Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
Új digitális abroncsfigyelő megoldása, a ContiConnect segítségével a Continental és a Vodafone világszerte hozzájárul az utak biztonságosabbá tételéhez. A vállalatok a ‘dolgok Internete’ (IoT) technológia segítségével kapcsolják rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva az utak biztonságát és a járművek hatékonyságát. A ContiConnect-et jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Malajziában és Thaiföldön használják, de a következő években több európai és ázsiai piacon is bevezetik.
A ContiConnect vezeték nélküli hálózaton keresztül egy központi internetes portálra továbbítja az abroncs hőmérsékleti és nyomásértékét, lehetővé téve a flottakezelőknek, hogy teljes flottájuk adatait folyamatosan monitorozzák. Ha az adatok alacsony hőmérsékletet vagy magas guminyomást mutatnak, a rendszer automatikusan e-mail vagy SMS figyelmeztetést küld a központi flottakezelőnek, javaslatot téve a probléma megoldására.
Az új felület segít megelőzni az üzleti flottákat sújtó, abroncs okozta költséges meghibásodásokat és baleseteket, továbbá maximalizálja a jármű futásidejét. A Vodafone mobilkommunikációs hálózata biztonságosan, megbízhatóan és valós időben továbbítja az adatokat a célállomásokra.
Michael Neuheisel, a Continental Kereskedelmi Gumiabroncsok Divíziójának Igazgatója így fogalmazott: "A ContiConnect a kereskedelmi flották – úgymint a szállítmányozó, autóbusz-üzemeltető és építési vállalkozások – kezelői számára átláthatóbbá teszi flottakezelési tevékenységüket, és lehetővé teszi számukra, hogy digitálisan, valós időben kísérjék figyelemmel járműveik abroncsait. A rögzített adatok segítségével a flottakezelők maximalizálni tudják a járművek futásidejét, valamint csökkentik a karbantartási költségeket és az üzemanyag-felhasználást."
A Vodafone Group IoT Igazgatója, Stefano Gestaut elmondta: "Ez nagyszerű példa rá, hogy a dolgok Internete (IoT) hogyan képes a legváratlanabb területeken is pozitív változást elérni a való világban. Következésképpen a teherautósofőrök kevesebb abroncs miatti meghibásodást és balesetet szenvednek el, így biztonságosabbá téve az utakat minden járművezető és utas számára."
A Continental speciális szenzorai folyamatosan figyelemmel kísérik az abroncsnyomást és –hőmérsékletet, az adatokat pedig egy fogadóegységhez továbbítják. A fogadóegység ezt követően az adatokat valós időben a Continental szerverére továbbítja, ahol egy program elemzi őket. Amennyiben kritikus értéket talál, a ContiConnect figyelmeztetést küld, hogy a flottakezelő meg tudja tenni a szükséges intézkedéseket.
Az ökológiai gyorsítósávban
A ContiConnect az üzleti felhasználású járműveket az ökológiai gyorsítósávba segíti. A flottakezelőknek küldött adatfolyam segítségével sokkal hatékonyabban tudják megtervezni az abroncscserét és a karbantartást, mind az abroncsok működési teljesítményét, mind pedig élettartamát javítva.
Az abroncsnyomás figyelése ugyancsak hozzájárul a környezetvédelméhez, hiszen az optimális hőmérsékleten üzemeltetett abroncsok üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a járművek széndioxid-kibocsátását. Az ideális nyomás 80 százalékán futó gumiabroncs például 100 kilométerenként 0,9 literrel több üzemanyagot éget el. Az átlagos évi 120 000 km-es futásteljesítménnyel kalkulálva ez minden egyes abroncsra számítva 1 080 literrel magasabb üzemanyag-fogyasztást jelent. A környezeti előnyökön túl tehát a ContiConnect az üzleti flották nyereségességét is javítja.
Globális rugalmasság az IoT terén
A rendszer sms-ben vagy e-mailben továbbítja az adatokat, hogy a sofőrnek ne legyen szüksége egy külön erre a célra kialakított monitorra a vezetőfülkében. A globális Vodafone hálózat pedig biztosítja, hogy a flottakezelők az utakon futó összes járműre vonatkozóan kapjanak valós idejű adatokat.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
- Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- Hogyan elemezzük IoT eszközeink biztonságát?
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
- IQRF-partnerséggel erősíti európai IoT-kínálatát a Tech Data
- Testre rögzíthető szenzorokat tesztel a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.