A Cellum “Dolgok internete” (IoT) támogatással bővíti a SIM-kezelő platformját

forrás: Prím Online, 2018. június 30. 08:35

A Cellum, Európa egyik vezető mobiltranzakciós cége, csütörtökön bejelentette, hogy új fejlesztésekkel bővíti a mobilszolgáltatók számára készített SIM-kezelő platformját, amely gyártófüggetlen támogatást biztosít a különböző “Dolgok internete” (Internet of Things, IoT) eszközökhöz.

A Cellum “over-the-air” (OTA) megoldását 2002 óta több mobilszolgáltató is használja ügyfeleik SIM-kártyáinak kezeléséhez. A platform jelenlegi verziója is számos olyan kulcsfontosságú technológiát támogat, mint például a távoli alkalmazáskezelés, a virtuális SIM-kártyák, vagy a biztonságos mobilfizetéshez szükséges titkosítási algoritmusok. A továbbfejlesztett verzió először teszi lehetővé a “Dolgok internetéhez” csatlakozó ún. okoseszközökkel való kommunikációt.

 

Az OTA technológia segítségével a mobilszolgáltatók távolról kezelhetik ügyfeleik eszközeit és SIM-kártyáit, akiknek így nem kell személyesen befáradniuk az ügyfélszolgálatra, ha pl. aktiváltatni szeretnének bizonyos szolgáltatásokat. A hagyományos esetben a platform állandó kapcsolatot tart fenn és kiküldi a mobileszközre az adatokat. Az IoT-eszközök azonban másfajta kommunikációt igényelnek: csak bizonyos körülmények előfordulása esetén lépnek kapcsolatba a szerverrel és hívják le onnan az adatokat. A Cellum kibővített platformja teljesíti ezeket a különleges követelményeket és megfelel a GlobalPlatform által készített „Remote Application Management over HTTP” specifikációnak. A fejlesztésnek köszönhetően a cég távközlési partnerei ki tudják majd szolgálni a mobilhálózatukra csatlakozó különböző okoseszközöket.


„A Dolgok internete egy rohamosan fejlődő technológia. Örömünkre szolgál, hogy ügyfeleink a távközlési szektorból érdeklődnek e terület iránt, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy kielégítsük a változó igényeiket.” – mondta Kóka János, a Cellum vezérigazgatója. „Az OTA platformunkat olyan ismert márkák használják, mint a Magyar Telekom és a Telenor, és büszkék vagyunk rá, hogy közel két évtizede az ügyfeleink között tudhatjuk őket.” – tette hozzá.

Kulcsszavak: Cellum IoT over-the-air OTA

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01