Minden iparágban jelen vannak a startupok
Öt iparág képviseletében 10 startup került be a Start it @K&H inkubátorba, ahol fél éven keresztül, üzleti tanácsadást, dedikált iparági mentorokat belvárosi irodát, és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerét vehetik igénybe ahhoz, hogy akár nemzetközi szinten is sikeres vállalkozás válhasson belőlük.
A K&H fenntarthatósági stratégiájának része a vállalkozásösztönzés, a pénzintézet több mint 30 éves szakmai hátterével ezért most olyan segítséget nyújt a hazai startupok számára, amely a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk. „Start it @K&H inkubátorprogramunkra 37, többnyire informatikai érdekeltségű csapat jelentkezett, de a pályázók között az egészségügy, oktatás, turizmus, szállítás, pénzügy és jog szektorában újítást tervező startupok is indultak. Egyértelműen kijelenthetjük tehát, hogy ma már egyre több területet hódít meg a startup világ” - mondta el Németh Balázs, a K&H Változáskezelés divíziójának vezetője a nyertes csapatok kiválasztásakor.
A pályázati lehetőség lezárultával 10 új cég került be a Start it @K&H inkubátorba, és kap helyet az alkotói légterű, inspirációforrásként is szolgáló közösségi térben, ahol a féléves inkubálás során folyamatos üzleti tanácsadást és képzést kapnak, találkozhatnak a különböző szektorok szakértőivel, dedikált iparági mentorok segítik a vállalkozás lendületes fejlődését és a K&H hazai és nemzetközi kapcsolatrendszerébe is bekerülnek. „Az első körös szakértői értékelés során három szempont szerint pontoztuk a jelentkező startupokat: az ötlet minősége, a csapat sajátosságai, illetve a piaci potenciál alapján mérlegeltünk. A legjobb 16 csapatot invitáltuk meg a startup ökoszisztémában leginkább Pitch Day-ként nevezett szakmai konzultációra, majd a végső prezentációk megtekintését követően egy banki és külsős szakemberekből álló zsűri döntött a programba bekerülő csapatokról” – tájékoztatott a most lezárult kiválasztási folyamatról Németh Balázs.
A jó startup receptje
„A most bekerülő startupok között van olyan csapat, amelyik csupán pár hónapja kezdte el működését, és olyan is akad, ahol már több mint egy éve dolgoznak ötletük megvalósításán. Az azonban egységesen elmondható, hogy mindegyikük elkötelezett ötletük megvalósítása iránt, és viszonylag komoly szakértelemmel rendelkeznek az adott iparágban is, nem most találkoznak először a megcélzandó piaccal, versenytársakkal. Így tehát a megfelelő mentorálás és képzés mellett jó esély van arra, hogy a Start it @K&H segítségével piacképes terméket vagy szolgáltatást, és ezzel egy sikeres vállalkozást hozhatnak létre” – hangsúlyozta Németh Balázs.
„A több-kevesebb szektorismeret mellett azonban az is látható, hogy az üzleti tervek kidolgozottsága még sokszor nem megfelelő, és az üzletfejlesztési, marketing- és értékesítési stratégia kialakítása kapcsán is számos kérdés vár még kialakításra. Éppen ezeket a hiányosságokat beazonosítva kezdünk el dolgozni a Start it @K&H program során, hogy a hathónapos kurzus végén a nemzetközi megmérettetésre is érett vállalkozások kerülhessenek ki” – mondta el a szakember.
A Start it @K&H inkubátorba bekerült 10 startup:
- A Poizo csapata egy ún. „smart mobil infra-fűtőtest” elkészítésén dolgozik, amely a legegészségesebb fűtési technológiát, a távoli infravörös hullámokat alkalmazza energiatakarékos módon. Az eszközt használó kis csoportok tagjai, pl. egy meeting résztvevői vagy egy család tagjai egyénileg tudják beállítani, személyre szabni a számukra ideális hőmérsékletet.
