Hogyan befolyásolják a digitális megoldások az egészségügy jövőjét?
A European Health Management Association (EHMA) 34. alkalommal, idén Budapesten megrendezett konferenciáján az előadók és delegáltak az egészségügyet érintő legégetőbb kihívásokra keresik a választ. A 3 napos konferencia az EHMA és a Semmelweis Egyetem közös szervezésében zajlik, a több mint 30 országból érkező, közel 400 egészségügyi menedzser részvételével.
A 2018. június 20-22. között zajló konferencián a legnagyobb egészségügyi kihívások kérdésköre kerül górcső alá 12 kiemelt témakörben: a résztvevők megvitatják többek között a „big data” felhasználásának a lehetőségeit, a társadalom mentális betegségeinek kezelési stratégiáit, a betegek és a társadalom bevonásának módjait az egészségügyi rendszert érintő kérdések döntési folyamatába, az integrált ellátás és a management követendő példáit.
Úgy a diagnózisok felállításában, mint a kezelés folyamatában egyre nagyobb szerepet kap a „big data” aminek eredményeképpen mind nagyobb jelentőséget kapnak a gyakorlat orientált kutatások és adatgyűjtések is. Előtérbe kerülnek ezáltal az ipar és a kutatás-fejlesztés szereplői közötti aktív kapcsolatok is, motiválva a kutatókat arra, hogy nyissanak az ipar felé, tegyék elérhetővé a kutatási eredményeiket. Az ipar képviselői ugyanakkor abban érdekeltek, hogy nyitott szemmel járva megtalálják azokat az előremutató kutatásokat, amelyek - tudományos értékük mellett - üzleti lehetőségeket rejtenek magukban. Az EIT Health egy panel előadás során ismerteti EIT Regional Innovation Scheme (RIS) programját, amely azzal a céllal jött létre, hogy segítse a kutatásfejlesztés és az ipar között létrejövő és hosszú távon fennmaradó kapcsolatokat a régióban.
Az egészségügy jövője egy másik fontos fókusza a kongresszusnak. A jövő egészségügyi rendszerének víziójában kiemelt szerepet kap a digitalizáció, a személyre szabott diagnózisok és kezelés, ezzel szemben viszont a kórházak továbbra is az egészségügyi rendszer középpontjában maradnak. A konferencia előadásai számtalan jó példát, elindult és működő kezdeményezést mutatnak majd be, arra sarkalva az egészségügyi menedzsereket, stratégiai döntéshozókat, hogy panelek keretében vitassák meg és dolgozzanak együtt a jövő ellátórendszerének kidolgozásában.
A DEMOLA Budapest, a Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központja és az Educate szervezésében a konferenciával egyidejűleg zajlik majd egy 27 órás hackaton (EHMAton), ahol különböző szakterületek képviselőiből álló csapatok és az őket segítő mentorok dolgoznak együtt egy egészségügyhöz és a technológiához is kapcsolódó kérdés megoldásában, a Design Thinking módszerét alkalmazva. Az idei évi verseny témája: A technológiai és digitális megoldások szerepének növelésével hogyan fejleszthetők Európa kevésbé fejlett területeinek egészségügyi ellátó rendszerei? A csapatok és a munkájukat segítő mentorok (EIT Health InnoStars szakértői és szabadúszó, nemzetközi mentorok) 2018. június 19-én délután kezdik a munkát, a csapatok pedig június 22-én mutatják be a megoldási javaslataikat a zsűrinek.
A konferencia társrendezvénye a magyar nyelvű IME - XII. Országos Egészség-gazdaságtani Továbbképzés és Konferencia - IME – MEMT I. Országos Egészségügyi Konferencia.
Kapcsolódó cikkek
- Rengeteg új bejelentés hangzott el a Microsoft vasárnapi konferenciáján
- A WIWE promóciós kampánnyal csatlakozik a globális „Szívritmus Hete” kezdeményezéshez
- Az adatok hatalma
- Sok az adat, kevés az ember
- Big Data Universe 3.0
- Hetedszer gyűlt össze a kereskedelmi szakma
- Az USA-ba érkezett a Startup Campus Global Tour
- Flow, boldogság, jóllét a munkahelyen
- Nincs többé várakoztató zene az ügyfélszolgálatoknál?
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.