A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
A Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek eheti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az országos kereskedelmi rádiós pályázaton, az új rádió POP FM néven indulhat a szerződéskötéstől számított négy hónapon belül.
A mecenatúra-programban ezúttal tíz ismeretterjesztő film-, illetve sorozat nyert összesen százmillió forint támogatást, és tizennégy közösségi tévé, illetve rádió kapott idei működéséhez 68,2 millió forint hozzájárulást. Mindezeken túl véleményezhető két nyíregyházi és egy soproni kereskedelmi rádiós pályázat felhívása, és alakilag érvényesnek minősült a veszprémi közösségi rádiós pályázatra beadott ajánlat.
Az országos kereskedelmi rádiós pályázat eredménye
A Médiatanács az egyedüli alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot benyújtó Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek az országos kereskedelmi rádiós pályázaton. A szolgáltató az ajánlat alapján POP FM névvel tervezi megkezdeni adását a tizennyolc frekvenciát tartalmazó hálózatban, erre a hatósági szerződés megkötése után, a pályázati felhívással összhangban 120 nap áll majd a rendelkezésére. Ezzel párhuzamosan, a médiatörvénynek megfelelően a nyertes szolgáltató megszünteti a jelenleg általa üzemeltetett két helyi rádióját Mosonmagyaróváron a 99,7 MHz-en, illetve Székesfehérváron a 103,8 MHz-en. Amint arról az NMHH folyamatosan beszámolt, a Médiatanács tavaly szeptemberben tette közzé országos kereskedelmi rádiós pályázatának felhívását, melyre két ajánlat érkezett, de az egyik pályázó, az Advenio Zrt. alakilag hibás pályázatot nyújtott be.
Tanulmány a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásairól
Elfogadta és közzétette a Médiatanács az NMHH által a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásait vizsgáló felmérés eredményét. A tanulmány egy októbertől februárig, több mint ezer, online és papíralapú kérdőív kitöltésével zajlott, önkéntes részvételű, nem reprezentatív felmérés eredményeit mutatja be. A kisgyermekeik tévézéssel töltött ideális időtartama a megkérdezettek 37,4 százaléka szerint maximum fél és egy óra közötti, 26,4 százalék határozott meg kevesebb, mint fél órát, 17,6 százalék egyáltalán nem szeretné, hogy gyermeke tévézzen, a szülők egyhatoda (15,8 százalék) az 1-2 óra közötti, míg elenyésző része (2,9 százalék) a 2-3 óra közötti időtartamot is reálisnak tartotta. A szülők közel harmada (29,1 százalék) mondta azt, hogy naponta hagyja felügyelet nélkül bekapcsolva a tévét, ami különösen veszélyes lehet a kisgyermekre nézve. A szülők körében a gyermekeknek vagy nekik is műsorokat sugárzó csatornák között az M2 Petőfi (43,7 százalék) volt a vizsgált időszakban a legnépszerűbb, melyet a Minimax (28,3 százalék) és a Nick JR. (22,6 százalék) követett.
A megkérdezett szülők több mint fele azonosított már gyermeke viselkedésében olyan jellegzetességet (mozdulatot, hanglejtést, dallamot stb.), amelyet vélhetően egy médiaeszközön látott alkotásból sajátított el. A három éven aluli korosztályban a tévézéshez képest kevésbé jellemző az internetezés: a szülők több mint harmada (35,1 százalék) egyáltalán nem internetezik a gyermekével, aki igen, az – az eszközhasználatot tekintve – leginkább okostelefonon keresztül (38,5 százalék). Táblagéppel (24,1 százalék), illetve számítógéppel (23,1 százalék) jóval kevesebben csatlakoznak a világhálóra, ami azt jelenti, hogy minél kisebb és minél hordozhatóbb az eszköz, annál nagyobb szerepet kap a gyermek mellett. Azok a szülők, akik hasznosnak tartják a különböző eszközöket gyermekük szempontjából, úgy gondolják, hogy ezáltal bővíthetik a legkisebbek ismereteit, fejleszthetik szókincsét és az az idegen nyelv tanulására is pozitív hatással lehet.
