NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat

forrás: Prím Online, 2018. március 25. 11:54

Három filmfesztivál és egy ad hoc esemény azonnali megörökítésének támogatásáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén.

A grémium elfogadta a helyi és körzeti televíziók számára a hírműsorok, kulturális és közéleti magazinműsorok gyártására kiírt idei pályázati felhívását is. A testület műsorterjesztői szerződés létrehozásával zárt le egy jogvitás eljárást a Domino TV Zrt. és az Antenna Hungária Zrt. között. A tanács által elfogadott legújabb hatósági vizsgálatból pedig kiderült, hogy a hirdetők egyre szívesebben reklámozzák sportolókkal a termékeiket. 

 

A mecenatúraprogram támogatásai

A Magyar Média Mecenatúra Program magyar vonatkozású, váratlanul bekövetkező események azonnali, helyszíni forgatási munkálatainak támogatására kiírt Escher Károly-pályázati eljárásban a testület 1,7 millió forintot ítélt oda Chilton Flóra rendező pályázatára, aki az Életrevalók című készülő dokumentumfilmjéhez halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek önbizalmát fejlesztő élményterápiás projekt foglalkozásairól készít majd felvételeket. 

 

A Médiatanács meghirdette idei pályázatát helyi és körzeti televíziók számára rendszeresen jelentkező hírműsorok, kulturális és közéleti magazinműsorok gyártására a mecenatúraprogram keretében. Az idei, összesen 420 millió forintos keretösszegű pályázatra négy alkalommal lehet majd jelentkezni, az első forduló jelentkezési határideje április 19. A műsorszámok elnyerhető maximális támogatása közéleti műsor esetén 60 ezer forint, hírműsorok és kulturális magazinok számára 40 ezer forint adásonként, ami nem lehet több, mint a tervezett összköltség kétharmada. 

 

Filmfesztiválok támogatása

A Médiatanács 4,6 millió forinttal támogatja Magyarország részvételét a MIFA Nemzetközi Animációs Filmvásáron a franciaországi Annecy-ban. A június 12. és 15. közötti, A kategóriás filmes eseményen a mecenatúraprogram támogatásával készült Sellők és rinocéroszok című alkotás is szerepel a hivatalos programban, emellett a mecenatúraprogram animációs ága, valamint hazánk számos animációs stúdiója is bemutatkozási lehetőséget kap.

 

A testület összesen kétmillió forinttal járul hozzá a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál fődíjához – Európa Kék Szalagja – és a Kárpát-medence természeti értékei szekció dokumentum- és természetfilm kategóriák győzteseinek díjazásához. A fesztivált május 25. és 27. között rendezik majd meg.

 

A szatmárcsekei IV. Kulturális Filmek Fesztiválja fődíjasát a tanács 800 ezer forinttal jutalmazza. Az augusztus 23–26. közötti eseményen a versenyfilmek témája a „Helyi magyar kultúra a Kárpát-medencében” lesz.

 

A testület döntött a Mediawave Nemzetközi Film és Zenei Együttlét elnevezésű rendezvény támogatásáról is. Az április 29-én kezdődő háromnapos eseményen a legjobb magyar dokumentum- és rövidfilm díjazására összesen egymillió forintot ajánlott fel a grémium. 

 

Inkább sportolókkal reklámoznak a televízióban

A Médiatanács elfogadta a televíziókban 2017 második félévében közzétett új reklámszpotokról szóló vizsgálatot. Az összefoglaló 34 televízió műsorkínálatát elemezte, amelyekben összesen 2602 új reklám 1,2 millió alkalommal került képernyőre, szemben a 2016 hasonló időszakában mért 2656 szpot egymillió megjelenésével. Folytatódik tehát a már korábban megfigyelt tendencia, miszerint egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák. A legtöbb új reklámfilmet – mint 2014 óta a második félévben mindig – novemberben mutatták be. Az öt másodperces szpotok arányának korábban megfigyelt csökkenése megállt, és a félévben enyhén emelkedett a számuk. Míg a 2013-as 10,5 százalékos arányuk 2016-ra 1,8 százalékra csökkent, tavaly ez a szám 2,7 százalékra emelkedett. Az elemzett reklámok 59,8 százalékban szolgáltatásokat, 37,4 százalékban pedig termékeket népszerűsítettek, a leggyakoribb hirdetők a kereskedelmi (37,4 százalék) és a szabadidő- (14,7 százalék) szektorok voltak. 

 

A kifejezetten kiskorúaknak készített reklámok aránya 5,3 százalékot mutatott, amely úgy tudta meghaladni a 2016-os 5 százalékot, hogy 2017 második felében az M2 a gyerekprogram ideje alatt – 20 óráig – reklámmentes volt. Erős a visszaesés – 8,4 százalékról 5,2 százalékra – a közismert személyeket felvonultató reklámok arányában. A korábbiaktól eltérően már nem a média és a filmes szakma, hanem a sport delegálta a legtöbb híres szereplőt. 

 

A teljes vizsgálat elérhető az NMHH honlapján. 

 

Jogvitás eljárás lezárása

A Médiatanács rendezte a Domino TV Zrt. és az Antenna Hungária Zrt. jogvitás eljárását. A fővárosi d1 TV szolgáltatója azért fordult a tanácshoz, mert a műsorterjesztő azzal az indokkal nem hosszabbította meg műsorterjesztési szerződését a szolgáltatóval, hogy belső szabályzata alapján az automatikusan meghosszabbodik egy újabb évre. A hatóság vizsgálata szerint ennek nincs jogalapja, ezért a Médiatanács új szerződést hozott létre a felek között. 

 

Rádiós döntések

A médiaszolgáltató kérésére a Médiatanács öt évre meghosszabbította a Mária Rádió Frekvencia Kft. jogosultságát négy frekvencián: Celldömölkön (92,5 MHz), Móron (92,9 MHz), Pápán (90,8 MHz) és Sárváron (95,2 MHz) 2023. július 12-ig tovább szólhat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a ​ vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.

2024. május 1. 16:10

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Nagy hatótáv, nagy lehetőségek

A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.

2024. május 1. 12:03

Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val

A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében. 

2024. május 1. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14