Szakmai támogatási program a magyar tudás itthon tartásáért
A tudásalapú technológiai ágazatokban növekvő értéket képvisel az újabb generációk képzése, az utánpótlás biztosítása. A telematika vezető magyar tulajdonú vállalata, az i-Cell Kft. most olyan támogatási programot indít el, amellyel hosszú távon erősíti az utánpótlás lehetőségeit, illetve a legifjabb generációkat szakmai és munkaerőpiaci helyzetbe hozza.
A magyar technológiai vállalatok multinacionális cégekkel versengenek a piacon; ez az állítás ma már kiemelten igaz az „agyakért” folytatott küzdelem területére. A magyar vállalatoknak a versenyképes munkaadói brand felépítése érdekében vonzó karrierképet, a szakmai fejlődés ívét kell nyújtaniuk a fiatalok számára. Az idén húsz éves i-Cell Kft. most induló támogatási programjával a kályhánál kezdi a legifjabbak motiválását: az idei évben pártfogásába veszi a több szakmai díjat is elnyert kisvárdai Szent László Katolikus Gimnázium Robotika szakkörét, ahol olyan fiatal és tehetséges informatikus palánták nevelése és képzése folyik, akik az elmúlt évek során már európai szinten is bizonyítottak. A vállalat törekszik az innovatív szemlélettel rendelkező ifjúság ambícióinak megfelelő támogatást és fejlődési lehetőséget biztosítani mind a gimnáziumi tanulmányaik során, mind a munkaerőpiacra történő belépésüket követően.
„Az együttműködés azzal kezdődött, hogy 2018 tavaszán a gimnázium szakköre egy szerencsétlen tűzeset következtében közel 3 millió forintos kárt szenvedett, ami teljesen ellehetetlenítette a működést. Az i-Cell ebben a helyzetben a szakmai munka folytatásához szükséges pénzügyi támogatást nyújtott, de ezen túl természetesen hosszú távú partnerségben gondolkozunk és jelenleg egy közös szakmai ösztöndíjprogram megteremtésén dolgozunk, aminek elnyerésével az anyagi támogatás mellett saját fejlesztői táborunkhoz is csatlakozhatnak a diákok.” – mondta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.
Az i-Cell Kft. életében kiemelkedően fontos a tehetséggondozási programok kialakítása és az ambiciózus, fiatal szakemberek felkarolása, aminek ékes bizonyítéka a több mint három éves szakmai kapcsolat a budapesti Schönherz Iskolaszövetkezettel, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karával. A szakmai együttműködésnek köszönhetően a mérnökhallgatók már az első évben részt vehetnek egy célzott gyakornoki programban, aminek keretein belül nem csak megismerkedhetnek egy hazai KKV működésével, de szakmai inputot és támogatást kapnak, gyakorlati tudást szerezhetnek, az egyetem befejezése után pedig biztos és stabil állás várja őket egy gyorsan fejlődő középvállalkozásnál.
Kapcsolódó cikkek
- A toborzás olyan akár a reklámszakma: igényt és érdeklődést kell teremteni
- Több mint negyedmillió Minecraft-kockából épült fel a virtuális Magyarország
- A jó fizetésért és hobbiból tanulnak új szakmákat a magyarok
- Nehéz munkaerőt szerezni, de még nehezebb megtartani
- Okospénztárca, fenntartható food truck és albérletkereső alkalmazás is döntős a középiskolás startupok versenyén
- Öt éven belül meg kell háromszorozni a mérnökhallgatók számát
- Itt az online oktatás ünnepe
- Flow-élményből pénzügyi tudatosság
- Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
- Az interneten is követni lehet a balatoni szólóvitorlás versenyt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.