Új alkalmazásplatform fejlesztése a globális IoT piac szereplőinek
A nemzetközi és a hazai piacon egyaránt új alkalmazásplatformot fejleszt az IoT (Internet of Things) technológia területén az LRG Kft. és a PHARMAFLIGHT Nemzetközi Tudományos és Szolgáltató Központ Zrt.
A megoldás versenyelőnyhöz juttathatja mind a hazai, mind a globális piaci szereplőket az IoT fejlesztésekben, mert nyitott és széles platformot biztosít az Ipar 4.0-ban központi szerepet játszó adatkommunikációhoz. A fejlesztés a GINOP-2.1.1 program keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap 606,17 millió forint vissza nem térítendő támogatásával valósul meg.
Már ma többszörösen meghaladja a föld lakóinak számát az Internetre csatlakoztatott eszközök száma, az IoT (a dolgok Internete) robbanásszerű elterjedése tehát forradalmi változásokat ígér a gazdaságban (pl. Ipar 4.0) és az emberek életében (pl. Jövő Otthona). Az IoT technológia teljes potenciálja a jövőben csak akkor bontakozhat ki, ha annak jelenlegi korlátaira megoldás születik. Ilyen korlátokat jelent többek között az IoT eszközök heterogenitása, mivel az eszközök többsége nem kapcsolható „egyszerűen” az internetre, a keletkező adatok nagy mennyisége a feldolgozói oldalon a szintén fejlődésben lévő Big Data technológia eszközeit kívánja meg, és még az adatbiztonság gyenge színvonala is nagy kihívások elé néz.
Az LRG Kft. és a PHARMAFLIGHT Nemzetközi Tudományos és Szolgáltató Központ Zrt. ezért egy olyan doménspecifikus nyelven alapuló alkalmazásgenerátort fejleszt a projektben, amelyben gyorsan és költséghatékonyan hozhatók létre webes alkalmazásokkal támogatott IoT (Internet of Things, a dolgok Internete) alkalmazások, és ami adaptálható lesz bármely hardver- vagy kommunikációs technológiához. A fejlesztők már egy korai fázisban elérhetővé teszik a keretrendszert és a hatékonyságát demonstráló elemkészletet, hogy a lehető legszélesebb szakmai kör ismerhesse meg a megoldást.
Az LRG és a PHARMAFLIGHT a projekt keretében egy heterogén szenzorból álló, speciális célú hálózat fizikai megvalósítását és a ráépülő alkalmazás kifejlesztését is tervezi, amely a pilóták kiképzése során lehetőséget nyújt új folyamatok implementálására, követésére, szabályozására. Különös jelentősége lehet ennek az olyan terheléses teszteknél, ahol a képzésben résztvevő pilóták akár 4-5 órát töltenek egyhuzamban egy szimulátor zárt kabinjában. Az alkalmazás egyrészről lehetővé teszi a képzésekhez legkedvezőbb körülmények biztosítását, másrészről az eddig nem vizsgált körülményeknek és tevékenységeknek a repülőszemélyzet teljesítőképessége változásainak vizsgálatát (pl. hypoxia és szennyező anyagok együttes jelenlétének vizsgálata).
A fejlesztés a GINOP-2.1.1-15-2015-00696, „Innovatív adatvezérelt IoT (Internet-of-Things) alkalmazásplatform kifejlesztése” című projekt keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap 606,17 millió forint támogatásával Debrecen és Győr megvalósítási helyszínnel 2018.01.01. és 2019.06.30. között.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
- Az internethez csatlakoztatott eszközök a szakértelmet is közelebb hozzák
- Dimenzióváltás a gyártástechnikában
- Váltakozó áram: az energiamenedzsment új kihívásai
- A Hannoveri vásáron a Fujitsu bemutatja legújabb innovációit
- Ipar 4.0 – kapuk előtt az új ipari forradalom
- Ember és robot együtt dolgozik a Fujitsu és a KUKA közös projektjében
- Így lehetnek versenyképesek a vállalatok a digitális gazdaságban
- Vállalati környezet menedzselt IoT keretrendszerének létrehozása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.