A Facebook legújabb internettechnológiáját teszteli a Magyar Telekom
A Facebook több olyan kezdeményezést is bejelentett együttműködő partnereivel közösen a Mobil Világkongresszuson, amelyek révén a cégek meglévő mobil és vezeték nélküli hálózataikat felkészíthetik a jövőre. Az új technológiák, eszközök és programok alkalmazásával a ma még internettel nem ellátott régiókban is elérhetővé lehet tenni a világhálót az emberek számára.
Önmagában egyetlen cég vagy szervezet sem képes az egész világot az internetre kapcsolni, pedig e révén bővülnek a kommunikációs és tanulási lehetőségek, ami egyaránt hasznára válik a társadalmaknak és a gazdaságoknak.
Ezért a Facebook iparági partnereivel közösen két évvel ezelőtt útjára indította a Telecom Infra Project (TIP) nevű programját annak érdekében, hogy felgyorsítsa az innovációt a hálózatokkal kapcsolatos fejlesztések terén, ezáltal még több ember válhasson internetezővé. Ennek a programnak egyik fontos eleme a Terragraph nevű vezeték nélküli adatátviteli technológia, amely az infravörös tartományban milliméteres hullámhosszon működik, és kifejezetten arra optimalizálták, hogy a sűrűn lakott városi területeken nagysebességű internetkapcsolatot biztosítson.
A Magyar Telekom teszteli a Terragraphot
A Facebook munkatársai mostanra befejezték a Terragraph technológia műszaki validálását, így a fejlesztés a következő fázisába lép, amelynek során a vállalat a területen nagy tapasztalattal rendelkező partnereivel működik együtt. A Terragraphot kísérleti üzemben két helyen is ki fogják próbálni valós adatforgalom továbbítására.
Az mmWave technológia terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Deutsche Telekom magyarországi leányvállalata, a Magyar Telekom Budapesten fogja tesztelni a Terragraph technológiát (a vezeték nélküli technológia segítségével akár gigabites sebességre is képes hálózatot hoz létre egy pilotprojekt keretében), míg a Telenor Kuala Lumpurban hajt végre terepkísérletet vele.
A Deutsche Telekommal együttműködésben a Facebook már hozzájárult a Terragraph technológia fejlesztéséhez a gazdaságossági modellezés, hálózattervezés, műszaki validáció, és a bevált alkalmazási lehetőségek megosztása terén a TIP mmWave Networks projektcsoporton keresztül. A Facebook a Terragraph mellett egyéb olyan eszközöket is fejleszt, amelyek az mmWave technológiát használó megoldások gyorsabb bevezetését segítik elő.
Az mmWave által használt frekvenciákat alkalmazó technológiák sajátossága, hogy az esetleges interferencia elkerülése érdekében a hálózati eszközök között rendkívül pontos rálátásra van szükség. Ez nagyon komoly kihívást jelent az alkalmazhatóság szempontjából, a Facebook ezért számítógépes látási technológiával és hálózati optimalizációs modellekkel próbálja megtalálni, hogy melyik utcákon lévő berendezés (például köztéri lámpa vagy kresztábla) lenne a legalkalmasabb a jövőben e hálózatok telepítésére.
A gépi tanulási technológiával készülő népsűrűségi térképeivel a Facebook abban is segíti a távközlési cégeket, hogy képesek legyenek pontosan felmérni, merre van a leginkább szükség internetkapcsolatra, és mely területek a legkevésbé lefedettek. Ezek a térképek műholdképek alapján készülnek, és segítenek azonosítani az ember által alkotott objektumokat, elkészítésükhöz a közösségi hálózatról származó, de anonimizált adatokat használnak. A Facebook data science módszereivel abban is segíti a szolgáltatókat, hogy úgy alakíthassák ki hálózataikat, hogy azok a lehető legtöbb felhasználót szolgálják ki gazdasági szempontból is fenntartható módon.
Kis energiaigényű technológia segíthet lefedni a fejletlen régiókat
A Facebook azt is bejelentette, hogy újabb kísérleti teszteket végez majd partnereivel az OpenCellular nevű, kis energiaigényű bázisállomással, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy a világ távol eső, fejletlen területein alkalmazzák. Peruban a Telefonica cég teszteli az OpenCellulart, míg a Vodacom és az Orange Afrikában, a Telenor pedig Pakisztában vizsgálja az alkalmazás lehetőségeit.
A Terragraph és OpenCellular technológiákkal kapcsolatos további információkat ebben a blogposztban találhat!
Kapcsolódó cikkek
- Megújult Alcatel portfólió az MWC-n
- Sony okostelefonok mutatkoztak be az MWC-n
- A Nokia öt új készüléket mutatott be
- A Huawei 5G-chipkészletével már a végfelhasználók is kapcsolódhatnak szupergyors hálózatra
- Kompakt szerszámosláda okostelefonba építve
- A Magyar Telekom 2017. negyedik negyedéves eredményei
- A Magyar Telekom osztalékjavaslata
- Az LG mobiltelefonos AI-technológiát mutat be az idei MWC-n
- Egy világ van, és az digitalizálódott
- Új befektetés a közösségek építésébe
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.