Postáknál is startol a digitális megújulás
A posták sem húzhatják ki magukat a legújabb technológiák kipróbálása, alkalmazása alól- mutattak rá egy nemzetközi postás találkozó előadói.
A szakma előtt álló kihívások jelentős része ugyanis kezelhetőek a digitális eszközök bevetésével. Számos példa mutatja, hogy nemcsak hatékonyabbá tehető a postaüzemek működése, de új bevételi forrásokat is teremthetnek.
Így fejleszt a Magyar Posta
Világszintű trend a levélforgalom folyamatos csökkenése. A levelek száma évről-évre minimális csökkenést mutat Magyarországon is, ugyanakkor ugrásszerűen emelkedik a csomagszállítás iránti igény, mely az e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt dinamikus növekedésének köszönhető. A változó körülményeknek való megfelelés miatt a Magyar Posta tavaly több mint hatvan hatékonyságnövelő projektet indított a levél- és csomagszállítás területén.
„Az ügyfelek nagyon eltérő igényű generációit kell egy időben magas minőség mellett kiszolgálni, miközben hatékonyabbá kell válni, és új bevételi forrásokat találni, hogy a gyakran más iparágból érkező versenytársak ne szorítsák ki a piacról” - összegezte a postaüzemeket érintő kihívásokat nyitóelőadásában Illés Zoltán, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója.
Ilyen új bevételi forrást talált a Szlovén Posta is, amely 3D nyomtató telephelyet létesített, ahol az igény szerint készülő, kis sorozatú vagy egyedi termékek megtervezésében, szkennelésben és modellezésben is segítenek az ügyfeleknek, majd a legyártott árut kiszállítják a világ bármely pontjára. Innovatív szolgáltatásával a vállalat mindössze fél év alatt Észak-Amerikától Ázsiáig számos iparágban szerzett ügyfeleket.
A postákat olyan további technológiák is segíthetik, mint a mesterséges intelligencia, a blokklánc, a robotika, a felhő. Például a német szövetségi nyomda – amely többek közt a postai bélyegeket és igazolványokat készíti- BDrive néven indított biztonságos felhőszolgáltatást vállalatok számára.
Az SAP Postal Innovation Council eseményen bemutatták azt a robotot is, mely a logisztikai központokban az embereknél pontosabban, gyorsabban és fáradhatatlanul válogatja szét, készíti elő kézbesítésre a küldeményeket.
Hasonló robottal a német posta kísérletezett tavaly: használatával a kézbesítőnek nem kell nehéz táskát cipelnie az utcán, a több mint egy mázsával terhelhető, szenzorokkal felszerelt robot automatikusan követi a kézbesítőt, aki ebből tudja kivenni az adott címre szóló küldeményt.
A mesterséges intelligencia szintén a mindennapok része lehet a jövőben: ha például a kézbesítő nem találja otthon a címzettet, akkor a mesterséges intelligenciával felruházott digitális asszisztenstől egyszerűen megkérdezheti, hogy az illető megadott-e alternatív elérhetőséget, és vele, illetve kollégáival is menet közben egyeztethet a kézbesítés útvonalának optimális módosításáról.
A világ három kontinenséről érkező posták képviselői a jövőbeli irányok mellett a nemzetközi legjobb gyakorlatokat is megismerhették olyan területeken, mint az ügyfélélmény növelése, a munkaerő képzése, kezelése, a minden csatornát lefedő kommunikáció megvalósítása, a legújabb technológiák bevezetése- mondta el Pintér Szabolcs, az SAP üzletágvezetője.
A szoftvercég legközelebb a világ repülőtereinek képviselőit várja Budapestre, hogy hasonló fórumon mutassa be az iparág legjobb példáit, segítse a szektor digitális átalakulását, és prezentálja a „jövő repülőtere” vízióját.
Kapcsolódó cikkek
- Budapesten nyílt meg a régió első SAP egyetemi kutatóközpontja
- Itt a Valentin-napi SAP Fiori téma
- Egyszerűbbé válik az adatkezelés a hazai cégek számára
- Akvizíció révén erősíti SAP kompetenciáit a T-Systems Magyarország
- Belépett az IAB-be az SAP
- Ingyenesen letölthetővé tették a belső használatra szánt SAP Fiori témát
- Kihirdették a „Digitális Esély 2017” pályázat nyerteseit
- A legjobb hazai alkalmazásokat keresi az Innovmatch verseny
- Expressz belépőjegy a nagyvállalati világba
- Még egy hétig várják a „Digitális Esély 2017” pályázatokat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.