- Az EVA (Extended Visual Assistant) egy olyan, mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg, amely vakok és gyengén látók számára készült. A készülék mesterséges intelligencia segítségével navigál a városban, ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, és viselőjével élőszóban ismerteti azokat. A csapat nem titkolt szándéka, hogy kiegészítse, de még inkább pótolja a nehezen beszerezhető, hosszú kiképzési idejű, drága vakvezető kutyákat.
- A Potzak csapat applikációja segítséget nyújt azoknak a nőknek, akiknek a szülés után szétnyílt a hasizmuk, és ez maradandó változásokat eredményezett. Olyan speciális gyakorlatokkal, edzésprogrammal segítik az anyákat, amely mögött 15 évnyi nyílt hasizom rehabilitációs szakmai tapasztalat áll.
- A DigID.ME egy digitális személyazonosító megoldás, amely univerzálisan segíti a hétköznapi életben a mindenféle irat nélküli, biztonságos személyazonosítást, legyen szó egy tömegközlekedési utazási szituációról vagy épp egy rendőri igazoltatásról.
- A Dosgolpes egy hordozható okos flamenco tánctábla, amely mobil applikációval összekötve egyaránt segít amatőr és profi tánctanulóknak ritmusérzékük fejlesztésében, lépéseik tökéletesítésében és koreográfiájuk rögzítésében.
- A WeShop egy intelligens bevásárlókosár összehasonlító felület. A vásárló összeállítja a heti vagy havi nagy bevásárlását, amiről a rendszer megmondja, hogy összességében melyik online áruházban a legolcsóbb az adott kosár, és oda is irányítja a vevőt, megtartva a már összeállított virtuális kosarát. A csapat célja, hogy éves szinten - a nem kevés idő mellett - százezreket spóroljon meg a szolgáltatást használó háztartások számára.
- A Frida az ételérzékenységgel küzdőknek kínál közvetett segítséget oly módon, hogy az őket kiszolgáló éttermeket glutén, laktóz, tej, tojás, liszt stb., tehát allergén anyagoktól mentes ételek előállítására oktatják, és a vendéglátóipari piac szereplőit gyűjtik, minősítik és ellenőrzik a fenti szempontok alapján.
- A UniPie olyan alkalmazás, amely az egyetemi könyvtárak és jegyzetek tartalmát alakítja át és gyűjti össze digitális, könnyen kereshető és értékelhető, előfizethető tudássá.
- A Cogito célja, hogy a tegnap még elsősorban intézményi jellegű egyetemi oktatás holnaptól inkább közösségi élmény legyen. Az app célja, hogy az elavult, papír alapú anyagok helyett személyre szabott, validált, up-to-date jegyzetek és az adott tudományterület napi tudását tükröző forrásanyagok álljanak az egyetemi hallgatók rendelkezésére.
- A DynamO Pricing egy mesterséges intelligencia alapú, automatizált árazó rendszer, tanuló algoritmus. A csapat a jelenlegi tesztüzemben a megmaradt mozijegyek értékesítésére fókuszál, de a fejlesztés célja, hogy kiterjesszék a rendszer felhasználási területeit.
A programról bővebb információ: http://startitkh.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Egy utazási startup nyerte a Women Startup Competition első elődöntőjét Prágában
- Idén száz magyar középiskolás viheti sikerre saját startup-ötletét
- 115 ezer euró támogatás vár magyar zöld startupokra
- 10 országban kapnak lehetőséget a V4-es startup vállalkozások
- Ha csak egy dologgal fejleszti vállalkozását idén, ez legyen az
- Magyar startup forradalmasíthatja a sebészet oktatását
- Kezdje az új évet innovatív ötlete megvalósításával!
- Több mint 100 milliós befektetéssel nemzetközi piacokra lépett a SOL-ONE
- Mesterséges intelligenciával becsül jövőbeli virtuális deviza árakat a magyar startup
- Nemzetközi startup hálózathoz csatlakozott a METU
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.