Több millió útdíjfizetési eszközt nyugdíjaz az UTA One
Drasztikusan leegyszerűsíti a fuvarozók útdíj elszámolását Európában az UTA üzemanyag és szervizkártya szolgáltató új fedélzeti egysége, az UTA One.
A kamionos és buszos vállalkozásoknak eddig minden országban más és más berendezést kellett felszerelniük járműveikre az útdíj elszámolásához, ami felesleges adminisztrációs terhet jelentett. Az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, amelynek célja egy Európa minden országában egységesen használható rendszer kialakítása. Az UTA One ezzel nyugdíjba küldi azt a több millió útdíjfizetési eszközt, amelyeket a fuvarozók jelenleg is használnak a kontinensen a gépjárműveik szélvédőin.
Ahány ország, annyi fedélzeti egység
Az európai teher- és személyszállító vállalkozásoknak az útjuk során - eddig jellemzően - az érintett minden országra külön-külön úgynevezett fedélzeti egységet kellett járművükbe helyezni ahhoz, hogy az egyes országokban megtett útszakaszok használatának díját rendezni tudják. Ez nemcsak jelentős adminisztrációval járt, de a díjköteles útszakaszok rendszeres bővítése miatt a fedélzeti egységek szoftvereit is rendszeresen frissíteni vagy cserélni kellett. Ennek elmulasztása pedig jelentős összegű bírságot vont maga után.
UTA One: csak egy maradhat!
Az UTA üzemanyag és útdíjkártya szolgáltató Európában elsőként vezet be olyan digitális útdíjfizetési megoldást, amellyel feleslegessé válik, hogy a tehergépjárművökön minden országra külön-külön fedélzeti egységet kelljen használni az útdíj elszámolásához.
Az UTA One elnevezésű fedélzeti egység már elérhető a magyar fuvarozók számára is. Az UTA One-nal ez év áprilistól a fuvarozó vállalkozók már utólag, egy számlán fizethetik az Ausztriában, Lengyelországban (A4) Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Portugáliában keletkező útdíjakat. A rendszer már 8 európai országban, mintegy 38.300 km-es díjköteles útszakaszon használható, az UTA One-nal lefedett országok köre pedig előreláthatólag 2018 végétől Németországgal és Skandináviával, a jövő évben pedig további európai országokkal bővül.
„Az Európai Elektronikus Útdíjfizetési Rendszerhez kapcsolódó UTA One drasztikusan csökkenti a teher- és személyszállító vállalkozások terheit, és még tovább egyszerűsíti az útdíjak elszámolását” – mondta Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezen vállalkozásoknak hamarosan elegendő lesz minden európai fuvarfeladatukra egy fedélzeti egységet használniuk a teljes út során, és minden útdíj egy számlán kerül összesítésre” – tette hozzá a szakember.
Magyarországon (KSH) mintegy 19.000 közúti teher- és árufuvarozással, valamint személyszállítással foglalkozó vállalakozás működik. Az UTA nemzetközi szerviz- és üzemanyagkártya-szolgáltató adatai szerint ezen vállalkozások 40%-a, azaz mintegy 7.600 cég teljesít nemzetközi fuvarfeladatokat. Az üzemanyag és útdíjak összege jelentős megtakarítási potenciált jelent a fuvarozó vállalkozások számára. Az UTA szolgáltatásai révén ezek a cégek az üzemanyag árából akár 4 cent/liter, az útdíjak összegéből pedig átlagosan 0,7%-os kedvezményt is realizálhatnak. Az UTA számításai szerint egy átlagos, 10 darab 40 tonnás kamionból álló flottával rendelkező vállalkozás, amelynek gépjárművei havonta autónként mintegy 10.000 km-t futnak, a kártya használatával évente mintegy 14.000 euró (az üzemanyagból kb. 12.300 euró, az útdíjból kb. 1.100 euró), azaz mintegy 4.250.000 forint megtakarítást is realizálhat, ami éves üzemanyag és útdíj költségeinek közel 3%-át jelenti.
Az UTA üzemanyag- és szervizkártyát immár 26 európai országban, összesen 55.000 elfogadóhelyen használhatják a fuvarozók az útjuk során felmerült üzemanyag, szerviz, út-, alagút- és híddíjak rendezésére. A jelentős kedvezményeket és egyszerű ÁFA-visszaigénylést biztosító szolgáltatás népszerűségét jelzi, hogy az elmúlt év során 690.000-ről 760.000-re nőtt a kibocsátott kártyák száma, amelyeket 89.000 vállalkozás használ.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.