Több mint százmillió forint új ismeretterjesztő filmek elkészítésére
A Magyar Média Mecenatúra Programban a Médiatanács hat magyarországi és négy határon túli alkotónak 100,9 millió forint támogatást ítélt oda ismeretterjesztő filmek, illetve sorozatok gyártásának támogatására az idei Kollányi Ágoston-pályázat első fordulójában. Az itthonról benyújtott pályázatok között három 16 részes sorozat kap támogatást: az evolúció eredeti és az ember által tökéletesített „találmányait” bemutató Fortélyos vadvilág (r: Lerner János), a vallás- és lelkiismereti szabadságot a világon elsőként törvénybe iktató 1568-as erdélyi országgyűlésről szóló Vallás és szabadság (r: Hevér Zoltán) és az állami gondozásban felnőtt, de mára sikeres „hétköznapi hősök” életét nyomon követő Mentor (r: Weininger Gabriella). Támogatást nyert még a 8 részes, ötven év reklámtörténeti kincseit feldolgozó Mondja, Marha… (r: Muhi András Pires) című animációs sorozat, emellett két önálló alkotás: a Magyar Olympiász (r: Zámborszki Ákos), amely egy helyi földbirtokos által több mint egy évszázada először megrendezett „Palicsi Játékokat” ismerteti, valamint A Kármel hegye a szomszédban van (r: Tóth Marcsi) című film a Sarutlan Kármelita Rend három magyar szerzeteséről. A határon túlról eredményesen pályázott Bartók Csaba, aki 13 részben Külhonba szakadt vármegyeházak címmel forgat sorozatot, Bárány Krisztián, aki 4 részben forgat drónra szerelt, nagyfelbontású kamerákkal Erdély madártávlatból címmel. Szintén határon túli alkotás lesz a Sebes pisztrángok, sekély vizek (r: Szabó Attila) a Madarasi Hargita lábainál élő, veszélyeztetett halállományról, valamint a Kitaposott utak a Muravidéken (r: Gál Anasztázia), amely az I. világháború előtti időktől napjainkig tartó elvándorlást követi majd nyomon a szlovéniai tájegységben.
Közösségi televíziók és rádiók működésének támogatására 68,2 millió forint
Döntött a grémium arról is, hogy szintén a Magyar Média Mecenatúra Program keretéből tizenhárom televízió és egy rádió részére összesen 68,2 millió forint támogatást biztosít 2018. évi folyamatos működésükre a kapcsolódó pályázati eljárás harmadik fordulójában. A közösségi televíziók közül támogatásban részesül a Pomáz Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a budapesti székhelyű Centrum Televízió és a Hatoscsatorna, a vecsési WTV, a Körzeti Televízió Esztergom, a püspökladányi Ladány Televízió és Sárrét Televízió, a Szentes Televízió, a Balmazújváros Televízió, a pécsi székhelyű Pannon TV, a Tótvázsony TV és a Kistelek Városi Televízió, míg a közösségi rádiók közül a Rádió Törökszentmiklós pályázott sikerrel.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Médiatanács elfogadta és a honlapján három munkanapon belül közzéteszi három idén, az év második felében lejáró helyi kereskedelmi hasznosítású rádiós frekvencia – a Nyíregyháza 99,4 MHz, a Nyíregyháza 103,9 MHz és a Sopron 94,1 MHz – pályázati felhívását. A Veszprém 95,1 MHz-es helyi rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására egyedül pályázó FM 4 Rádió Kft.-t – az ajánlat alaki érvényességi vizsgálata után – pályázati nyilvántartásba vette a Médiatanács.
Kapcsolódó cikkek
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
- Médiatanács: folytatódik az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárás
- A gyanús külföldi számok visszahívásától óva int az NMHH a szolgáltatókkal együtt
- NMHH-konzultáció az akadálymentes hírközlésért
- Idén is kell feltöltőkártyás adategyeztetés a szolgáltatóval
- Már nyomtatott formában is olvashatók a IX. Nemzetközi Médiakonferencia előadásai
- NMHH: tanácsok előfizetőknek az analóg kábeltévézés megszűnése esetén
- NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Most is a Debreceni Egyetem a legjobb választás
Megjelent az online általános felsőoktatási felvételi tájékoztató, melyben a Debreceni Egyetem valamennyi jövő szeptemberben induló képzése, köztük hét új mesterszak is megtalálható. A Debreceni Egyetem jövőre is az ország legszélesebb képzési kínálatával várja a felvételi előtt állókat.
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.