Messze lehagyják a versenytársaikat az informatikát átszervező vállalatok

forrás: Prím Online, 2018. május 7. 12:34

A Dell EMC bejelentette az Enterprise Strategy Group (ESG) új kutatásának eredményeit, amely megerősíti, hogy az informatikai átalakulás olyan gazdasági előnyöket jelenthet, melyek kiemelik a vállalkozást a versenytársak közül, valamint ösztönzik az innovációt és a növekedést.

A mai digitális világban a túlélés és a gyarapodás érdekében a vállalatok új technológiákat, folyamatokat és készségeket alkalmaznak az ügyfelek igényeinek kielégítésére. A változás első és legfontosabb lépése az informatika átalakítása, hogy a szervezetek gyorsabban piacra juttathassák termékeiket, versenyképesek maradjanak, és ösztönözzék az innovációt. Az ESG 2018-as, a Dell EMC és az Intel által megrendelt, az informatikai átalakulás érettségét értékelő tanulmánya szerint:

  • A válaszadók 81 százaléka egyetért azzal, hogy ha nem vesznek részt az informatikai átalakulásban, szervezetük nem lesz többé versenyképes a piacon. Tavaly még csak 71 százalék gondolta így.
  • A válaszadók 88 százaléka azt állítja, hogy vállalata számára nagy nyomást jelent, hogy minél gyorsabban, minél több új terméket és szolgáltatást nyújtsanak.
  • Az átalakult szervezetek 22-szer nagyobb eséllyel előzik meg versenytársaikat, amikor új termékeket és szolgáltatásokat dobnak piacra.
  • Az átalakult szervezetek 2,5-szer nagyobb eséllyel hisznek abban, hogy a szervezet a következő pár évben erős versenypozícióban lesz a piacon.
  • Az átalakult vállalatok 18-szor nagyobb eséllyel hoznak jobb és gyorsabb, adatokra épülő döntéseket, mint versenytársaik, és kétszer nagyobb eséllyel teljesítették túl bevételi céljaikat.

 

„Az új versenyelőnyt az adatok jelentik – azonban az adatok jelentős mértékben megoszlanak a hálózati végpontok, a központi adatközpont és a felhő között. A szervezetek belátják, hogy gyorsan kell cselekedniük ahhoz, hogy az adatokat az üzletben is felhasználhatóva alakítsák, ami azt jelenti, hogy olyan teljes körű informatikai infrastruktúrára van szükség, amely képes kezelni, elemezni, tárolni és védeni az adatokat, függetlenül azok helyétől. Célunk, hogy javítsuk az üzleti eredményeket, így ügyfeleinket képessé tegyük teljes körű stratégiájuk megvalósítására, és úgy segítsük elő a piacot felforgató innovációk létrejöttét, hogy az közben az ügyfél számára ne járjon felfordulással” – mondta Jeff Clarke, a Dell Technologies termékekért és üzemeltetésért felelős alelnöke.

 

Az informatikai átalakulási érettséggel foglalkozó tanulmány

Az ESG 2018-as tanulmánya a Dell EMC által megrendelt eredeti, 2017-es IT Transformation Maturity Curve folytatása és célja, hogy információval szolgáljon az IT transzformáció aktuális helyzetéről, a teljesen átalakult vállalatok által tapasztalt előnyökről, valamint a legfontosabb technológiák szerepéről az informatikai átalakulásban. Az ESG egy kutatási adatokon alapuló modellt alkalmazott a transzformációt folyamatában megfigyelhető szakaszok azonosítására, és annak megállapítására, hogy mely globális szervezetek milyen mértékben érték el a különböző szakaszokat a modernizált adatközpontokra, az automatikus informatikai folyamatokra és az átalakult szervezeti dinamikára vonatkozó kérdésekre adott válaszaik alapján.

 

„A vállalatoknak agilisnak kell lenniük versenyképességük és növekedésük fenntartása érdekében, és az informatikai átalakulás lehet az egyik lényeges tényező az agilis működés megteremtésében. Tisztán látható, hogy az informatikai átalakulásnak egyre nagyobb szerepe van a vállalatok életében, és a felsővezetők is felismerik, hogy a transzformáció kulcsfontosságú az átfogó üzleti stratégia és a versenyképesség tekintetében. Bár az átalakulás elérése komoly ráfordítást igényel, kutatásunk azt mutatja, hogy az azt sikerrel végrehajtó vállalatok valódi üzleti eredményeket érnek el, azaz nagyobb eséllyel előzik meg versenytársaikat az új termékek és szolgáltatások piacra juttatásakor, gyorsabban és jobb, adatalapú döntéseket hoznak versenytársaiknál, és túlteljesítik célkitűzéseiket” – mondta John McKnight, az Enterprise Strategy Group kutatási alelnöke.

 

Az idei 4000 résztvevő szervezetet ugyanazokba a csoportokba sorolták az informatikai átalakulás fázisainak megfelelően:

  • 1. fázis – Elavult (6%): Nem teljesíti az informatikai átalakulás tanulmányában érintett számos aspektusát, sok esetben akár egyiket sem.
  • 2. fázis – Kialakuló (45%): Előrelépést mutat az informatikai átalakulás terén, azonban a modern adatközpont-technológiákat még csak minimális mértékben vezette be.
  • 3. fázis – Fejlődő (43%): Láthatóan elkötelezett az informatikai átalakulás iránt, és mérsékelt mértékben már bevezette a modern adatközpont-technológiákat és informatikai szolgáltatási módszereket.
  • 4. fázis – Átalakult (6%): A legtovább jutott az IT transzformációs kezdeményezésekben.

