Elveszett levelek ellenszere
Ön hány e-mailt kap naponta? Végiggondolta már valaha, hogy milyen mértékben akadályozná a munkáját, ha egyik pillanatról a másikra nem tudna leveleket fogadni és küldeni? Kiszámolta, mennyibe kerülhet egy ilyen hiba a teljes cégnek óránként? Tudja, hogyan lehetne azonnal orvosolni a problémát? A Novell szakértői a katasztrófa utáni helyreállítás fontosságára figyelmeztetnek.
Sok vállalatnál nem gondolják végig, mennyire fontos a levelezőrendszer – egészen addig, amíg egyszer csak hirtelen elérhetetlenné nem válik. Pedig az elektronikus levelezés a vállalati működés egyik alappillére. Ezen keresztül kommunikálnak az alkalmazottak az ügyfelekkel, partnerekkel, alvállalkozókkal és minden egyéb fontos kapcsolatukkal, illetve sok esetben egymással is.
Ezért célszerű átgondolni, mely területekre lenne hatással, ha leállna a levelezőrendszer, és hogyan lenne képes működni a szervezet nélküle. Ahhoz, hogy vész esetén ne kelljen fejvesztetten kapkodni, érdemes külön katasztrófa utáni helyreállítási tervet készíteni kifejezetten az e-mailek és a levelezés visszanyerésére arra az esetre, ha leállna a rendszer például egy természeti katasztrófa, egy hardver meghibásodása, áramkimaradás vagy egyéb ok miatt.
A leállás ára
Többféle számítás létezik, amely alapján megbecsülhető a kimaradás okozta kár. A Novell szakértői szerint az a legegyszerűbb módszer, ha az alkalmazottaknak kifizetett munkabért veszik alapul. Egy olyan vállalatnál például, ahol 250 fő dolgozik, és az átlagkereset óránként 1900 forint, a levelezőrendszer egyórás leállása esetén a cég 475.000 forintot, azaz közel félmilliót fizet ki feleslegesen az alkalmazottainak, hiszen ennyi időn keresztül nem tudják megfelelően végezni a munkájukat. Már önmagában ez az összeg is magasnak számít, és ebben az esetben olyan károkat még is nem is vettünk figyelembe, mint amikor a kiesés miatt a vállalat lemarad egy fontos üzletről, illetve romlik a reputációja, mert az ügyfelek nem tudtak azonnal kapcsolatba lépni a munkatársakkal.
Ezenfelül azt is mindenképpen számításba kell venni, hogy milyen összegeket követel meg a helyreállítási folyamat. Egy tanulmány szerint 2016-ban már 38 százalékkal többe került egy-egy leállás kezelése, mint 2010-ben.
Az ideális terv
A katasztrófa utáni helyreállítási tervek készítésénél számos különféle tényezőt kell figyelembe venni. A levelezés kapcsán a Novell szakértői két kritikus terület jelölnek meg: minél hamarabb vissza kell szerezni a legfrissebb leveleket, amelyek a kiesés alatt érkeztek, illetve helyre kell állítani az e-mail küldési és fogadási szolgáltatást.
Ezekre a feladatokra léteznek dedikált eszközök, a legegyszerűbb azonban az, ha olyan levelezőrendszert használ a vállalat, amely már beépítetten tartalmaz valamilyen disaster recovery eszközt. A Novell legfrissebb, vállalati kommunikációhoz ajánlott csomagja, az Enterprise Messaging például magában foglal ilyen funkciót.
Biztonsági háló minden szinten
Az Enterprise Messaging Disaster Recovery segítségével vész esetén egyetlen gombnyomással elindítható egy tartalék környezet az utolsó mentés adatait használva. Az elsődleges rendszer helyreállása után pedig az állandó működést továbbra is fenntartva úgy térhet vissza a szervezet a megszokott működéshez, hogy a kiesés alatt érkezett és küldött leveleket is visszatáplálják a fő rendszerbe.
A megoldás az e-mailekből és a csatolmányokból mindössze egyetlen másolatot csinál, ezért a használata nem növeli jelentősen a tárolási költségeket. A biztonsági mentések adatait igény szerint a vállalat saját adatközpontjában vagy a felhőben tárolja, de hibrid megoldásként is igénybe vehető. Így abban az esetben is azonnali helyreállítást tesz lehetővé, ha a vállalat teljes adatközpontja elérhetetlenné válna valamilyen hiba vagy természeti csapás esetén.
A megoldás a kisebb, „hétköznapi katasztrófák” orvoslásában is segít, azaz arra is lehetőséget biztosít, hogy a felhasználók önkiszolgáló módon helyreállítsanak egy-egy e-mailt, csatolmányt vagy akár naptárbejegyzést is, amelyet véletlenül töröltek.
Kapcsolódó cikkek
- A belső elhárítás 8 aranyszabálya
- Vegyes környezet, egységes védelem
- BECsapásra felkészülni: milliárdos kockázat az üzleti e-mailekben
- Jobb felkészülni, mint megijedni
- Kiberbiztonság: ha nincs képesítés, jöhet a gépesítés
- Reszkessetek, (online) betörők!
- Hackertámadás: felkészül vagy kikészül?
- ONBOX – elrajtolt a legújabb magyar levelezőrendszer
- Oszd meg (a fájlokat), és uralkodj!
- Eltűnnek a jövőben az IT-biztonsági szakemberek?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.