Az USA-ba érkezett a Startup Campus Global Tour
2018. május 6-13-a között az Egyesült Államok keleti partjára érkezett a Startup Campus V4 Global Tour. A harmadik állomáson öt magyar egészségügyi startup vállalkozásnak nyílt lehetősége validálni magát az amerikai piacon, illetve különböző találkozók során további együttműködési kapcsolatokat kialakítani.
Az egy hetes üzleti út során a startup vállalkozások bemutatkoztak Boston-ban a Floey and Lardner eseményén, melyet Dr. Szabó László, Magyarország washingtoni nagykövete nyitott meg. A következő napokban ellátogattak a Cambridge Innovation Centerbe, az MIT innovációs részlegére, valamint orvosszakértők előtt a Quinnipiac University-n rendezett pitch versenyen is részt vettek.
New York-ban az egyik legnagyobb tech konferencián, a TECHDAY-en képviselték magukat, majd Magyarország New York-i Főkonzulátusán szervezett program keretében több helyi szakértővel találkozhattak és hasznos kapcsolatokra tettek szert. A keleti part utolsó állomásán Worcester-ben a massachusettsi orvosközösség előtt prezentálták innovációjukat és több olyan meghívást kaptak, mely további együttműködésre ad lehetőséget.
„Komoly lehetőséget látunk a hazai egészségügyi startup vállalkozások és az USA keleti partjának innovációs ökoszisztémája között. Az itt töltött egy hét szoros együttműködést eredményezett, a startup vállalkozások közvetlen hozzáférést kaptak az amerikai partnerekhez, illetve hasznos visszajelzésekkel gazdagodtak. A kiutazó startup vállalkozások új perspektívákat ismertek meg az USA-ban, mely tapasztalatok alapján alkalmazni tudják az itt megszerzett startégiákat és azt, hogyan validálják magukat az Egyesült Államok piacán.” - mondta el Tamás Sebestyén, a Magyar Nemzeti Kereskedőház, Innotrade programjának igazgatója.
Az USA-ban 5 medtech/healtchare startup vállalkozás képviselte magát; az InSimu Patient, a kifejezetten szakmai célra kifejlesztett beteg-szimulációs applikáció; a Vitrolink, mely fejlett technológiai megoldásaival nyújt segítséget a patológusok mindennapi rutinjának elvégzésében; a MED3D, a sebészeti innovatív oktatási rendszer, mely során a szakemberek az elkészített érvarratok minőségét részletesen ellenőrizni tudják és a Now Technologies Gyroset elnevezésű intelligens eszköze, ami a mozgáskorlátozottaknak fejmozdulatokkal segít a kommunikációban és a mozgásban egyaránt, valamint a Promobox, mely ajándékcsomagokkal, illetve információs kiadványokkal segít a gyermeküket világra hozó édesanyáknak.
A globális túra folytatása Bécsben, a Pioneers fesztiválon lesz, mely egyben a Startup Campus University – Innovative Idea Battle döntője is.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Forradalmasító startup ötletek az Óbudai Egyetem hallgatóitól
- Öt magyar fiatal új utat nyithat a városi csomagszállításban
- Flow, boldogság, jóllét a munkahelyen
- Nincs többé várakoztató zene az ügyfélszolgálatoknál?
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- Itthon is kopogtat a tévézés jövője: az OTT az ingyenes földfelszíni televízióval lehet nyerő páros
- Új lendület a modern adatközpontokban és a munkavégzésben
- A mesterséges intelligencia már a hétköznapokban van
- Az innovációkban testet öltő adat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.