 

Az idei kutatás eredményei azt mutatják, hogy a szervezetek informatikai környezete egyre érettebb, és annak továbbfejlesztésére szükségszerű stratégiai lépésként tekintenek.

  • A válaszadók 96 százalékánál vannak folyamatban kezdeményezések a digitális átalakulásra – még tervezési fázisban, a kivitelezés kezdeti szakaszában, a folyamat közepén, vagy már a lehető legkorszerűbb állapotban.
  • Azoknál a szervezeteknél amelyek már elérték az korszerű státuszt, 16-szor nagyobb eséllyel vannak folyamatban további projektek a digitális átalakulásra, szemben az elavult vállalatokkal (66 százalék a 4 százalékhoz képest).
  • Az átalakult szervezetek több mint kétszer nagyobb eséllyel teljesítették túl célkitűzéseiket az elmúlt egy évben, szemben az elavult szervezetekkel (94 százalék a 44 százalékhoz képest).
  • Azoknak a válaszadóknak, akiknek vannak folyamatban lévő kezdeményezéseik a digitális átalakulásra, 84 százaléka állította azt, hogy erős vagy nagyon erős versenypozícióban vannak.

 

Az átalakult IT előrehaladottsága gyorsíthatja az innovációt, növekedést generálhat, növelheti az informatika hatékonyságát, és csökkentheti a költségeket.

  • Az átalakult szervezetek informatikai költségvetésükből 17 százalékkal többet tudnak átcsoportosítani innovációra.
  • Háromszor annyi informatikai projektet tudnak a befejezni a tervezettnél korábban, és 10-szer nagyobb eséllyel telepítik az alkalmazásaikat határidő előtt.
  • Az átalakult vállalatok emellett arról számoltak be, hogy 14-szer több informatikai projektet tudnak teljesíteni a költségvetési határ alatt, és 31 százalékkal kevesebbet költenek az elengedhetetlen/legfontosabb/kritikus alkalmazásokra.

 

 

Az informatikai és digitális átalakulás megvalósítása

Az olyan szervezetek, mint a texasi központú Rio Grande Pacific, saját bőrükön tapasztalják az informatikai átalakulás előnyeit. A vállalat holding cégből – amely a vasúti kocsik szállításával és fizikai karbantartásával foglalkozott – vált a rövid távú és ingázó vasutak technológiai szolgáltatójává. A Rio Grande Pacific azért hajtotta végre az informatikai átalakulást, hogy lépést tudjon tartani saját, hatalmas méterű növekedésével. Az adatközpont modernizálásával a vállalat tízszeresére növelte szolgáltatásainak sebességét, annak áramfogyasztásában 93 százalékos csökkenést tapasztalt, fejlesztette a szerverteljesítményeket és a kiépítési időt, és új üzleti tevékenységbe kezdett: a „RIOT” (Railway Internet of Things, „vasúti eszközök internete”) megteremtésébe. 

 

„Egy 150 éves iparágban tevékenykedünk, így tisztában vagyunk vele, hogy a vasút jövője összekapcsolódik a technológiával. A vasutakon szükség van a valós idejű információkra a gyors döntéshozatalhoz. Több rendszert tudunk kombinálni egyetlen irányítópulton a RIOT segítségével, ami egységes nézetet biztosít az ügyfeleink számára, és segít abban, hogy a vonatok mindig időben érkezzenek. Ez az új szolgáltatás, amely a legmodernebb technológiát alkalmazza, megkülönbözteti a Rio Grande Pacificet a versenytársaitól, és erős növekedést eredményezett” – mondta Jason Brown, a Rio Grande Pacific informatikai igazgatója.

 

A Bank Leumi, Izrael legrégebbi és egyben vezető banki vállalata is modernizálta az informatikai környezetét. Életre keltett egy kizárólag mobilfelületen működő bankot, a Peppert. A szervezet célul tűzte ki, hogy egy olyan platformot hoz létre, amely jobb élményt nyújt az ügyfeleknek, gyorsabban elkötelezi őket és egyidejűleg az új generációt is eléri. Ehhez a vállalatnak egy gyorsabb, rugalmasabb infrastruktúrára volt szüksége, így elkezdett kiépíteni egy hibrid felhős modellt és egy szoftveralapú adatközpontot. Ez lehetővé tette, hogy a programkódok fejlesztési fázisból órák alatt használatra kész állapotba kerüljenek, míg korábban ez heteket vett igénybe. Így nem csak gyorsabb, de olcsóbb is számukra az új rendszerek felállítása. Ez segítette őket végül ahhoz, hogy egy új, innovatív terméket dobjanak piacra.

 

„A digitális átalakulás korszakának kellős közepén járunk, amikor az ügyfelek igényei és elvárásai rohamosan változnak. Bankként kötelességünk alkalmazkodni, és ügyfeleink számára továbbra is a legkiválóbb élményt biztosítani. Ennek a lehetőségét az új, csak mobilfelületű bankunkban, a Pepperben láttuk meg. A hibrid felhős modell és a szoftveralapú adatközponti környezet felé mozdulás biztosította a valós idejű banki ügyintézéshez szükséges infrastruktúrát. Képesek voltunk mindezt gyorsan létrehozni, és lerövidíteni az új szolgáltatások bevezetéséhez szükséges időt, így új ügyfélélményt biztosíthattunk” – mondta Ilan Buganim, a Bank Leumi technológiai és adatkezelési igazgatója.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01