A Médiatanács döntött az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről
A Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek eheti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az országos kereskedelmi rádiós pályázaton, az új rádió POP FM néven indulhat a szerződéskötéstől számított négy hónapon belül.
A mecenatúra-programban ezúttal tíz ismeretterjesztő film-, illetve sorozat nyert összesen százmillió forint támogatást, és tizennégy közösségi tévé, illetve rádió kapott idei működéséhez 68,2 millió forint hozzájárulást. Mindezeken túl véleményezhető két nyíregyházi és egy soproni kereskedelmi rádiós pályázat felhívása, és alakilag érvényesnek minősült a veszprémi közösségi rádiós pályázatra beadott ajánlat.
Az országos kereskedelmi rádiós pályázat eredménye
A Médiatanács az egyedüli alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot benyújtó Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek az országos kereskedelmi rádiós pályázaton. A szolgáltató az ajánlat alapján POP FM névvel tervezi megkezdeni adását a tizennyolc frekvenciát tartalmazó hálózatban, erre a hatósági szerződés megkötése után, a pályázati felhívással összhangban 120 nap áll majd a rendelkezésére. Ezzel párhuzamosan, a médiatörvénynek megfelelően a nyertes szolgáltató megszünteti a jelenleg általa üzemeltetett két helyi rádióját Mosonmagyaróváron a 99,7 MHz-en, illetve Székesfehérváron a 103,8 MHz-en. Amint arról az NMHH folyamatosan beszámolt, a Médiatanács tavaly szeptemberben tette közzé országos kereskedelmi rádiós pályázatának felhívását, melyre két ajánlat érkezett, de az egyik pályázó, az Advenio Zrt. alakilag hibás pályázatot nyújtott be.
Tanulmány a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásairól
Elfogadta és közzétette a Médiatanács az NMHH által a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásait vizsgáló felmérés eredményét. A tanulmány egy októbertől februárig, több mint ezer, online és papíralapú kérdőív kitöltésével zajlott, önkéntes részvételű, nem reprezentatív felmérés eredményeit mutatja be. A kisgyermekeik tévézéssel töltött ideális időtartama a megkérdezettek 37,4 százaléka szerint maximum fél és egy óra közötti, 26,4 százalék határozott meg kevesebb, mint fél órát, 17,6 százalék egyáltalán nem szeretné, hogy gyermeke tévézzen, a szülők egyhatoda (15,8 százalék) az 1-2 óra közötti, míg elenyésző része (2,9 százalék) a 2-3 óra közötti időtartamot is reálisnak tartotta. A szülők közel harmada (29,1 százalék) mondta azt, hogy naponta hagyja felügyelet nélkül bekapcsolva a tévét, ami különösen veszélyes lehet a kisgyermekre nézve. A szülők körében a gyermekeknek vagy nekik is műsorokat sugárzó csatornák között az M2 Petőfi (43,7 százalék) volt a vizsgált időszakban a legnépszerűbb, melyet a Minimax (28,3 százalék) és a Nick JR. (22,6 százalék) követett.
A megkérdezett szülők több mint fele azonosított már gyermeke viselkedésében olyan jellegzetességet (mozdulatot, hanglejtést, dallamot stb.), amelyet vélhetően egy médiaeszközön látott alkotásból sajátított el. A három éven aluli korosztályban a tévézéshez képest kevésbé jellemző az internetezés: a szülők több mint harmada (35,1 százalék) egyáltalán nem internetezik a gyermekével, aki igen, az – az eszközhasználatot tekintve – leginkább okostelefonon keresztül (38,5 százalék). Táblagéppel (24,1 százalék), illetve számítógéppel (23,1 százalék) jóval kevesebben csatlakoznak a világhálóra, ami azt jelenti, hogy minél kisebb és minél hordozhatóbb az eszköz, annál nagyobb szerepet kap a gyermek mellett. Azok a szülők, akik hasznosnak tartják a különböző eszközöket gyermekük szempontjából, úgy gondolják, hogy ezáltal bővíthetik a legkisebbek ismereteit, fejleszthetik szókincsét és az az idegen nyelv tanulására is pozitív hatással lehet.
