Postáknál is startol a digitális megújulás

forrás: Prím Online, 2018. május 7. 09:58

A posták sem húzhatják ki magukat a legújabb technológiák kipróbálása, alkalmazása alól- mutattak rá egy nemzetközi postás találkozó előadói. 

A szakma előtt álló kihívások jelentős része ugyanis kezelhetőek a digitális eszközök bevetésével. Számos példa mutatja, hogy nemcsak hatékonyabbá tehető a postaüzemek működése, de új bevételi forrásokat is teremthetnek.

 

Így fejleszt a Magyar Posta

Világszintű trend a levélforgalom folyamatos csökkenése. A levelek száma évről-évre minimális csökkenést mutat Magyarországon is, ugyanakkor ugrásszerűen emelkedik a csomagszállítás iránti igény, mely az e-kereskedelem elmúlt években tapasztalt dinamikus növekedésének köszönhető. A változó körülményeknek való megfelelés miatt a Magyar Posta tavaly több mint hatvan hatékonyságnövelő projektet indított a levél- és csomagszállítás területén.

 

„Az ügyfelek nagyon eltérő igényű generációit kell egy időben magas minőség mellett kiszolgálni, miközben hatékonyabbá kell válni, és új bevételi forrásokat találni, hogy a gyakran más iparágból érkező versenytársak ne szorítsák ki a piacról” - összegezte a postaüzemeket érintő kihívásokat nyitóelőadásában Illés Zoltán, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója.

 

Ilyen új bevételi forrást talált a Szlovén Posta is, amely 3D nyomtató telephelyet létesített, ahol az igény szerint készülő, kis sorozatú vagy egyedi termékek megtervezésében, szkennelésben és modellezésben is segítenek az ügyfeleknek, majd a legyártott árut kiszállítják a világ bármely pontjára. Innovatív szolgáltatásával a vállalat mindössze fél év alatt Észak-Amerikától Ázsiáig számos iparágban szerzett ügyfeleket.

 

A postákat olyan további technológiák is segíthetik, mint a mesterséges intelligencia, a blokklánc, a robotika, a felhő. Például a német szövetségi nyomda – amely többek közt a postai bélyegeket és igazolványokat készíti- BDrive néven indított biztonságos felhőszolgáltatást vállalatok számára. 

 

Az SAP Postal Innovation Council eseményen bemutatták azt a robotot is, mely a logisztikai központokban az embereknél pontosabban, gyorsabban és fáradhatatlanul válogatja szét, készíti elő kézbesítésre a küldeményeket.

 

Hasonló robottal a német posta kísérletezett tavaly: használatával a kézbesítőnek nem kell nehéz táskát cipelnie az utcán, a több mint egy mázsával terhelhető, szenzorokkal felszerelt robot automatikusan követi a kézbesítőt, aki ebből tudja kivenni az adott címre szóló küldeményt.

 

A mesterséges intelligencia szintén a mindennapok része lehet a jövőben: ha például a kézbesítő nem találja otthon a címzettet, akkor a mesterséges intelligenciával felruházott digitális asszisztenstől egyszerűen megkérdezheti, hogy az illető megadott-e alternatív elérhetőséget, és vele, illetve kollégáival is menet közben egyeztethet a kézbesítés útvonalának optimális módosításáról. 

 

A világ három kontinenséről érkező posták képviselői a jövőbeli irányok mellett a nemzetközi legjobb gyakorlatokat is megismerhették olyan területeken, mint az ügyfélélmény növelése, a munkaerő képzése, kezelése, a minden csatornát lefedő kommunikáció megvalósítása, a legújabb technológiák bevezetése- mondta el Pintér Szabolcs, az SAP üzletágvezetője. 

 

A szoftvercég legközelebb a világ repülőtereinek képviselőit várja Budapestre, hogy hasonló fórumon mutassa be az iparág legjobb példáit, segítse a szektor digitális átalakulását, és prezentálja a „jövő repülőtere” vízióját.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01