Az Oracle elérhetővé teszi az internet globális állapotát követő térképet
Az Oracle bejelentette az Internet Intelligence Map elérhetőségét, amelynek segítségével a felhasználók egyszerű, grafikus módon követhetik a világháló állapotát és betekintést nyerhetnek olyan események hatásába, mint a természeti katasztrófák vagy az államilag elrendelt beavatkozások.
A térkép része az Oracle Internet Intelligence nevű kezdeményezésnek, amely áttekintést és elemzést nyújt a globális internetes infrastruktúra állapotáról. Az ingyenes internetes térkép elérhető a https://internetintel.oracle.com címen.
Az Oracle Internet Intelligence csapat tagjai több mint egy évtizede szállítják a fontos híreket az internet állapotáról. A Border Gateway Protocol (BGP) eltérítésétől kezdve a tengeralattjárók okozta kábelszakadásokig az Oracle Internet Intelligence csoport rendszeresen közöl objektív adatokat és elemzéseket, amelyek a nyilvánosság számára is megérthetővé teszik az internet technikai alapjait és a hálózat hatásait a geopolitikára és az e-kereskedelemre.
Az Oracle most mindenki számára elérhetővé teszi a fő elemzési képességeket az Internet Intelligence Map kezdeményezésen keresztül, amely a világ egyik legátfogóbb internetes teljesítményadat-készletével, valamint az évekre visszamenő kutatások és elemzések segítségével az internet működésével kapcsolatos megbízható információk elsődleges forrásává vált.
„Az internet a világ legfontosabb hálózata, ami egyben egy hihetetlenül ingadozó hálózat is. A világhálót érintő fennakadások nagymértékben befolyásolhatják a vállalatokat, a kormányokat és a hálózat-üzemeltetőket" – mondta Kyle York, az Oracle Cloud Infrastructure termékstratégiájának alelnöke és az Oracle Dyn Global Business Unit vezérigazgatója. "Ennek eredményeként az érdekeltek számára jobban átláthatóvá kell tenni a globális internethálózat állapotát. Ezzel kezdeményezéssel jobb és stabilabb élményt nyújtunk majd mindazok számára, akik adatainkra támaszkodnak.”
Az Internet Intelligence Map nyomkövetések, BGP és DNS kérések alapján országokra lebontott kapcsolódási statisztikákat nyújt, egyetlen kezelőfelületen. Az internetkapcsolat ezen három dimenziójának bemutatásával párhuzamosan a felhasználók megvizsgálhatják egy incidens internetkapcsolatokra gyakorolt hatását világszerte.
"Fontos, hogy globális képet kapjunk az internetről, és megértsük, miként akadályozzák külső események a felhasználókat a webes alkalmazások és szolgáltatások elérésében. Ez csak akkor válik lehetségessé, ha betekintést nyerünk az események mögötti adatokba, és felhasználhatjuk azokat a rendelkezésre állás és a teljesítmény javítására" – mondta Jim Davis, az Edge Research Group alapítója és vezető elemzője.
Az Internet Intelligence Map csak egyike azon eszközöknek, amelyek segítenek az Oracle számára a felhő alapú megoldásokhoz kapcsolódó élmények javításában. A kezdeményezés alapját az Oracle Cloud Infrastructure adja, amely alapvető infrastruktúra-szolgáltatások révén teszi lehetővé az ügyfelek számára a munkafolyamatok futtatását a felhőben.
Kapcsolódó cikkek
- A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
- Jó hír a műholdon keresztül internetezők számára
- Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország
- Átadták „Az internet mindenkinek jár” pályázat díjait
- A digitális jelenlétről szóló párbeszédre hív a Telekom
- Kivételes ügyfélélmény, csökkentett költségek
- Nagy sebességű wifi-hozzáférés Siófokon és Zamárdiban
- Az Oracle tovább erősít az autonóm Cloud Platform szolgáltatásokban
- Az internetes áfacsökkentés árcsökkentő hatása maradéktalanul érvényesült
- Szülőrendőrség: a teljes online elzárás nem mindig a legjobb megoldás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.