Több mint százmillió forint új ismeretterjesztő filmek elkészítésére
A Magyar Média Mecenatúra Programban a Médiatanács hat magyarországi és négy határon túli alkotónak 100,9 millió forint támogatást ítélt oda ismeretterjesztő filmek, illetve sorozatok gyártásának támogatására az idei Kollányi Ágoston-pályázat első fordulójában. Az itthonról benyújtott pályázatok között három 16 részes sorozat kap támogatást: az evolúció eredeti és az ember által tökéletesített „találmányait” bemutató Fortélyos vadvilág (r: Lerner János), a vallás- és lelkiismereti szabadságot a világon elsőként törvénybe iktató 1568-as erdélyi országgyűlésről szóló Vallás és szabadság (r: Hevér Zoltán) és az állami gondozásban felnőtt, de mára sikeres „hétköznapi hősök” életét nyomon követő Mentor (r: Weininger Gabriella). Támogatást nyert még a 8 részes, ötven év reklámtörténeti kincseit feldolgozó Mondja, Marha… (r: Muhi András Pires) című animációs sorozat, emellett két önálló alkotás: a Magyar Olympiász (r: Zámborszki Ákos), amely egy helyi földbirtokos által több mint egy évszázada először megrendezett „Palicsi Játékokat” ismerteti, valamint A Kármel hegye a szomszédban van (r: Tóth Marcsi) című film a Sarutlan Kármelita Rend három magyar szerzeteséről. A határon túlról eredményesen pályázott Bartók Csaba, aki 13 részben Külhonba szakadt vármegyeházak címmel forgat sorozatot, Bárány Krisztián, aki 4 részben forgat drónra szerelt, nagyfelbontású kamerákkal Erdély madártávlatból címmel. Szintén határon túli alkotás lesz a Sebes pisztrángok, sekély vizek (r: Szabó Attila) a Madarasi Hargita lábainál élő, veszélyeztetett halállományról, valamint a Kitaposott utak a Muravidéken (r: Gál Anasztázia), amely az I. világháború előtti időktől napjainkig tartó elvándorlást követi majd nyomon a szlovéniai tájegységben.
Közösségi televíziók és rádiók működésének támogatására 68,2 millió forint
Döntött a grémium arról is, hogy szintén a Magyar Média Mecenatúra Program keretéből tizenhárom televízió és egy rádió részére összesen 68,2 millió forint támogatást biztosít 2018. évi folyamatos működésükre a kapcsolódó pályázati eljárás harmadik fordulójában. A közösségi televíziók közül támogatásban részesül a Pomáz Televízió, a Mezőtúri Városi Televízió, a budapesti székhelyű Centrum Televízió és a Hatoscsatorna, a vecsési WTV, a Körzeti Televízió Esztergom, a püspökladányi Ladány Televízió és Sárrét Televízió, a Szentes Televízió, a Balmazújváros Televízió, a pécsi székhelyű Pannon TV, a Tótvázsony TV és a Kistelek Városi Televízió, míg a közösségi rádiók közül a Rádió Törökszentmiklós pályázott sikerrel.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Médiatanács elfogadta és a honlapján három munkanapon belül közzéteszi három idén, az év második felében lejáró helyi kereskedelmi hasznosítású rádiós frekvencia – a Nyíregyháza 99,4 MHz, a Nyíregyháza 103,9 MHz és a Sopron 94,1 MHz – pályázati felhívását. A Veszprém 95,1 MHz-es helyi rádiós frekvencia közösségi jellegű hasznosítására egyedül pályázó FM 4 Rádió Kft.-t – az ajánlat alaki érvényességi vizsgálata után – pályázati nyilvántartásba vette a Médiatanács.
Kapcsolódó cikkek
- Teret nyert az online média az országgyűlési választásokkal kapcsolatos tájékozódásban
- Átadta az NMHH elnöke az idei Magyari Endre-díjakat Győrben
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
- Médiatanács: folytatódik az országos kereskedelmi rádiós pályázati eljárás
- A gyanús külföldi számok visszahívásától óva int az NMHH a szolgáltatókkal együtt
- NMHH-konzultáció az akadálymentes hírközlésért
- Idén is kell feltöltőkártyás adategyeztetés a szolgáltatóval
- Már nyomtatott formában is olvashatók a IX. Nemzetközi Médiakonferencia előadásai
- NMHH: tanácsok előfizetőknek az analóg kábeltévézés megszűnése esetén
- NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.