Megújul a Webex: a Cisco továbbfejleszti együttműködési platformját
„Beszéljük meg, küldök egy Webex meghívót” – A céges világban sokszor elhangzik ez a mondat, hiszen lassan a „meeting” szinonimájává válik a „Webex”. A platform, ahol havonta 6 milliárd percet töltenek el a felhasználók.
A megbeszélések azonban változnak és a meetingek közötti történések gyakran nagyobb jelentőséggel bírnak, mint ami a megbeszéléseken elhangzik. Az alkalmi meetingeket felváltja a csapatok közötti folyamatos együttműködés. Ezért a Cisco is megújítja együttműködési megoldásait, és egységesíti a Cisco Spark és a Cisco Webex platformokat. A jövőben a megbeszélésekhez az új Webex Meetings alkalmazás, a csoportmunkához pedig a Webex Teams (korábban Cisco Spark) nyújt támogatást a felhasználók számára. Mivel a Webex felhő alapú alkalmazás, a százmillió felhasználónak semmi mást nem kell tenniük, csak telepíteni a frissítést, és máris használhatják az új platformot.
Mindemellett a Cisco egy új hardvereszközt is bemutat (Webex Share), amivel virtuális konferencia-képessé (Webex szobákká) alakíthatók a sima TV készülékkel felszerelt tárgyalók. Az együttműködési megoldások képességeibe is beépülnek a legújabb technológiák, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia (AI). A Cisco továbbá a jövőben új, egyszerűbb konstrukciókat kínál az eszközök megvásárlásához és a szolgáltatások előfizetéséhez is.
Webex Meetings
A hatékony csoportmunka alapfeltétele, hogy a résztvevők lássák egymást, ezért a Webex Meetings alkalmazás nagy hangsúlyt fektet a videóképességekre, ezzel is ösztönzve a felhasználókat a kamera használatára. A megszokott prezentációk mellett a résztvevők láthatják tárgyalópartnereiket, akár laptop előtt ülnek, akár Cisco videóeszközön tárgyalnak, vagy mobileszközeiket használják a megbeszélésen.
Webex Teams
A Cisco elindítja a Cisco Spark új verzióját is, ami egyben új nevet kap: Webex Teams. Az új verzióban a felhasználók minden platformon ugyanazt az élményt kapják. A Webex Teams a korábbinál több funkciót kínál a megbeszélések alatt és után is. Ezek közé tartoznak a whiteboardok, az azonnali üzenetküldés, az egyszerű vendégfelhasználó-kezelés, a tartalommegosztás és az integrált eszközök, amelyek új, de a felhasználók számára ismerős néven érhetők majd el (például a Cisco Spark Board ezentúl a Webex Board nevet viseli majd).
Webex Share
Rengeteg irodában és tárgyalóban találhatók kifüggesztett TV készülékek, amelyeket ritkán használnak. A Webex Share révén ezek a helyiségek olcsón és egyszerűen alakíthatók Webex tárgyalószobákká. Ehhez csupán egy tenyér méretű adaptert kell csatlakoztatni a TV készülékekhez. A rendszerrel való összekapcsolás után a dokumentumok és képernyők könnyedén megoszthatók a megbeszélés résztvevőivel. Az új eszköz segítségével a felhasználók egyszerűbben foglalhatnak tárgyalót, melyhez a rendszer elérhetővé teszi a szobák elérhetőségének információit.
AI és gépi tanulás
Korábbi terveihez híven, a Cisco folytatja a mesterséges intelligenciával támogatott megbeszélések fejlesztését, amelynek eredményeit egy új alkalmazásban, és egy új funkcióban érhetik el a felhasználók.
Az új Webex Assistant (korábban Cisco Spark Assistant) több eszközön, és több funkcióval áll majd a felhasználók rendelkezésére. A MindMeld felvásárlásán alapuló technológia segítségével a Webex Assistant minden felhő alapú Webex Room Kit és Room Series eszközön elérhetővé válik a közeljövőben.
A zajcsökkentés funkció a gépi tanulás révén szűri ki a megbeszélések alatti háttérzajokat, amelyek gyakran megzavarják a virtuális találkozók menetét. Ha a megbeszélés résztvevője túl hangosan gépel a billentyűzetén, vagy bármilyen más háttérzaj szűrődik be, a Cisco felhő alapú rendszere automatikusan csökkenti a felhasználó mikrofonjának hangerejét. Ha azonban a némított felhasználó hozzászól a beszélgetéshez, a rendszer magától visszaállítja a hangerőt.
Átjárhatóság
A Cisco hisz az eszközválasztás szabadságában, azért a Webex megoldások lehetővé teszik más gyártók eszközeinek használatát: ha a felhasználó a megbeszélésekhez a Webexet, de a csoportmunkához inkább a Microsoft megoldását használná, akkor ezt minden probléma nélkül megteheti. A Cisco az átjárhatóság érdekében számos gyártóval (Microsoft, Google, Slack stb.) működik együtt.
Egyszerűbb beszerzés
A Cisco Collaboration Flex Plan szolgáltatása jelentősen egyszerűsíti a megoldások megvásárlásának folyamatát: a vállalatok egyszerűen átlátható előfizetési díjat fizetnek az aktív felhasználók után. A Webex Meetings alkalmazáshoz most akár 1000 felhasználó csatlakozhat, akik munkáját bővebb tárkapacitás, fejlett biztonság és elemzőképesség támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- Félmillió fejlesztő örülhet
- Magyarországon is házhoz jön a felhő
- Az Oracle tovább erősít az autonóm Cloud Platform szolgáltatásokban
- Microsoft kutatás: a felhő áttörte az IT határait a hazai vállalatoknál
- Technológia és geológia kéz a kézben
- A Cisco új email biztonsági és végpontvédelmi megoldásokat mutatott be
- Az Oracle forradalmasítja a felhő adatbázisokat a világ első autonóm adatbázisával
- A Cisco közzétette éves kiberbiztonsági jelentését
- Minden fájl és fénykép EU-s szervereken marad a Huawei Mobile Cloud-ban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.