Új innovációs stratégia a GEFCO-nál
A GEFCO, a komplex ipari ellátási lánccal kapcsolatos szolgáltatások globális szereplője, az autóipari logisztika vezető európai vállalata bejelentette új Innovation Factory azaz Ötlet Gyár elnevezésű innovációs stratégiáját. Az új stratégia mérföldkövet jelent a vállalat életében. A kezdeményezés elsődleges célja, hogy a GEFCO csapatain belül támogassa az új ötletek megvalósítását és a kreativitás kibontakozását.
Az innováció vállalaton belüli előmozdítása – fizetett alkotói szabadság járhat
Az új intézkedéssel a GEFCO minden munkavállalót találékonyságra, és innovatív ötletek megvalósítására szeretne ösztönözni. Az „Ötlet Gyár” keretein belül megvalósuló fejlesztések később az üzleti bővülést is elősegíthetik. A vállalat célja, hogy ezen belső inkubátorszervezet létrehozásával felkarolja a kreatív, új és ígéretes ötleteket.
Az „Ötlet Gyár” egész éven át várja az innovatív gondolatokat és projekteket a csapatoktól. A kezdeményezéshez a GEFCO bármely üzleti tevékenységével kapcsolatos újítással lehet csatlakozni, de a projektnek igazodnia kell a GEFCO innovációs irányaihoz, azaz konkrét vevői igényt kell kielégítenie, és alkalmasnak kell lennie arra, hogy a vállalat minden szegmensében bevezethessék.
A fenti követelményeknek megfelelő legjobb ötletek közül egy belső szakértőkből álló bizottság választja majd ki a megvalósításra szánt kezdeményezéseket. A kiválasztott öleteket előterjesztő csapatok meghívást kapnak az „Ötlet Gyárba”, ahol az adott projekt sikeres megvalósításához igénybe vehetik a vállalat erőforrásait és a belső szaktudást. A koncepció belső „próbáját” követően az innovátor csapat tagjainak fizetett alkotói szabadság jár, hogy maximálisan a tervek kidolgozására tudjanak koncentrálni.
„Nagy örömmel jelentjük be a GEFCO „Ötlet Gyár” megnyitását, melynek célja, hogy munkavállalóink körében előremozdítsuk a kreativitást és az innovációt.” – mondta Luc Nadal, a GEFCO igazgatótanácsának elnöke. „A GEFCO célja, hogy intelligens és rugalmas megoldásokat biztosítson ügyfeleinek az ellátási lánc minden területén., Meggyőződésem, hogy az „Ötlet Gyár” hozzájárul a korlátok lebontásához és a gyorsabb növekedéshez.”
Közös innováció
A GEFCO jelenleg is sokat tesz a cégen belüli innovációs ökoszisztéma fejlesztéséért. Ennek egyik példája a „My car is there” szolgáltatás. Az okostelefonos alkalmazás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kövessék a legyártott gépjármű “háztól-házig” történő szállítását. Ide tartozik továbbá a 360 fokos járműfényképező rendszer, amellyel a vevők még a szállítást megelőzően, interneten tekinthetik meg az új autójukat.
A vállalat folyamatosan figyeli az innovatív fejlesztéseket, úgynevezett „tesztelni és megismerni” hozzáállást képvisel az új technológiák irányában, továbbá startup vállalkozásokkal is együttműködik. A GEFCO „Ötlet Gyár” koncepciója összhangban áll a vállalat évekkel ezelőtt bevezetett innovációs szabályzatával, melyet, több közelmúltbeli együttműködési megállapodás is megerősített. Ilyen a vállalat által 2018 márciusában bejelentett együttműködés a Techstars globális hálózattal, mely világszerte több mint 1000 startup fejlődését karolta fel. Az együttműködés révén a GEFCO a Partech Shaker nemzetközi startup kampusszal is kapcsolatba került, ahol a világ különböző részeiről származó technológiai vállalatok a lehető legjobb környezetben fejlődhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- A Szívünk Napján kipróbálható a WIWE
- Három új projektet indított útjára a Samsung innovációs laborja
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A társadalmi innováció az idei Fujitsu Innovation Gathering fő témája
- Május közepéig jelentkezhetnek startupok piacra lépést és Kínát célzó programokra
- Április 27-ig jelentkezhetnek startupok 135000 eurós összdíjazású innovációs versenyekre
- Magyar hallgatók a L’Oréal Brandstorm nemzetközi döntőjén Párizsban
- A megújult GEFCO új ambíciókat tükröz
- Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten
- Kezdje az új évet innovatív ötlete megvalósításával!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.