-szélessávú szolgáltatásokat.
Ez hatékonyan segíti a növekvő adatforgalmat, és hozzáférhetővé teszi az olyan nagy felbontású multimédia tartalmakat, mint például 4K/8K videóstreaming és a virtuális/kiterjesztett valóság(VR/AR). Az Ericsson korszerű mobil-szélessávot vizsgáló új gazdasági tanulmányának tanúsága szerint az 5G-re való áttérés 10-szer alacsonyabb gigabájtonkénti költséget fog lehetővé tenni, mint a jelenlegi 4G technológia.
A rádiós ajánlatot 5G Core kereskedelmi szoftverrel egészítik ki, melyet az 5G teljesítményre, hálózati kapacitásra és méretezhetőségre optimalizálnak. Az Ericsson Packet Core és Unified Data Management megoldásai 2018 folyamán további fejlesztéseket biztosítanak majd az 5G szolgáltatások hatékony támogatásához. Ezek a megoldások tovább bővíthetők új funkciókkal a 3GPP 5G szabvány fejlődésével együtt.
Ericsson Elosztott felhő – az 5G és IoT növekedés gyorsítása
Az Ericsson fejleszti Elosztott felhő szolgáltatását is felhőalkalmazások több helyen történő telepítéséhez – központi, elosztott és edge rendszerekben. A megoldás javítja a látenciát, a biztonságot és a megbízhatóságot is, és teljesíti az 5G-kompatibilis alkalmazások jogszabályi követelményeit. Az Ericsson Elosztott felhő kombinálja a telekommunikáció és a felhő legjobb tulajdonságait, a hálózatokat nyílt felhőplatformokként teszi elérhetővé a telekom-, a fogyasztói és a nagyvállalati alkalmazások számára.
Az Ericsson Elosztott felhő részeként az Ericsson támogatni fogja a hardveropciók telepítését több-beszállítós keretrendszerekben. A gyorsan telepíthető, telekom-szintű nyílt szoftverek távoli frissítésével és üzemeltetésével az Ericsson a végsőkig viszi a szoftverrel definiált infrastruktúrát (SDI). A felhőalapú natív alkalmazások hatékony telepítésének támogatásához az Ericsson bővíti a kínálatot a konténerek támogatásával egy elosztott felhőalapú infrastruktúrában.
Bővített rádiós portfólió – támogatja a zökkenőmentes átmenetet a 4G-ből az 5G-be
Az Ericsson rádiós termékek új kategóriáját hozta létre városok számára, melynek neve Street Macro – ez egy új réteg a makró és a mikró között. Ezeket a rádiórendszereket épülethomlokzatokon helyezik el, így kisebb helyigényük mellett, megfelelő teljesítménnyel rendelkeznek majd a hálózat hatékonyságának és lefedettségének biztosítására.
Ezenkívül a vállalat új, a Massive MIMO technológiát támogató rádiós termékeket is bemutat. Ezek a termékek lehetővé teszik a zökkenőmentes átmenetet a 4G-ből az 5G-be, és megoldják a nagyobb kapacitás iránti igényt, valamint egyszerűsítik a technológia széles körű bevezetését.
A 2015 óta telepített Ericsson Radio System bázisrádiók mindegyike 5G NR-kompatibilis lesz egy távoli szoftvertelepítésnek köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek
- A telepített Ericsson Radio System termékek készen állnak az 5G NR-re
- Így fest a fogyasztók 5G-s kívánságlistája
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Berlinben működésbe lépett Európa első 5G hálózata
- Elkészült a Deutsche Telekom németországi 5G hálózata
- Tízből nyolc kategóriában első az Ericsson a mikrohullámú hálózati szolgáltatók körében végzett felmérésben
- 5G fejlesztésről szóló nyilatkozatot írtak alá Észtországban
- Generációs ugrást hoz a technológiában az 5G Koalíció
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.